Va genera sau nu beneficii sistemul european de taxare electronică?

Sistemul european de taxare electronică va ajuta transportatorii rutieri

Sistemul european de taxare electronică, respectiv reforma Eurovinietei, vor genera beneficii pentru transportatorii rutieri, ajutându-i pe aceștia să economisească milioane de euro.

Comitetul de Transport al Parlamentului European a aprobat mai multe amendamente la directiva propusă de Comisie, care ușurează viața șoferilor și îi taxează pe cei care poluează mai mult.

Prin unda verde primită de sistemul european de taxare electronică (EETS), Parlamentul European a pregătit calea pentru un serviciu capabil să genereze beneficii uriașe, economisind milioane de euro din buzunarul cetățenilor și companiilor.

Deși Parlamentul European susține că aceste măsuri ajută transportul rutier, IRU este de părere că noile amendamente la directivă nu fac decât să crească taxarea vehiculelor comerciale care circulă pe drumurile europene, în scopul de a transporta mărfurilor către alte mijloace de transport.

Uniunea mai spune că orice costuri suplimentare impuse vor afecta investițiile în noile tehnologii, făcând UE mai puțin competitivă și afectând direct ocuparea forței de muncă.

Scopul reformei este de a armoniza sistemele de plată între statele membre, oferind posibilitatea vehiculelor comerciale să poată călători și plăti taxele de trecere în toată Uniunea Europeană, folosind un singur aparat de bord.

VEZI ȘI: Scania expune la IAA 2018 o gamă completă de camioane cu propulsii alternative

Acest lucru va aduce econimii substanțiale transportatorilor, va ușura munca șoferilor de camion, dar și a cetățenilor, pe drumurile din UE, care, în mod paradoxal, astăzi, pe cea mai avansată piață din lume, sunt forțați să utilizeze mai multe aparate de bord pentru a efectua plăți pe autostrăzile din UE.

De asemenea, aparatul unic de plată va crește și siguranța rutieră, prin eliminarea “pădurii” de aparate din parbriz.

Directiva Eurovinietei
De asemenea, Comisia a aprobat reforma Eurovignetei cu scopul de a dezvolta un sistem mai eficient și echitabil, în care costurile ar fi împărțite între diferite tipuri de vehicule, iar taxarea nu se va mai baza pe perioade timp, ci numărul de kilometri parcurși de acestea.

Pe scurt, nu veți plăti mai mult după o anumită perioadă, ci după o anumită utilizare a vehiculului, astfel încât, cei care folosesc vehiculul mai mult (și deci mai poluați) să plătească mai mult.

Taxarea vehiculelor bazată pe kilometri parcurși ar urma să fie intordusă din 2026 pentru autoturisme (cu două ani mai devreme față de perioadă propusă de Comisiei Europene) și din 2023 pentru vehicule comerciale mai mari de 2.4 tone (cu un an mai devreme față de propunerea Comisiei Europene).

Pentru a încuraja utilizarea vehiculelor comerciale prietenoase cu mediul, țările UE vor trebui să stabilească tarife diferite în funcție de emisiile de CO2.

Camioanele cu emisii zero (100% electrice) ar urma să plătească cu 50% mai puțin.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.