Top NewsTrailer

Vânzările de remorci în Europa de Vest, mai slabe în prima jumătate din 2024

Se așteaptă ca vânzările de remorci în Europa de Vest să se îmbunătățească în a doua jumătate din 2024, pe măsură ce perspectivele de investiții devin mai pozitive.

Chiar și în condițiile în care ratele dobânzilor au început să scadă, perspectivele pentru anul 2023 au fost dificile. În timp ce piața de remorci a scăzut cu 9,9%, cea de camioane grele a crescut cu 21% în primele nouă luni ale anului trecut.

Acest lucru a fost cauzat de regulamentul UE privind noul tahograf inteligent, care a intrat în vigoare în august 2023. De asemenea, acest lucru a dus la o scădere mare a cererii de camioane începând cu luna septembrie, iar cererea slabă va continua în primul trimestru din 2024.

Așadar, 2023 a fost unul dintre acei ani în care cererea de camioane și de remorci s-a îndreptat în direcții opuse.

Previziunile economice pentru țările din Europa de Vest sunt pesimiste pentru 2024. Este probabil să existe o lipsă generală de creștere a PIB-ului și a investițiilor în prima jumătate a anului, dar există speranțe rezonabile pentru o redresare în a doua jumătate.

Prin urmare, CLEAR International a revizuit în scădere, însă numai puțin, previziunile sale privind vânzările de remorci în 2024 și în anii următori. Creșterea costurilor cauzată de inflația ridicată și de ratele ridicate ale dobânzilor, combinată cu unele probleme continue în ceea ce privește aprovizionarea cu piese pentru vehicule, îngreunează producția profitabilă.

Un război european și unul din Orientul Mijlociu, plus o situație economică dificilă, nu pot decât să afecteze încrederea mediului de afaceri și să reducă disponibilitatea companiilor de a investi în noi echipamente de transport.

Creștere în perioada 2024 – 2025

După o scădere de 9,9% a cererii de remorci în 2023, creșterea din perioada de prognoză va aduce nivelul vânzărilor până în 2025 va fi aproape de cel din 2022. Perioada 2024 – 2025 se preconizează a fi mai pozitivă atât în ceea ce privește economia Europei de Vest, cât și în ceea ce privește creșterea numărului de înmatriculări de remorci.

CLEAR consideră că majoritatea previziunilor economice publicate pentru 2024 sunt excesiv de pesimiste, fiind probabilă o revenire mai puternică față de 2023. Perspectivele economice în 2024 pentru Germania, Spania și Olanda sunt vizibil mai slabe decât cele ale altor țări în acest moment.

VEZI ȘI: Austria: Mai puține camioane pe drumurile din Vorarlberg în 2023

În 2018, producția de remorci s-a situat la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub cel din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor germane de remorci. Creșterea producției în 2024 și 2025 va aduce nivelul de producție aproape de cel înregistrat în 2019, înainte de pandemie.

Creștere constantă, dar nespectaculoasă a parcului de remorci

Parcul de remorci (dimensiunea flotei) a crescut cu doar 0,7% în 2023. CLEAR preconizează că acesta va crește în medie cu 1,2% până în 2028, ceea ce reprezintă o creștere constantă, deși nespectaculoasă.

În urma celor mai grave efecte ale pandemiei, cererea de transport rutier (tone-km) a crescut din al patrulea trimistru din 2020 până în primul trimestru din 2022, dar a scăzut în fiecare trimestru din al doilea trimestru din 2022 până în al doilea trimestru din 2023.

Comerțul cu bunuri din Europa de Vest în cursul anului 2021 a oferit o altă surpriză. Comerțul a scăzut cu doar 3% în 2020q4 (măsurat în euro).

Cu toate acestea, schimburile comerciale au stabilit un nou record în al treilea trimestru din 2022, când s-a înregistrat un salt surprinzător de mare, ceea ce a dus la o creștere de 25% pentru întregul an 2022 – posibil legată de costul importurilor de gaze și de alte articole afectate de inflația ridicată – dar apoi a scăzut în al doilea trimestru din 2023.

Din aceeași categorie...

Back to top button