Vârsta minimă pentru obținerea permisului se menține la 21 de ani

Vârsta minimă pentru obținerea permisului rămâne 21 de ani

Pe 12 aprilie 2016, în Comisia pentru Administrație Publică și Organizarea Teritoriului din cadrul Senatului a fost promovat proiectul de lege privind noul Codul Rutier.

Deși informațiile apărute în mediile de presă dădeau ca sigură modificarea vârstei minime de la 21 la 18 ani pentru obținerea permisului de conducere categoriile C și C+E, venită ca propunere din partea UNTRR, acest lucru nu s-a întâmplat.

Astfel, UNTRR atrage atenția că această prevedere nu se regăsește în proiectul Codului Rutier, fiind vorba doar de o aliniere la Directiva 126/2006 care face referire la la vârsta de 18 ani, ca vârstă minimă pentru obținerea cat. C numai pentru anumite tipuri de vehicule.

Astfel art. 71, alin (2) din proiectul Codului Rutier, transpune art. 4, pct. 6, lit. d) din Directiva 126/2006 care spune că „vârsta minimă pentru obținerea categoriei C este de 18 ani, iar pentru categoria D de 21 de ani pentru conducerea următoarelor categorii de vehicule

  1. Vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice
  2. Vehiculele supuse unor teste la drum, în scopul reparațiilor sau întreținerilor.

Se poate observa că nu este vorba de o micșorare reală a vârstei pentru obținerea categoriei C și C+E pentru tinerii care doresc să devină șoferi profesioniști, ci numai pentru un număr foarte redus de tineri care pot fi utilizați numai pentru tipuri speciale de autovehicule.

În această situație, UNTRR consideră că proiectul de lege privind Codul Rutier referitor la scăderea vârstei la 18 ani pentru obținerea categoriilor C și C+E nu reprezintă o rezolvare a problemei crizei actuale a forței de muncă în transporturile rutiere.

VEZI ȘI: Manageri români din transport premiați de IRU

Având în vedere răspunsul Comisiei Europene cum că vârsta minimă stabilită prin Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea șoferilor profesioniști este de 18 ani, menționând că deși Directiva 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere stabilește vârsta minimă de 21 de ani pentru șoferii profesioniști, aceeași Directivă precizează pentru respectivele categorii de șoferi că vârsta minimă stabilită în această Directivă este „fără a aduce atingere dispozițiilor privind conducerea acestor vehicule din Directiva 2003/59/CE”.

De asemenea, tot Directiva 2006/126/EC la Art. 17 și Anexa VII când se referă la Abrogare, specifică clar că abrogă numai articolul 10 alineatul (2) din Directiva 59/2003.

­Art. 5, pct. 1- Regulamentul (CE) NR. 561/2006 din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere

Anexa 1 – Regulamentul nr. 403 din 18 martie 2016

UNTRR solicită modificarea art. 71, alin (2) prevăzut în proiectul Codului Rutier precum și derogarea de vârstă pentru obținerea permisului de conducere la categoria C și C+E de la 21 de ani la 18 ani pentru șoferii care pot conduce vehiculele companiilor de transport rutier de marfă.

Este una din principalele măsuri pentru creșterea reală a numărului șoferilor profesioniști care ar aduce un plus valoare pieței transporturilor.

Industria transporturilor rutiere din România aduce o contribuție în creștere la PIB-ul României, în special datorită exportului de servicii de transport rutier, contribuind la dezvoltarea economică a României.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker

3 comentarii

  1. Octavian

    13/05/2016 at 8:43 PM

    Dacă tot nu se poate ca vârstă la care se poate susține examenul de obținere a categoriilor c și c+e sa fie de 18 ani ar trebui ca scoala de șoferi împreună cu instituțiile abilitate în vederea obținerii atestatelor pt transport marfa și ADR ,inclusiv cel de formare profesionala,în speță ARR cu sprijinul societăților de formare profesionala a conducătorilor auto ,atunci pana la vârsta de 21 ani ,începând cu 18 sa se înceapă pregătirea (din toate punctele de vedere), șoferilor profesioniști
    cu aceleași costuri ca în prezent.

  2. Adrian Iulian Pasarica

    13/05/2016 at 10:12 PM

    Bravo!O batalie castigata!Sper sa castigam razboiul!

  3. Emil

    14/05/2016 at 8:00 AM

    Cresterea numarului si a calitatii soferilor este posibila numai cu cresterea reala a salariului,renuntarea la plata pe km sau a sistemului de comunitate cu 6saptamini lucrate cu 2 saptamini libere. Unele firme tin si 3luni soferii pina sa-i aduca acasa. Si ne miram ca nu mai avem soferi! Sa se reintroduca grupa a 2a de munca pt aceasta meserie si salariul minim de 1000 euro si sa vedeti cum revin toti soferii adevarati! Toti au plecat din motivele pe care nu vrea nimeni sa le recunoasca.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.