GreenZone

VDA și Sesé testează un ansamblu Duo Trailer în Germania

Sesé și VDA (verband Der Automobilindustrie) testează un ansamblu Duo Trailer într-un proiect pilot de transport combinat, în Germania.

VDA (verband Der Automobilindustrie) a început testele cu un ansamblu cu două semiremorci (Duo Trailer) în transportul combinat, în Germania.

Transportul combinat joacă un rol crucial în obiectivul politicii de transport și de mediu de a transfera mai multe mărfuri de pe drum pe calea ferată. Cu toate acestea, pre și post transportul rutier în transportul combinat reprezintă o sursă semnificativă de CO2.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Testul își propune să demonstreze că un ansamblu Duo Trailer permite operarea în condiții de siguranță și emisii de CO2 mai mici decât camioanele standard. Experții de la TÜV Rheinland vor însoți ansamblul în timpul fazei de testare, vor instala tehnologie de măsurare și vor colecta și evalua datele privind consumul și sarcina.

Pe baza cererii de reducere a amprentei de CO₂ în lanțul de transport combinat și a experienței pozitive a unor proiecte similare din alte țări ale UE. Acest program se concentrează pe optimizarea primului și ultimului kilometru în transportul combinat, spune VDA.

Ansamblul este utilizat în operațiuni de transport între uzina Volkswagen din Wolfsburg și terminalul feroviar situat la est de Hanovra. Lungimea totală a traseului rutier este de aproximativ 70 de kilometri.

VDA și Sesé testează un ansamblu Duo Trailer în Germania
Credit foto: VDA

În Lehrte, semiremorcile sunt încărcate pe tren și transportate pe o distanță de 1.700 de kilometri până la Barcelona. De aici, acestea vor fi reconectate într-un Duo Trailer pentru a ajunge la destinația finală.

31,70 de metri și 44 de tone

Duo Trailer, cunoscut și sub numele de EcoDuo sau Super Eco Combi, este compus dintr-un cap tractor și două semiremorci standard conectate printr-o axă dolly. Cu o lungime totală de 31,70 metri, acesta înlocuiește două ansambluri standard.

Greutatea totală a acestei combinații de vehicule poate ajunge până la 44 de tone și este distribuită pe un total de 10 axe, ceea ce face ca sarcinile pe axe să fie mult sub limitele maxime admise. Datorită celor două semiremorci standard, încărcarea pe tren se poate face fără restricții, iar transbordarea la terminal este întotdeauna posibilă.

VEZI ȘI: Ce riscă șoferul unui ansamblu Duo Trailer prins băut, în Spania

Emisiile de CO2 per tonă-kilometru scad cu 25%, la fel ca și consumul total de combustibil. În plus, întreaga infrastructură logistică existentă, cum ar fi zonele de încărcare și descărcare, poate fi utilizată la fel ca înainte.

Ansamblurile de vehicule cu două semiremorci sunt deja utilizate în mai multe țări europene, precum Spania, Suedia, Finlanda și Danemarca. În aceste țări, experiența cu Duo Trailer a fost constant pozitivă.

Din aceeași categorie...

Back to top button