Transport 4.0Top News

VDO DTCO 4.1a, noua versiune de tahograf inteligent 2 de la Continental

Continental a primit aprobarea de tip și a început distribuția VDO DTCO 4.1a, o nouă versiune de tahograf inteligent 2 adaptată integral cerințelor Pachetului de Mobilitate al UE.

Noul aparat tahograf VDO DTCO 4.1a oferă toate funcțiile prevăzute în Reg. (UE) 799/2016, incluzând date certificate OSNMA (Open Service Navigation Message Authentication) privind poziționarea.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Noua versiune de tahograf inteligent 2 este primul dispozitiv industrial capabil să utilizeze serviciul securizat GNSS provenit dintr-o sursă europeană, mai precis sistemul Galileo, înainte chiar ca UE să lanseze oficial acest serviciu.

Cu ajutorul modulului GNSS îmbunătățit, VDO DTCO 4.1a poate detecta automat poziția vehiculului și traversarea frontierelor, date esențiale pentru documentarea detașărilor și cabotajului în transportul internațional.

Această tehnologie crește și îmbunătățește securitatea sistemului tahografic, explică Egon Warkentin, Manager Legal Requirements la Continental.

Printre avantajele VDO DTCO 4.1a se numără conectivitatea avansată prin antena DSRC (Dedicated Short-Range Communication), permițând autorităților europene să efectueze controale țintite asupra vehiculelor suspecte.

De asemenea, nou versiune de tahograf inteligent 2 integrează o interfață Bluetooth care permite monitorizarea și controlul facil prin dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-urile, folosind aplicația VDO Fleet, disponibilă pentru Android și iOS.

VDO DTCO 4.1a, noua versiune de tahograf inteligent 2 de la Continental

În plus, interfața ITS (Intelligent Transportation Systems) deschide calea către noi aplicații utile pentru flotele comerciale, inclusiv integrarea serviciilor de taxare (tachograph tolling).

Începând din vara anului 2025, un update software va fi disponibil pentru dispozitivele DTCO 4.1, oferind acestora toate funcționalitățile noului model DTCO 4.1a.

Ce este OSNMA?

OSNMA înseamnă Open Service Navigation Message Authentication (Serviciul deschis de autentificare a mesajelor de navigație). Este o caracteristică inovatoare a sistemului european global de navigație prin satelit (GNSS), Galileo (sistem european de navigație prin satelit, comparabil cu GPS-ul american).

Această tehnologie a fost dezvoltată special pentru a asigura autenticitatea mesajelor de navigație de la sateliții Galileo. Principala sarcină a OSNMA este de a combate spoofing-ul, în care semnalele de navigație false sunt difuzate pentru a înșela receptoarele GNSS. Acest lucru conduce la o îmbunătățire semnificativă a securității și fiabilității serviciilor de navigație Galileo.

Rolul OSNMA în tahograful inteligent 2

Introducerea tahografului inteligent 2 compatibil OSNMA joacă un rol crucial. Acest tahograf inteligent, care este obligatoriu pe vehiculele noi din Uniunea Europeană, utilizează date GNSS pentru determinarea exactă a locației.

OSNMA asigură autenticitatea acestor date, reducând astfel semnificativ riscul de manipulare prin atacuri de tip spoofing. Acest lucru crește acuratețea și fiabilitatea datelor, ceea ce este esențial pentru respectarea reglementărilor privind timpul de conducere și de odihnă în sectorul transporturilor.

Modernizarea în mai multe etape este în plină desfășurare

În privința retroechipării, vehiculele comerciale noi de peste 3,5 tone sunt deja echipate standard cu DTCO 4.1, începând din august 2023. Conform regulamentului UE, până în august 2025, toate vehiculele utilizate în transportul internațional vor trebui dotate cu noul tahograf inteligent de a doua generație (G2V2), inclusiv cele care dețin prima generație de tahograf inteligent DTCO 4.0.

Recomandăm celor care au camioane echipate cu tahograf inteligent de primă generație să efectueze retroechiparea odată cu inspecțiile periodice obligatorii ale tahografului, pentru a evita timpii morți și vizitele suplimentare în service. De asemenea, pentru a salva bani.

Din aceeași categorie...

Back to top button