Vehiculele de șantier din portofoliul IVECO testate la Valtice în Slovacia

IVECO România a organizat la Valtice în Slovacia evenimentul X-Day, în cadrul căruia clienții, partenerii și presa de specialitate au putut testa vehiculele de șantier din portofoliul său.

Printre cei peste 100 de invitați din România, clienți, potențiali clienți și parteneri ai acestor tipuri de vehicule, ne-am „strecurat” şi noi.

Imagini video de la acest eveniment aţi putut vedea pe pagina noastră de Facebook.

Vehiculele prezentate nu sunt o noutate în întregime, căci ceea ce au putut experimenta pe viu clienţii IVECO, fusese lansat la nivel european în urmă cu fix un an.

De data aceasta, oricare invitat a putut testa în condiţii reale de balastieră vehiculele de şantier ale italienilor.

Urcări abrupte, coborâri şi mai abrupte, teren moale, denivelări mari (transversale sau oblice) au fost incluse în „meniul zilei” pentru Stralis X-Way, Astra și Daily 4×4.

Evenimentul X-Day a fost un succes judecând după faptul că ne-am petrecut 5-6 ore în balastiera din Valtice, printre vehicule de șantier și utilaje pentru construcții, pentru a putea merge cu toate vehiculele disponibile spre testare.

Cel mai greu dintre protagonişti a fost un Astra HD9 8×6 echipat cu transmisie automată Alisson cu 16 trepte.

Un adevărat monstru mecanico-hidraulic, numai bun de pus la muncile cele mai brutale din exploatări miniere sau cariere. Mai ales că era echipat şi cu roţi de 24 de ţoli – scump, dar merită.

Vehiculele de șantier din portofoliul IVECO testate la Valtice în Slovacia

Unii încă mai cred că Astra HD9 este doar un Trakker ceva mai înalt, însă este complet greşit.

Sarcina punţilor este doar un exemplu, cele din faţă suportând până la 10 t pe axă, iar cele din spate pot ajunge până la 20 t pe axă.

VEZI ȘI: Noua anvelopă Michelin X Coach Z pentru autocare

Conform declaraţiilor constructorului, cu 300 kNm, şasiul lui Astra HD9 are cea mai bună rezistenţă la torsiune din clasă, iar puterea motoarelor C13 ajunge la 560 CP.

În ordine descrescătoare, am mai avut parte de Stralis X-Way 8×4 şi 4×2, cu sau fără transmisie hidrostatică Hi-Traction instalată.

Vehiculele de șantier din portofoliul IVECO testate la Valtice în Slovacia

Interesant de văzut că deşi mulţi dintre clienţi cunoşteau deja acest sistem de tracţiune suplimentară din punctul de vedere al beneficiilor ştiau foarte puţin despre folosirea sa.

Noroc cu trainerii români de la IVECO care explicau modul de funcționare și utilizare a sistemului.

Transmisia hidrostatică nu a fost inventată de ieri de azi, de către Iveco. Doar că, recent, tehnologia respectivă a fost regândită în aşa fel încât să se împerecheze cu transmisia automatizată de la ZF, cu toată electronica de rigoare.

Stralis X-WAY este disponibil în trei setări în funcţie de cât de mult sau de puţin veți rula camionul pe şosea.

Versiunea „On” se pretează pentru şosea, cu acces uşor în cabină şi o vizibilitate foarte bună, versiunea „Off” se referă la cele care au nevoie de mobilitate mare în terenuri accidentate, iar versiunea „On+” este un amalgam între cele două.

Vehiculele de șantier din portofoliul IVECO testate la Valtice în Slovacia

Hi-Traction se potriveşte ca o mănuşă lui Stralis X-Way, genul de camion care se descurcă foarte bine pe şantierele din mijlocul oraşelor, dar a căror fiabilitate şi eficienţă depind foarte mult de grija celui de la volan.

Versiunile Stralis X-Way sunt extrem de numeroase, căci poate avea între 2 şi patru axe, poate primi motoare de 9, 11 şi 13 litri, fiecare cu mai multe trepte de putere, diferite transmisii cu un număr mare de opţiuni pentru prizele de putere, cabine scurte sau lungi, şasiuri înalte, medii sau jase, iar lista poate continua.

Toate motoarele diesel FPT vin cu tehnologia HI-SCR, fără EGR și regenerare forțată, care reduce semnificativ emisiile, îmbunătățește eficiența combustibilului și reduce costurile de întreținere ale camionului.

Soluția este destinată, în primul rând, operațiunilor de transport în construcții care sunt adesea situate în zonele urbane unde sistemele EGR sunt afectate de producția de particule de carbon.

Stralis X-Way Natural Power
În cadrul evenimentului X-Way a fost expus și modelul X-Way alimentat cu gaz natural. Acesta oferă un avantaj suplimentar față de mediu, combinat cu beneficiile utile și performanța – un avantaj pentru operațiunile de transport în construcții din centrele urbane cu restricții la vehicule sau zonele cu restricții de zgomot.

Acces nelimitat cu noul Daily 4×4
Cel mai mic membru din gama de vehicule pentru şantier este noul Daily 4×4. La fel ca Astra, el face parte dintr-o clasă aparte în care concurenţa nu prea se vede.

Ne-au fost prezentate două exemplare, un van arhicunoscut (una dintre cele 8000 de versiuni posibile), dar cu tracţiune integrală şi un fel de, să ne fie iertată comparaţia, mini-Unimog.

Disponibil în variantele de 3.5 şi 5.5 tone, el poate fi echipat cu anvelope 9.5R17.5 sau, special pentru cele mai accidentate terenuri, cu 255/100R16.

În funcţie de cerinţele clienţilor săi va fi configurat cu o cabină simplă sau dublă, cu sau fără reductoare (există versiuni cu 24 de trepte de viteză), cu sau fără prize de putere.

Ca domeniu de utilizare, în plus faţă de cele profesionale, similare ca destinaţii cu cele ale fraţilor mai mari, Daily 4×4 are deja o frumoasă careră ca autocaravană, vehicul de expediţii.

Cu cei 180 de cai putere de sub capotă, noul Daily 4×4 face faţă oricăror exigenţe.

Din oferta pentru şantiere nu au lipsit nici Eurocargo 4×4 ori Trakker. Atât doar că ele au fost prezente doar static. Însă, aceste două modele nu mai au niciun secret pentru constructorii și carosierii români.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.