Vestul întensifică lupta împotriva concurenței neloiale din transportul rutier

Vestul întensifică lupta împotriva concurenței neloiale din transportul rutier

Miniștrii din opt țări europene de transport au solicitat Comisiei Europene să pună în aplicare măsuri împotriva concurenței neloiale și a practicilor abuzive în transportul rutier de mărfuri.

Se ridică o nouă “Cortină” între Europa de Vest și cea de Est. Aceasta nu o să fie marcată prin sârmă ghimpată așa cum s-a întâmplat în trecut, ci mai degrabă de o “graniță” economică ce ar putea avea consecințe importante în activitatea strategică a transportului rutier și nu numai.

Divizarea cele două părți ale Uniunii Europene s-a manifestat într-un mod oficial în acest an, când un grup de zece țări din Est, condus de Polonia, din care a făcut parte și România, a cerut Comisiei Europene să condamne normele împotriva dumpingului social din sectorul transportului rutier puse în aplicare de Germania și Franța. Comisia a răspuns pozitiv, prin deschiderea unei proceduri de infringement împotriva celor două țări.

Vestul întensifică lupta împotriva concurenței neloiale din transportul rutier

Cu toate acestea, până în prezent guvernele Franței și Germaniei nu au modificat reglementările privind aplicarea salariului minim pentru șoferii de camion străini.

Mai mult decât atât, Franța a luat o poziție fermă vis-a-vis de ancheta EU precizând prin intermediul guvernului său, că, nu va renunța la normele impuse prin Legea Macron.

Această poziție a Franței este susținută de alte șapte țări europene, care în ultimele zile au cerut insistent Parlamentului European introducerea de reglementări împotriva dumpingului social, inclusiv a unui salariu minim în transpirtul rutier la nivel de Europa.

Într-o scrisoare semnată de ministrii transporturilor din Franța, Austria, Belgia, Danemarca, Germania, Italia, Luxemburg și Norvegia, adresată Comisiei Europene, aceștia solicită abordarea problemei din perspectiva aspectelor sociale și de securitate generate de abuzul și concurență puternică din transportul rutier.

„Activitățile ilegale, apariția companiilor de tip paravan și a practicilor comerciale neloiale sunt din ce în ce mai frecvente”, se arată în scrisoarea semnată de cei opt miniștri ai transporturilor, conform AFP. De asemenea, aceștia consideră că trebuie „să se pună în aplicare instrumente importante pentru combaterea acestor practici abuzive.”

VEZI ȘI: Transportatori anchetați pentru încălcarea repetată a orelor de condus

Alături de problema dumpingului social, scrisoarea menționează un drept francez, și anume, interdicția de a efectua odihnă săptămânală de către șoferi în cabina camionului. Ministrii consideră că aceasta este o măsură fundamentală pentru stabilirea unor standarde sociale uniforme pe întreg teritoriul UE, care trebuie să fie o condiție prealabilă pentru continuarea procesului de liberalizare al transportului rutier.

VEZI ȘI: Transportatorii francezi declară război vehiculelor de sub 3.5 tone

Un alt punct important al scrisorii este punerea în aplicare a unor norme pentru a stopa apariția companiilor de tip paravan și de a preveni utilizarea în transportul internațional a vehicule comerciale ușoare, care nu se supun în prezent normelor privind perioadele de condus și nici a cabotajului rutier.

De altfel, acest fenomen a devenit tot mai prezent țări precum Italia, Germania, Franța și Spania.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker