Viitorul transportului electric de mărfuri în viziunea Einride

Viitorul transportului electric de mărfuri în viziunea Einride
Pentru a reduce impactul transportului rutier de mărfuri asupra mediului și a crește calitatea vieții în zonele urbane, Einride este de părere că viitorul acestuia este electric și autonom.

Emisiile zilnice de CO2 au scăzut cu 17% în aprilie, reprezentând aproximativ 17 milioane de tone mai puțin CO2 în fiecare zi. De fapt, Uniunea Europeană a înregistrat o scădere totală a emisiilor de CO2 cu 20% din 1990 până în 2016. Luat la o valoare nominală, s-ar putea interpreta că suntem pe drumul cel bun.

Viitorul transportului electric de mărfuri în viziunea Einride

Dar aceste cifre contrazic motivele care stau la baza îngrijorării, în special în domeniul transportului rutier de mărfuri.

În aceeași perioadă în Europa, emisiile din transporturi au crescut cu 27%, iar astăzi, echipamentele de marfă au reprezentat aproape jumătate din cele șase sectoare identificate de Comisia pentru tranziția energetică ca fiind cele mai dificil de decarbonizat. Numai camioanele reprezintă cea mai rapidă sursă de emisii de CO2 la nivel mondial.

Trecerea la electricitate, așa cum se vede în cazul autoturismelor, vine cu obstacole, atât în ​​implementare, cât și în ceea ce privește costurile. Deci, care este soluția pentru transportul rutier de marfă? Simplu spus: primul electric, al doilea autonom.

Singura modalitate de a inversa tendința este prin adoptarea pe scară largă a soluțiilor de transport electric de marfă, propulsată de implementarea sistemelor de transport autonome și coordonată de o platformă inteligentă de mobilitate a mărfurilor, care va face adoptarea la scară a transportului electric de marfă exponențial mai durabilă și mai competitivă din punct de vedere al costurilor.

Electrificarea și automatizarea ca soluție la provocările legate de sănătate și durabilitate
Amplificate de pandemia de coronavirus, pericolele emisiilor devin și mai calre. Poluarea aerului este deja un factor de risc pentru multe boli și poate provoca afecțiuni grave, fără a mai menționa riscul crescut de simptome severe din contractarea COVID-19.

Astăzi, camioanele sunt principala sursă de emisii de NOx care amenință sănătatea în zonele urbane. Ca urmare, 24 de orașe care găzduiesc mai mult de 62 de milioane de oameni vor interzice vehiculele diesel, iar 13 dintre acestea vor interzice toate vehiculele cu ardere internă până în 2030.

VEZI ȘI: Impresii despre noul Scania V8 testat în secret în transportul de bușteni din Suedia

Îmbunătățirile suplimentare ale eficienței motoarelor diesel nu sunt suficiente și nu vor putea fi atinse obiectivele UE în materie de CO2 până în 2030 sau 2050. Pur și simplu, vehiculele electrice (EV) elimină aceste emisii nocive, iar transportul electric autonom (AET) poate îmbunătăți sustenabilitatea acestor soluții exponențial.

Vehiculele de tip Pod (fără cabină) reduc greutatea totală, permit mai multă flexibilitate în proiectare, cresc producțivitatea cu aproape 200% și permit o programare și o optimizare a rutei chiar mai mare, sporind durabilitatea transportului electric de marfă exponențial.

Viitorul transportului electric de mărfuri în viziunea Einride

Reprezentanții din Suedia spun că această soluție va avea un impact și mai mare în alte țări și regiuni din afara țării lor, având în vedere că potențialul de reducere a emisiilor va crește ușor în statul nordic. Se preconizează că același potențial de reducere va crește semnificativ până în 2030 în UE, de la 56% la 83%, iar în SUA de la 34% la 73%, având în vedere obiectivele actuale privind intensitatea carbonului în producția de energie electrică.

Până în 2025, o rețea de 10.000 de camioane electrice și autonome coordonate de platforma noastră de mobilitate de marfă ar compensa cel puțin 904.000 de tone de emisii de CO2 pe an.

Trecerea obstacolelor la implementarea camioanelor electrice și autonome
În ciuda beneficiilor clare, există încă obstacole în calea adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice și autonome la nivel practic. În timp ce electrificarea are ca rezultat costuri operaționale mai mici, costul de achiziție mai mare al vehiculelor electrice, precum și necesitatea acestora de a se încărca în timpul unei zile de lucru, vor fi o barieră în calea adoptării lor la scară largă, fără o planificare inteligentă.

Există, de asemenea, probleme legate de infrastructură. Rețelele de încărcare rare și lipsa opțiunilor de încărcare rapidă pentru cererile de transport rutier pe distanțe mai mari și volum mai mare nu sunt încă la înălțime, ceea ce face o barieră operațională pentru cei care intenționează să cumpere camioane electrice.

Emisiile încorporate asociate cu producția de baterii pentru camioane electrice au fost, de asemenea, o sursă de controversă. În timp ce un camion electric își începe viața cu o amprentă mai mare, emisiile sale operaționale mai scăzute au ca rezultat un decalaj global de CO2 comparativ cu un vehicul diesel.

Viitorul transportului electric de mărfuri în viziunea Einride

Iar diferența dintre un diesel și un electric se va materializa după aproape 30.000 de kilometri (în Suedia) și circa 145.000 de kilometri în medie pentru restul țărilor europene. Și asta în condițiile în care un camion parcurge circa un milion de kilometri.

Dar cea mai mare problemă o va reprezenta faptul că șoferii vor fi nevoiți să petreacă prea mult timp cu reîncărcarea bateriilor. Iar aici ar urma să intre în scenă posibilele sisteme autonome care să suplinească munca operatorului uman.

Transportul electric autonom este inevitabil
Fie prin alegere personală sau prin mandat organizațional sau guvernamental, transportul urban cu vehicule alimentare cu motorină va fi un lucru din trecut. Iar trecerea va fi realizată fără să ne dăm seama. mplementarea soluțiilor de transport electric și autonom nu este doar cea mai durabilă cale de urmat pentru transportul rutier de mărfuri, ci va fi, de asemenea, cea mai rentabilă.

Specialiștii de la Einride au demarat deja o serie de proiecte care să amplifice aceste valori. Cu noile sisteme pregătite de Einride, transportul electric și cel autonom ar urma să înregistreze progrese majore și ar putea fi integrat mult mai rapid de toate statele europene.

Follow #infotrucker