Viitorul transportului public se anunuță a fi unul al autobuzelor autonome

Viitorul transportului public se anunuță a fi unul al autobuzelor autonome
Tehnologia de conducere autonomă este aproape finalizată, legislația încă nu, iar publicul cu greu acceptă prezența roboților în trafic.

Totuși, „șoferii” de autobuze virtuali se înmulțesc, iar tot mai mulți producători au anunțat că vor lansa flote autonome în următorii ani.

Viitorul transportului public se anunuță a fi unul al autobuzelor autonome

Spre exemplu, Volvo Buses și-a prezentat primul concept de autobuz autonom la Singapore în martie 2019. Vehiculul, bazat pe un autobuz electric Volvo 7900 modificat pentru funcționare fără șofer, este rezultatul cooperării dintre Volvo și Universitatea Tehnologică Nanyang (NTU). Prima demonstrație a avut loc într-adevăr la Singapore. Autobuzul Volvo va începe curând probe în campusul NTU.

Conceptul a fost echipat cu senzori și controale de navigație care sunt gestionate de un sistem complet de inteligență artificială (AI), a subliniat Volvo într-un comunicat de presă. Anterior, Volvo Buses a arătat conceptul de autobuz fără șofer unui public selectat din Suedia în iunie 2018, în timpul competiției Volvo Ocean Race din Goteborg (Suedia).

Scania este un alt producător care își dorește să activeze în acest domeniu. De curând, suedezii au anunțat că vor demara o serie de teste cu autobuze autonome pe rute obișnuite.

Acestea vor fi efectuate de Nobina în Stockholm cu două vehicule autonome începând cu anul viitor. În centrul atenției va fi Citywide Electric, primul autobuz electric dezvoltat vreodată de Scania.

VEZI ȘI: Continental combină camera frontală și cea interioară pentru o conducere automatizată sigură

Tot în 2020 se anunță un alt proiect privind autobuzele autonome în Scoția. Acesta va fi lansat de Alexander Dennis și Stagecoach. În acest caz, vehiculele folosite vor fi unele echipate cu motoare diesel.

Proiectul, susținut de guvernul britanic cu 4.35 milioane de lire sterline, se va baza pe cooperarea dintre mai mulți parteneri: Stagecoach și Transport Scoția, producătorul Alexander Dennis Limited și compania tehnologică Fusion Processing. Cinci autobuze Enviro200 fără șofer vor transporta oameni între Fife și Edinburgh pe podul Forth Road.

În 2021, IVECO plănuiște lansarea unui astfel de proiect. Partenerul princial va fi EasyMile, o companie franceză care deja a dezvoltat și a prezentat un shuttle electric și autonom.

IVECO Bus își echipează prototipul cu componente electronice și senzori, iar EasyMile, lider mondial în soluții de mobilitate inteligentă, furnizează tehnologia, precum și experiența în integrarea platformelor, implementarea și gestionarea autonomă a flotelor de vehicule.

Follow #infotrucker