Violeta Bulc analizeaza daca legea MiLoG respecta legislatia UE

aplicarea salariului minim

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a fost informata prin doua scrisori de catre Comisarul European pentru Transporturi, Violeta Bulc, si de Directorul General al Departamentului Mobilitate si Transporturi (DG MOVE) al Comisiei Europene, Joao Aguiar Machado, ca serviciile Comisiei analizeaza in profunzime regulile germane cu privire la salariul minim si impactul acestuia asupra sectorului transporturilor si asupra functionarii corecte a pietei interne.

Intr-o scrisoare adresata Secretarului General UNTRR, Radu Dinescu, Comisarul European pentru Transporturi, Violeta Bulc, a asigurat UNTRR de tot suportul Comisiei in a promova corect standardele sociale, conditiile de munca si de afaceri in sectorul transporturilor.

Violeta Bulc analizeaza daca legea MiLoG respecta legislatia UE

UNTRR a semnalat in repetate randuri institutiilor europene faptul ca legea actuala a salariului minim in Germania (MiLoG) incalca legislatia Uniunii Europene (UE) si a cerut anularea aplicarii acesteia asupra transportatorilor romani sau din alte tari membre.

De principiu, Violeta Bulc agreeaza introducerea salariului minim in Germania, lucru care este in linie cu angajamentul de politica sociala al acestui Comisariat. Totusi, aplicarea acestei masuri in sectorul transporturilor, trebuie sa fie in compatibilitate cu legislatia UE, in particular cu principiile libertatii de miscare a bunurilor si serviciilor. Aceasta presupune, printre altele, ca masura sa fie nediscriminatorie si ca orice restrictie a unor astfel de libertati sa fie justificata, tinand cont de principiul proportionalitatii, se arata in raspunsul primit de la Directorul General al DG MOVE, Joao Aguiar Machado.

In adresele transmise asociatiei noastre, Comisia Europeana precizeaza ca analiza legala este complexa si cu implicatii legate de principiile de baza ale Tratatului UE, in particular drepturile fundamentale mentionate, dar si cu cateva aspecte legislative, dintre care mai notabila este Directiva Detasarii Lucratorilor. Astfel, este in curs o analiza detaliata pentru fiecare tip de operatiune de transport, respectiv tranzit, operatiuni de transport international si operatiuni de cabotaj.

In acest context, pe 30 ianuarie 2015, Germania a decis sa suspende aplicarea legii cu privire la salariul minim pentru operatiuni de tranzit pana cand aspectele legate de compatibilitatea sa cu legea europeana vor fi clarificate, au mai declarat inaltii reprezentanti ai Comisiei Europene.

Legat de problemele semnalate de UNTRR cu privire la interzicerea efectuarii odihnei saptamanale normale a soferilor la bordul vehiculului in Belgia si Franta, Comisia Europeana a raspuns ca Articolul 8.8 din Regulamentul (EC) Nr. 561/2006 stipuleaza ca soferii pot opta pentru efectuarea perioadelor de odihna zilnica si a celor de odihna saptamanala redusa in afara bazei, in vehicul, atata vreme cat respectivul vehicul are mijloace satisfacatoare de dormit si stationeaza.

Totusi, Regulamentul nu mentioneaza locul pentru odihna saptamanala normala. Masurile la nivel national, adoptate in Belgia si Franta, care sanctioneaza soferii si/sau operatorii pentru efectuarea perioadelor de odihna saptamanala in vehicul, incluzand masurile de impunere si nivelul sanctiunilor, sunt examinate in prezent din punct de vedere al compatibilitatii cu principiul nediscriminarii, proportionalitatii sanctiunilor si eficientei impunerii, tinand cont de contextul social si economic si de impactul unor astfel de masuri, a precizat Directorul General al DG MOVE, Joao Aguiar Machado.

Totodata, serviciile Comisiei Europene au lansat recent o evaluare a legislatiei existente in transportul rutier, in vederea pregatirii unui pachet rutier spre a fi prezentat de Comisie in 2016. Obiectivul acestui pachet rutier va fi sa creasca eficienta transportului rutier si in acelasi timp sa asigure implementarea adecvata a legislatiei sociale, in mod expres sa previna practicile ilegale.

Follow #infotrucker