VIVE Transport a ales Transics

20.000 de livrări și 9 milioane de kilometri parcurși pe an de o flotă de 55 de camioane formată din DAF XF 105 și Iveco Stralis. Pentru a face față unui asemenea volum ridicat de muncă, managementul eficient este cheia succesului. Parteneriatul dintre VIVE Transport și Transics a ajutat compania să obțină rezultate exemplare.

VIVE Transport Sp. z o.o., parte VIVE Group, și-a început activitatea în Polonia odată cu sosirea fostului fotbalist de la Ajax Amtesrdam, omul de afaceri olandez Bertus Servaas. Astăzi, VIVE Transport este o companie de dimensiuni medii care operează în sectorul transporturilor internaționale, cu 55 de camioane și cu cea mai mare flotă de remorci din Europa, ce totalizează 500 de unități. Compania activează pe drumurile dintre Polonia și Europa de Vest, deservind clienți din Polonia, Germania și Olanda. În fiecare an, VIVE Transport efectuează în jur de 20.000 de transporturi, parcurgând astfel aproximativ 9 milioane de kilometri. Pentru a putea face față unui asemenea volum de muncă, managementul eficient a devenit un factor cheie.

VIVE Transport a ales Transics

Pentru a face față acestei provocări, dar și pentru a oferi servicii de calitate, compania a decis să încheie un parteneriat cu Transics, unul dintre liderii pieței de soluții de management. Soluția a fost implementată în 2009 și a fost precedată de o fază pilot. În primii ani, compania a utilizat doar funcțiile de bază ale soluției: poziționare, comunicarea cu șoferul și monitorizarea consumului de carburant. După ceva timp, nevoia companiei de a urmări locațiile remorcilor prin intermediul soluției FMS a devenit din ce în ce mai presantă. Compania a luat în considerare diferite sisteme, dar în cele din urmă soluția oferită de Transics s-a dovedit cea mai potrivită pentru satisfacerea nevoilor: posibilitatea de a urmări remorcile fără a fi nevoie să se instaleze dispozitive ce necesită o sursă de alimentare externă.

„Pe timpul perioadei de colaborare cu Transics, abilitatea de a integra soluția oferită de ei cu alte sisteme a fost foarte importantă pentru noi”, a declarat Artur Solnica, analist și inginer implicat în procesul de implementare al sistemului oferit de Transics. „În afară de sistemul FMS al Transics, am mai utilizat sistemele ERP Interlan Speed și MS Navision system. Capacitatea de interconectare a platformei de back office TX-CONNECT ne-a permis să utilizăm toate cele trei sisteme, facilitând astfel un management mai eficient al operațiunilor companiei”, a mai adăugat el. Următoarea provocare pentru care board-ul de conducere al companiei a fost nevoit să găsească o soluție a fost citirea la distanță a cardurilor șoferilor și a tahografului digital. Cu soluția oferită de Transics, compania a putut avea o privire de ansamblu asupra șoferilor și perioadelor de condus și odihnă, indiferent de locația vehiculelor.

Soluția oferită de Transics constă în aplicația de back office TX-CONNECT și computerul TX-MAX instalat la bordul camioanelor. Întreaga soluție este adaptată la nevoile VIVE Transport. Unele dintre caracteristicile ce i-au convins pe cei de la VIVE Transport au fost managementul la distanță a perioadelor de condus și odihnă, transmiterea de date despre transport către șoferi și dispecer, managementul rutelor și raportarea parametrilor cheie. În plus, folosindu-se de datele înregistrate pe computerul de bord, dispecerul poate monitoriza consumul de carburant dar și stilul de condus al șoferului. Acest lucru duce la reducerea costurilor de operare a flotei și optimizarea operațiunilor companiei. De la implementarea soluției oferite de Transics, VIVE Transport a înregistrat o scădere a consumului de carburant cu 3 litri la 100 de kilometri și a crescut distanța totală parcursă cu 20%.

Mai mult, șoferii și cei care planifică rutele nu sunt singurii de la VIVE Transport care beneficiază de sistemul TX-CONNECT. Soluțiile oferite de Transics adus beneficii și altor departamente ale companiei de transport, precum cel financiar cât și management-ul de top. Datele înregistrate de pe tahograful digital ajută departamentul de HR la calcularea salariilor. În plus, datele colectate prin intermediul platformei TX-CONNECT pot genera rapoarte și analize detaliate pe baza cărora compania poate determina punctele forte și cele slabe în orice moment, informații cruciale pentru luare de decizii strategice. Rapoarte conțin, printre altele, un registru digital al camionului, o analiză a consumului de carburant și a stilului de condus al șoferului și o analiză a distanțelor parcurse de camioane, goale și încărcate.

“Cerințele pentru restructurarea companiei au fost legate în principal de costurile de operare și de nevoia de îmbunătățire a eficienței vehiculelor. Pe toată perioadă restructurării, m-am bazat de datele furnizate de analiști obținute prin intermediul soluției Transics. Cu timpul, am devenit și eu un utilizator al sistemului”, a declaratGrzegorz S. Woelke, președintele board-ului director.

Principalele avantaje ale sistemului Transics creat pentru VIVE:

  • Monitorizare online a flotei
  • Monitorizarea schimbului de containere
  • Monitorizarea activităților șoferilor
  • Comunicare prin mesaje text cu șoferii (reducere de costuri de telecomunicație)
  • Eficiență crescută a birourilor
  • Alarme și rapoarte privind devierea de la rute
  • Management eficiel al rutelor (scăderea costurilor de carburant)

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.