Vlantana introduce în flotă 65 de camioane cu gaz Volvo FH

Volvo Trucks Lituania a livrat primele 7 camioane cu gaz Volvo FH LNG către Vlantana, restul până la 65 urmând să intre în flota până în septembrie.
Vlantana face încă un pas important către un transport mai durabil și mai curat prin investiții direcționate în camioane cu combustibil alternativ și în infrastructura de alimentare a acestora.
Compania lituaniană a comandat 65 de camioane cu gaz Volvo FH LNG, care o vor ajuta să reducă cantitatea de CO2 emisă în mediu și să crească eficiența primei stații de alimentare cu gaz lichefiat și comprimat din Lituania, atât pentru flota proprie, cât și pentru alți transportatori.
Credem că investiția noastră în propria stație de alimentare cu LNG și în creșterea numărului de camioane cu gaz din flota noastră este un mijloc important de atenuare a schimbărilor climatice. Sperăm că acest lucru ne va ajuta să ne consolidăm poziția pe piața serviciilor de transport și să răspundem mai bine așteptărilor clienților noștri, precum și să menținem profitabilitatea transportului, spune Sabina Chochrina, CEO al Vlantana UAB.
Primele șapte camioane cu gaz Volvo FH LNG 4×2 au fost livrate la sfârșitul lunii iunie. Motorul Volvo G13C produce aceeași putere de 460 CP și același cuplu de 2.300 Nm ca motorul diesel, dar cu emisii de CO2 mult mai reduse.
VEZI ȘI: Prototipul electric Oxygen va fi testat în Amsterdam
Atunci când se utilizează biogaz lichefiat (bio-LNG), cantitatea de emisii este redusă cu până la 100%, sau cu 20%. utilizând gaz natural, comparativ cu un motor diesel convențional.
Prima stație de alimentare cu LNG din Lituania
n iunie, Vlantana a marcat o premieră în Lituania prin instalarea propriei stații de alimentare cu LNG și CNG, compatibilă cu vehicule de la diverși producători. Stația de LNG are o capacitate impresionantă de 80.000 de litri și poate alimenta până la 20 de camioane pe oră, cu un debit de umplere de 2.500 – 4.500 kg/oră.
Camioanele alimentate cu gaz sunt o alternativă viabilă la cele diesel pentru reducerea amprentei de carbon în sectorului de transport rutier în ansamblu.