Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1
Disponibil atât cu propulsie diesel, cât și electrică, Transporter 6.1 vine echipat cu o întreagă gamă de sisteme inovatoare de asistență conectată și infotainment.

Vândut în aproape 12 milioane de unități la nivel global în toată istoria sa – de la T1 la T6 – Transporter 6.1 aduce o varietate de sisteme de asistență, instrumente digitale în premieră și cea mai nouă generație de sisteme infotainment Volkswagen cu card SIM integrat, ce permite accesul online permanent.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Puterea de propulsie este livrată de cele mai noi motoare TDI cu puteri cuprinse între 90 și 199 CP. În plus, modelul are și o versiune complet electrică cu autonomie de până la 400 km (în funcție de bateria aleasă).

VEZI ȘI: Logistik Schmitt testează eActros în paralel cu un camion cu sistem catenar (pantograf)

La exterior, noul Transporter 6.1 vine cu un design nou al părții frontale. Bara orizontală formată între designul mai compact al farurilor și partea de sus a grilei radiatorului este mai îngustă decât la modelul anterior.

Partea din față poate fi personalizată cu și mai multe detalii cromate, în funcție de model și de echipare. Gamele de culori și jante au fost de asemenea recombinate.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Cross Wind Assist ca standard
Cu scopul de a crește siguranța la bord, Volkswagen a înlocuit servodirecția hidraulică de la T6 cu un sistem electromecanic la Transporter 6.1, lucru ce i-a permis să intervină activă în comanda direcției și să adauge noi sisteme de asistență.

Unul dintre acestea este sistemul de asistență la vânt lateral, Cross Wind Assist, regăsit în standard, care stabilizează vehiculul în cazul rafalelor de vânt laterale. regăsit în standard pe toate versiunile T6.1.

În plus, noul Transporter 6.1 vine cu sistem de menținere a benzii, Lane Assist. Acesta detectează cu o cameră marcajele ce delimitează benzile de circulație și menține automat vehiculul pe banda sa.

Park Assist va simplifica parcarea și ieșirea din locurile de parcare. Când este activat, sistemul ghidează automat intrarea și ieșirea din parcare. Șoferul nu trebuie decât să acționeze pedalele de accelerație și de frână.

Pentru ca totul să meargă bine la manevrarea manuală, sistemul de protecție laterală de la Crafter a fost adaptat pentru utilizarea la T6.1.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Acesta folosește un sistem de senzori ultrasonici distribuiți în jurul vehiculului, pentru a reduce riscul unei avarii prin coliziune. În același timp, Rear Traffic Alert protejează împotriva accidentelor în timpul mersului cu spatele.

Sistemul avertizează șoferul dacă un vehicul se apropie în spate, la un unghi de 90 de grade. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul intervine activ prin frânare.

Panou de bord nou și funcții interioare digitale
Echipa condusă de Albert Kirzinger, șeful departamentului de design al Volkswagen Autovehicule Comerciale, a implementat condițiile necesare pentru a integra Digital Cockpit (instrumente complet digitizate) și a treia generație de infotainment (MIB3) în T6.1.

Fuziunea dintre Digital Cockpit și MIB3 creează un nou peisaj digital, cu afișaje și butoane aliniate pe o singură axă vizuală.

Inclus ca echipare standard în Multivan Highline, ecranul de 10.25 inch al Digital Cockpit din Transporter 6.1 stabilește noi standarde.

Grafica cu contrast ridicat a ecranului a fost concepută pentru o claritate cât mai ridicată. Șoferul poate alege între diferite configurații de ecran. Comutarea între acestea se face prin apăsarea butonului View de pe volanul multifuncțional.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Configurația 1: în instrumentele rotunde sunt afișate interactiv un turometru și un vitezometru. În centrul ecranului este afișat un nivel de selectare individuală a conținutului – cum ar fi agenda telefonică sau smartphone-ul. Cu un sistem infotainment de top, harta de navigație poate fi de asemenea deschisă în centru, între cele două cadrane de instrumente.

Configurația 2: aici este disponibilă imaginea digitală fără cadrane, dar care oferă câmpuri informative. Integrat central, aici este disponibil și un ecran selectabil de utilizator – de exemplu, librăria media. De asemenea, instrumentele analogice convenționale au fost regândite, acestea fiind afișate pe un ecran multifuncțional amplasat în centru.

MIB3 cu ecrane de până la 9.2 inch
Alte elemente deosebite în noul Transporter 6.1 sunt noile sisteme de navigație ale MIB3: Discover Media (8.0 inch) și Discover Pro (9.2 inch).

Configurațiile grafice ale acestor sisteme cu ecrane tactile au un nou design. Funcțiile pot fi configurate individual, precum aplicațiile pe un smartphone, de pe un ecran de pornire care poate fi personalizat.

Ecranul Discover Pro este acoperit complet de o suprafață vitrată.

Programul infotainment este completat de sistemele MIB2: Composition Audio (cu afișaj în linie, standard de la modelul de bază) și Composition Colour (ecran tactil de 6.5 inch, standard de la Caravelle Highline, Multivan Comfortline și California Coast).

Sisteme infotainment cu card SIM integrat
Cel mai important element de echipament dintre toate sistemele infotainment este cardul SIM integrat (eSIM). Este inclus ca standard de la Composition Colour, fiind disponibil ca opțiune pentru Composition Audio.

eSIM permite accesul la o nouă gamă de servicii și funcții online. Un exemplu este funcția eCall. În cazul unui accident, sistemul transmite automat poziția autovehiculului către un centru de apel de urgență și stabilește o conexiune vocală.

Dacă din mașină nu se primește niciun răspuns, sunt informate serviciile de urgență.

În plus, eSIM reprezintă interfața cu „Volkswagen We” – o nouă lume de servicii online. Ecranele de 8,0 inch și 9,2 inch ale MIB3 oferă de asemenea funcții precum radio prin internet și servicii de streaming.

Comanda într-un limbaj natural simplifică operarea
Prin eSIM, comanda de la utilizator este și mai intuitivă. Pentru că noile sisteme infotainment de 8 inch și 9.2 inch din Transporter 6.1 reacționează la comenzi într-un limbaj natural.

Comanda vocală este comparată cu o bază de date online și tradusă imediat în comenzi digitale. Ca și la celelalte dispozitive inteligente, tot ce trebuie pentru ca T6.1 să vă asculte este doar o scurtă comandă.

De exemplu, ”Hei Bulli”! Apoi conversația poate să continue în modul următor: ”Doresc să ajung la…” și sistemul de navigație sugerează imediat adresa exactă ca destinație nouă.

O altă interfață importantă este posibilă prin MIB3: AppConnect. Utilizând această interfață, aplicațiile pentru smartphone precum Google Maps, Media Library sau Spotify pot fi operate de pe ecranul sistemului infotainment.

Până acum, era nevoie de o conexiune prin cablu între smartphone și autovehicul. Pentru utilizatorii de iPhone, acest cablu este acum „istorie”, în combinație cu sistemele de 8.0 inch și 9.2 inch.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

După cuplarea unui iPhone, acesta va fi automat conectat la sistemul infotainment prin Bluetooth și Apple CarPlay wireless.

Smartphone-urile compatibile ale tuturor mărcilor pot fi de asemenea încărcate wireless – printr-un port de încărcare inductivă din noul panou de bord.

Noile soluții detaliate fac ca activitatea zilnică să fie perfectă
Volkswagen Autovehicule Comerciale a dezvoltat elemente complet noi, adaptate special pentru acest autovehicul. Acestea includ o priză electrică de 230 V la scaunul șoferului și un compartiment în bancheta dublă ce se poate încuia, pe partea pasagerului.

În plus, a fost concepută total în premieră o opțiune de încărcare pentru obiectele foarte lungi; acestea pot fi acum împinse sub bancheta dublă de pe partea pasagerului (funcție de încărcare sub scaun).

Astfel, lungimea compartimentului cargo crește de la 2.450 mm la 2.800 mm sau de la 2.900 mm la 3.300 mm (ampatament extins). Transporter este echipat ca standard cu o incintă separată în compartimentul cargo (pentru autovehicule cu perete despărțitor).

Astfel compartimentul cargo este închis și separat de cabină.

Opțiunea 1: este închis numai compartimentul cargo (”Mod livrare poștală”)

Opțiunea 2: este închisă numai cabina (”Mod atelier service”).

O altă opțiune care va fi lansată este „Pachetul curier”, în care piesele autovehiculului supuse unor solicitări ridicate, cum ar fi alternatorul, bateria și transmisia au o construcție și mai robustă.

Trailer Assist simplifică manevrarea cu remorcă
Acum, Trailer Assist, identic cu cel de la Crafter, face mai ușoară manevrarea cu o remorcă. Preia toate deciziile complicate pe care șoferul trebuie să le ia la deplasarea în marșarier cu o remorcă atașată.

Șoferul pur și simplu setează unghiul de marșarier pentru remorcă, utilizând butonul rotativ pentru reglarea oglinzii retrovizoare exterioare – care devine joystick – și ecranul din cockpit.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Astfel, T6.1 preia conducerea. Trailer Assist reprezintă o fuziune între Park Assist, servodirecția electromecanică și camera pentru marșarier Rear View (care detectează unghiul de articulare al barei de tractare a remorcii). În funcție de motor, masa maximă a remorcii poate ajunge la 2.500 kg.

Echipamente suplimentare la Transporter 6.1
Specificațiile echipamentelor standard au suferit un upgrade semnificativ la Transporter 6.1.

Astfel, Volkswagen a completat specificațiile noului model pentru echiparea standard cu geamuri electrice, închidere centralizată, oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, noi faruri H7, lumini interioare cu leduri mai eficiente energetic și un sistem radio cu o unitate Bluetooth hands-free.

Echipamente suplimentare la Multivan 6.1
Volkswagen Autovehicule Comerciale a extins apreciabil și echiparea standard la Multivan 6.1.

Față de modelul anterior, Multivan 6.1 Trendline de exemplu, este echipat cu noul panou de bord cu upgradat, sistemul audio Composition Colour cu ecran tactil de 6,5 inch, activarea electrică a protecție pentru copii la uși, noile faruri H7 și noul volan multifuncțional îmbrăcat în piele.

Multivan 6.1 Comfortline este echipat cu ecran multifuncțional Premium, capitonaj decorativ pe panoul de bord și panourile ușilor, pachet Light & Vision și porturi USB suplimentare în compartimentul pentru pasageri.

Volkswagen a prezentat în premieră primele informații despre Multivan 6.1

Echiparea suplimentară a Multivan 6.1 Highline include noile faruri LED, noul bloc optic spate LED, Park Assist (inclusiv Park Pilot față și spate și funcția frânare la manevrare), sistemul de navigație de 8 inch Discover Media și Digital Cockpit.

Noile echipamente standard pentru Caravelle și California vor fi anunțate ulterior.

Motoare Euro 6 D-Temp între 90 și 199 CP
Programul motoarelor a fost de asemenea reconfigurat. La lansarea pe piață, T6.1 cu tracțiune față va fi echipat cu motoarele de 2,0 l turbodiesel de mare eficiență (2.0 TDI).

Toate sunt conform standardului de emisii Euro-6d-TEMP-EVAP. Noul motor de bază livrează o putere de 66 kW/90 CP, mai ridicată decât înainte (putere anterioară era 62 kW/84 CP).

La nivelul de putere următor, motorul 2.0 TDI dezvoltă acum 81 kW/110 CP, care înlocuiește motoarele anterioare de 75 kW/102 CP și 84 kW/114 CP. Motoarele 2.0 TDI preluate de la modele anterioare sunt cele de 110 kW/150 CP și 2.0 TDI Biturbo de 146 kW/199 CP.

Ca echipare opțională, motorul TDI de 150 CP poate fi comandat cu cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG) și tracțiune integrală 4MOTION (manuală sau DSG). Versiunea de top de 199 CP este echipată standard cu DSG (opțional cu 4MOTION).

T6.1 va fi oferit chiar și ca autovehicul cu zero emisii, pe baza unui parteneriat cu ABT. Cu o putere de 82 kW/112 CP și o baterie cu capacitatea de 38,8 kWh sau 77,6 kWh, sunt posibile autonomii de peste 400 km (NEDC) – autovehiculul fiind astfel ideal pentru utilizare comercială în lumea urbană.

Transporter 6.1 va fi lansat pe primele piețe în toamna lui 2019.

Follow #infotrucker