Utilitare ușoareTop News

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

În cei 75 de ani de prezență pe piață, Volkswagen Transporter a fost produs în peste 12,5 milioane de exemplare, devenind cel mai de succes autovehicul comercial european.

La 8 martie 1950, primul Volkswagen Transporter, cunoscut sub numele de T1, ieșea de pe linia de producție a uzinei din Wolfsburg. De la legendarul T1 până la actuala generație T6.1, Volkswagen Transporter a demonstrat o versatilitate remarcabilă, fiind utilizat atât ca vehicul utilitar, cât și ca emblematicul camper van.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Intrarea în era mobilității electrice a marcat o schimbare de paradigmă în gama VW Bus. Dacă până acum un singur model constituia baza tuturor versiunilor, în prezent Volkswagen oferă soluții adaptate fiecărui tip de utilizator.

În 2021, Multivan a deschis un nou capitol, devenind disponibil pentru prima dată cu propulsie plug-in hybrid. Un an mai târziu, Volkswagen a lansat primul VW Bus complet electric produs la scară largă – ID. Buzz. În 2025, gama va fi extinsă cu o nouă linie de modele Transporter.

Astfel, oferta actuală Volkswagen Transporter se sprijină pe trei piloni și cuprinde șase modele de bază: Multivan și California, ID. Buzz și ID. Buzz Cargo, precum și Transporter și Caravelle. Indiferent de variantă, fiecare dintre acestea păstrează ADN-ul legendarului T1, îmbinând versatilitatea cu inovația tehnologică.

Volkswagen Commercial Vehicles confirmă astfel că povestea celui mai de succes vehicul comercial european continuă, adaptându-se noilor cerințe de sustenabilitate și mobilitate.

Această versiune îmbunătățește claritatea și fluența textului, menținând în același timp tonul profesional și informativ.

T1 – între 1950 și 1967

Europa a trebuit să se reinventeze în 1950 și, odată cu ea, mai ales Republica Federală Germania, fondată cu un an înainte. În acea perioadă, americanul Bing Crosby era superstarul muzical al vremii, Elvis Presley era încă adolescent, iar Paul McCartney era doar un școlar.

Deși muzica rock abia începea să prindă contur, Volkswagen producea deja, de cinci ani, o mașină mică ce cucerea lumea: legendarul Beetle, cunoscut și sub denumirea de Type 1.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Pe 8 martie 1950, Volkswagen a început producția de serie pentru un al doilea model: Transporter. În documentele interne era denumit simplu „Type 2”. Istoria automobilelor era pe cale să primească o nouă pagină, una care era așteptată cu nerăbdare. Companiile din Republica Federală Germania, aflate în plină ascensiune economică, aveau o nevoie urgentă de o autoutilitară accesibilă. Dar mai era nevoie și de un nume.

Încă din 1949, Volkswagen a încercat să înregistreze marca „Bulli” pentru viitorul VW Bus, însă o altă companie deținea deja drepturile asupra acestui nume pentru un utilaj de pregătire a pârtiilor de schi. O situație aparent ghinionistă, dar care s-a transformat într-un avantaj: numele „Bulli” a fost adoptat în mod natural de fani, devenind apelativul neoficial al vehiculului în spațiul de limbă germană. Oficial, însă, a rămas denumit „Transporter”.

Prima versiune Transporter, cu o lungime de 4,10 metri, era un furgon fără geamuri în compartimentul de marfă, având un volum util impresionant de 4,5 metri cubi. Parbrizul său din două bucăți i-a adus rapid porecla „Splittie” în Marea Britanie. Cu motorul boxer cu patru cilindri de 18 kW (25 CP) preluat de la Beetle, T1 putea atinge o viteză maximă de 80 km/h.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Ulterior, puterea a crescut la 32 kW (44 CP), iar viteza maximă la 105 km/h. Volkswagen a extins rapid gama de variante de caroserie: în aprilie 1950 a apărut versiunea Kombi (echipată cu geamuri laterale), urmată de un microbuz și de o variantă cu benă.

În iunie 1951, a fost lansată o ediție specială care avea să devină cea mai emblematică dintre toate versiunile clasice VW Bus: „Micul autobuz în versiune specială”, poreclit de fani „Samba Bus”. Acesta oferea nouă locuri, până la 23 de geamuri, vopsea în două tonuri și dotări premium, inclusiv un acoperiș panoramic rabatabil.

În 1956, producția modelului a fost mutată în noua uzină Volkswagen din Hanovra. Pe 2 octombrie 1962, din fabrică ieșea deja exemplarul cu numărul 1.000.000. În iulie 1967, T1 a fost înlocuit de T2, după ce se fabricaseră peste 1,8 milioane de unități. Cu toate acestea, producția lui T1 a continuat în Brazilia până în 1975. În prezent, prima generație a modelului este extrem de căutată de colecționari, unele exemplare ajungând să fie vândute pentru sume de șase cifre în euro, în funcție de variantă.

T2 – între 1967 și 1979

Zeci de mii de tineri s-au adunat la Monterey Pop Festival din California, în 1967. The Beatles au lansat Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, unul dintre cele mai influente albume din toate timpurile. Pe fundalul acestui peisaj sonor al anilor ’60, a debutat și a doua generație a legendarului VW Bus: T2.

Aceasta este generația de VW Bus cu care au crescut baby boomerii de astăzi—vehiculul cu care, în copilărie, descopereau lumea alături de părinți pe bancheta din spate, cu care serviciile poștale livrau colete, cu care meșteșugarii Europei mergeau la muncă și în care polițiștii și paramedicii își făceau datoria.

Ca vehicul camper, T2 a devenit o mașină indestructibilă pentru aventurierii globetrotteri. În august 1969, nume legendare precum Jimi Hendrix și Joan Baez au scris istorie la Woodstock. Și, printre ei, se afla și VW Bus. Cele trei zile de pace & muzică de la Woodstock au dat naștere uneia dintre cele mai iconice fotografii ale tuturor timpurilor: imaginea unui VW Bus decorat în stil flower power – supranumit Light Bus – pe al cărui acoperiș stătea un cuplu relaxat.

Această imagine s-a imprimat în memoria colectivă și a transformat VW Bus într-un simbol al libertății auto. Modelul T1 din acea fotografie a fost pictat de artistul Dr. Bob Hieronimus, care și astăzi rămâne legat de VW Bus, creând în 2023 o reinterpretare modernă numită Earth Buzz.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Cea mai distinctivă trăsătură a modelului T2 a fost partea frontală redesenată. Dacă prima generație avea o secțiune centrală în formă de „V” între farurile rotunde, T2 a venit cu un design marcat de linii orizontale care subliniau lățimea vehiculului. Dar nu doar aceste detalii îl făceau să pară mai modern: ferestrele laterale vizibil mai mari și parbrizul curbat dintr-o singură bucată erau cele mai evidente schimbări. În plus, VW Bus T2 a primit, în echiparea standard, o ușă culisantă.

Inginerii au adus îmbunătățiri semnificative și la nivel tehnic. Cele mai mari progrese s-au înregistrat la suspensie și sistemul de frânare. Cu un ampatament neschimbat de 2,40 metri și o lățime ușor crescută, lungimea caroseriei a fost extinsă cu 20 de centimetri, oferind astfel un interior și mai spațios. În 1972, un facelift major a consolidat succesul modelului, iar în 1978, Transporter cu numărul 4,5 milioane ieșea de pe linia de producție.

În 1979, producția modelului T2 a fost oprită în Germania, după ce fuseseră fabricate 2,2 milioane de unități ale celei de-a doua generații de VW Bus. Însă acesta nu a fost sfârșitul. În Mexic, la uzina Puebla, T2 a continuat să fie fabricat până în 1987, cu motor cu răcire pe aer, iar apoi până în 1996 cu motoare cu patru cilindri răcite cu apă. În plus, Volkswagen do Brasil a continuat producția modelului până în 2013, fabricând încă 355.000 de unități T2c. Totuși, reglementările mai stricte privind siguranța și emisiile au dus în cele din urmă la finalul acestei legende pe roți. Ultimele 1.200 de unități ale T2 au fost produse sub numele 56 Anos Kombi – Last Edition, marcând sfârșitul unei ere.

T3 – între 1979 și 1992

Finalul anilor ’70 a fost marcat de o evoluție sonoră distinctă în muzică, cu trupe precum Dire Straits și The Alan Parsons Project, dar și cu veterani ai rock-ului progresiv în stilul Pink Floyd și Yes. Dire Straits s-a remarcat printr-o claritate și precizie de neegalat, evidențiate în piese precum Sultans of Swing. Tot în această perioadă, în 1979, Volkswagen a prezentat T3 – cel mai unghiular VW Bus din istorie, dar și cel mai avansat din punct de vedere tehnic de până atunci.

Deși T3 a păstrat filosofia generațiilor anterioare, a adus tehnologii moderne care l-au transformat într-un transportor emblematic. Volkswagen a făcut pași importanți în direcția siguranței pasive, iar caroseria mai lată a permis creșterea semnificativă a spațiului interior, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă, fără ca lungimea și înălțimea să crească exagerat. Motorizările boxer răcite cu aer au fost standard și au contribuit la obținerea unui centru de greutate coborât, ceea ce a îmbunătățit manevrabilitatea.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

La momentul lansării, T3 era echipat cu motoare boxer răcite cu aer, oferind între 50 și 70 CP. În 1981, Volkswagen a introdus pentru prima dată un motor diesel răcit cu apă montat în spate, tot de 50 CP. Un an mai târziu, au fost lansate și motoarele boxer răcite cu apă, dezvoltate special pentru T3, cu puteri între 60 și 78 CP, ajungând ulterior până la 112 CP.

Anul 1985 a marcat o serie de inovații importante: motoarele pe benzină au primit catalizatoare, iar versiunile diesel au fost echipate cu turbocompresoare. Tot atunci, gama s-a extins cu versiunea cu tracțiune integrală și ambreiaj vâscos, denumită Syncro, ceea ce a transformat T3 într-un vehicul extrem de capabil în teren accidentat.

Începând cu 1988, Volkswagen a produs primul său campervan fabricat in-house: California. Modelul a fost un succes instantaneu, cu 5.000 de unități vândute în primul an. Până la sfârșitul producției la uzina din Hanovra, gama s-a extins cu versiuni precum Caravelle și Multivan, care au devenit rapid bestseller-uri. Ediții speciale precum Multivan White Star și Blue Star au intrat în legendă, iar ultimele exemplare T3 Syncro și cele 2.500 de unități ale seriei limitate Multivan Limited Last Edition au fost produse până în 1992 la uzina Steyr-Daimler-Puch din Graz.

În Africa de Sud, producția T3 a continuat până în 2002, menținând viu un model care a redefinit standardele segmentului și a devenit un simbol al fiabilității și versatilității. Astăzi, T3 rămâne unul dintre cele mai apreciate modele din familia Volkswagen Transporter, fiind un adevărat cult-car printre pasionați.

T4 – între 1990 și 2003

În anii ’90, era aproape imposibil să pornești radioul din mașină fără să auzi o piesă de Phil Collins, Madonna sau – în Germania – BAP, Westernhagen și Grönemeyer. Pe acest fundal muzical, în august 1990, Volkswagen lansa noul Transporter T4, un model care avea să rescrie regulile segmentului.

După patru decenii în care Volkswagen a mizat pe tracțiunea spate și motorul amplasat în partea posterioară, T4 aducea o schimbare radicală: motorul trecea în față, iar forța de tracțiune era transmisă roților din față. Excepția era versiunea cu tracțiune integrală syncro, care asigura un plus de aderență pe teren dificil. Această schimbare a conceptului de tracțiune a revoluționat nu doar performanțele dinamice, ci și arhitectura generală a vehiculului.

Trecerea la tracțiunea față a permis o optimizare a spațiului interior, mai ales în zona din spate, unde motorul plat al generației anterioare ocupa un volum considerabil. O parte din acest spațiu a fost preluată de noua punte spate cu brațe semi-oscillante și de sistemul opțional de tracțiune integrală, dar restul a fost transformat în volum suplimentar pentru marfă. În plus, datorită noii configurații, T4 oferea un comportament rutier mult mai apropiat de cel al unui autoturism.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

În față, Transporter-ul devenea mai lung pentru a face loc noii game de motoare – în linie, cu patru și cinci cilindri, montate transversal – și pentru a îmbunătăți siguranța la impact. La lansare, clienții aveau de ales între trei motoare pe benzină și două diesel, cu puteri cuprinse între 61 CP (49 kW) și 110 CP (81 kW). Tracțiunea integrală syncro devenea disponibilă din 1993.

Din 1995, Volkswagen Vehicule Comerciale devenea o divizie independentă în cadrul grupului, iar acest moment a fost marcat, în ianuarie 1996, printr-un facelift important pentru T4. Sub capotă, noutățile erau semnificative: pentru prima dată, un VW Transporter era echipat cu un motor turbo diesel cu injecție directă (TDI), un 2.5 TDI care marca începutul unei noi ere pentru utilitarele Volkswagen.

Versiunile pentru pasageri primeau și ele un upgrade major: noul bot alungit permitea integrarea unui motor VR6 pe benzină de 2.8 litri. Începând cu 1998, gama TDI ajungea la 151 CP (111 kW), iar varianta cu șase cilindri atingea un impresionant 204 CP (150 kW).

Sfârșitul producției modelului T4 a fost marcat de o ediție specială exclusivă: Multivan Last Edition, o variantă cu dotări standard generoase. După 14 ani de producție și aproximativ două milioane de unități vândute, Volkswagen Transporter T4 preda ștafeta noului T5 în 2003, lăsând în urmă un capitol important din istoria vehiculelor comerciale.

T5 – între 2003 și 2015

Anul 2003 a fost marcat de hituri muzicale care au dominat topurile, cu artiști precum Christina Aguilera, Dido, Norah Jones, Robbie Williams, Herbert Grönemeyer și Justin Timberlake. În spațiul germanofon, piesa „Mensch” a lui Grönemeyer a devenit rapid un imn cunoscut de toată lumea. Tot în acest an, Volkswagen Autovehicule Comerciale lansa a cincea generație a legendarului Transporter – T5.

Comparativ cu modelele anterioare, noul Transporter venea cu un design mai spațios și modular, fiind disponibil în multiple configurații: Kombi, furgon, benă, cabină dublă și șasiu pregătit pentru carosări specializate. Pe lângă versiunile utilitare, Volkswagen redefinea segmentul van-urilor premium prin noile generații Caravelle, Multivan și California.

Estetic, T5 păstra ADN-ul predecesorului său, însă venea cu linii mai clare, o siluetă mai robustă și un stil care promitea să rămână actual pentru mult timp. Interiorul a fost proiectat cu un accent deosebit pe ergonomie, iar poziția șoferului se remarca prin elemente precum schimbătorul de viteze tip joystick, amplasat pe consola centrală, și un panou de bord organizat intuitiv, unde toate instrumentele erau plasate pe o singură axă vizuală.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Pentru lansarea T5, Volkswagen a echipat modelul cu o gamă de motorizări TDI cu injecție pompa-duză, dezvoltând între 86 CP (63 kW) și 174 CP (128 kW). Motoarele pe benzină variau de la 115 CP (85 kW) până la un V6 puternic de 235 CP (173 kW). O noutate importantă a fost tehnologia modernizată a ambreiajului multidisc, care a dus la înlocuirea denumirii „syncro” cu noul nume – 4MOTION – pentru versiunile cu tracțiune integrală.

Odată cu lansarea noii generații California, Volkswagen a mutat producția acestui model emblematic de camper van la fabrica din Hanovra. Printre versiunile speciale ale T5 s-au numărat California NoLimit, produs în doar 222 de unități, Multivan Business – un adevărat lounge pe roți, cu scaune individuale inspirate din Volkswagen Phaeton, și Multivan PanAmericana, o variantă cu look off-road și tracțiune integrală.

În 2007, Volkswagen Autovehicule Comerciale a obținut oficial drepturile asupra numelui „Bulli”, marcând un moment important în istoria modelului. Până în 2009, gama de motorizări TDI a fost actualizată, fiind înlocuită de propulsoare common-rail mai silențioase, cu puteri de până la 180 CP (132 kW). Motoarele pe benzină au trecut la tehnologia TSI, oferind 150 CP (110 kW) și 204 CP (150 kW).

Producția T5 a continuat până în 2015, când a fost înlocuit de un model profund modernizat – T6. Cu aproximativ două milioane de unități fabricate în 13 ani, T5 a consolidat și extins moștenirea Transporter, demonstrând încă o dată de ce această gamă rămâne una dintre cele mai apreciate din segmentul său.

T6 și T6.1 – între 2015 și 2024

Acum zece ani, Adele lansa hitul Hello, care a adunat peste un miliard de vizualizări pe YouTube, devenind unul dintre cele mai de succes videoclipuri muzicale din toate timpurile. Tot în 2015, Taylor Swift domina topurile cu Blank Space, urmată de Ed Sheeran cu Thinking Out Loud. În același an, Volkswagen prezenta o nouă generație a emblematicului său model de transport: VW T6.

Noua evoluție a celebrului Bus venea cu motorizări îmbunătățite, sisteme avansate de asistență și un pachet modernizat de infotainment. Cu o serie de îmbunătățiri de detaliu, T6 a marcat o etapă distinctă în istoria modelului, oferind un mix de calitate, maturitate și funcționalitate. Gama de variante includea modelele comerciale (furgon, șasiu cu platformă, cabină dublă, Kombi și Caravelle), dar și versiunile dedicate familiei și aventurierilor – Multivan și California camper.

La exterior, T6 se distingea prin partea frontală redesenată, un design ce îmbina linii precise și un aspect dinamic. Spoilerul frontal amplasat mai jos adăuga un plus de exclusivitate și carismă. În plus, Volkswagen a adus un omagiu primelor generații ale modelului, introducând noi combinații de vopsea în două tonuri.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Sub capotă, Volkswagen echipase noul model cu patru motorizări TDI și două TSI, toate de 2.0 litri. Comparativ cu generația anterioară, noile propulsoare reduceau consumul cu aproximativ 1 litru/100 km, iar sistemul Start/Stop devenea dotare standard. Gama de puteri varia între 84 CP și 204 CP, iar transmisia era asigurată de cutii manuale cu 5 sau 6 trepte ori de cutia automată DSG cu 7 trepte. În plus, multe versiuni puteau fi echipate cu sistemul de tracțiune integrală 4MOTION.

Unul dintre punctele forte ale generației T6 a fost suspensia adaptivă DCC, care îmbunătățea considerabil confortul la rulare. De asemenea, T6 aducea o gamă largă de sisteme de siguranță și asistență, consolidând poziția modelului pe piața vehiculelor comerciale și de transport persoane.

Chiar și o generație bine maturizată putea fi dusă la un alt nivel, așa cum a demonstrat Volkswagen în 2019, odată cu lansarea T6.1. Cu această actualizare, Volkswagen Commercial Vehicles a transformat modelul într-un vehicul adaptat erei digitale.

T6.1 introducea un tablou de bord complet redesenat, disponibil pentru prima dată cu instrumente de bord 100% digitale. Sistemele de infotainment ofereau conectivitate interactivă prin e-SIM, permițând acces la funcții și servicii online. Mai mult, comenzile vocale bazate pe inteligență artificială îmbunătățeau interacțiunea utilizatorului cu vehiculul.

Gama T6.1, produsă până în 2024, a beneficiat și de upgrade-uri la nivel de echipare și design, consolidând statutul unui model care a scris istorie în segmentul său.

Volkswagen T6 și T6.1 au demonstrat că un model legendar poate evolua fără să-și piardă identitatea – oferind în continuare versatilitate, fiabilitate și tehnologie de vârf, indiferent dacă este folosit pentru muncă sau pentru aventuri pe patru roți.

Multivan și California – între 2021 și 2024

În noiembrie 2021, Volkswagen Commercial Vehicles a marcat un moment de referință prin lansarea noii generații Multivan, primul model VW Bus construit pe platforma modulară MQB. Această schimbare a deschis calea către un nivel superior de tehnologie, conectivitate și flexibilitate, redefinind standardele gamei Multivan.

Încă de la debut, modelul a fost disponibil opțional cu un sistem de propulsie hibrid plug-in. În vara lui 2024, Volkswagen Commercial Vehicles a extins gama cu noul California, bazat pe versiunea lungă a Multivan-ului – o autorulotă regândită până la cel mai mic detaliu, dar care păstrează ADN-ul iconic al predecesorilor săi. În plus, de la finalul lui 2024, atât Multivan, cât și California vor putea fi echipate cu sistemul de tracțiune integrală hibrid plug-in, transformând aceste modele legendare în vehicule electrificate ideale pentru utilizarea de zi cu zi.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Sistemul de propulsie oferă o autonomie extinsă în modul electric și eficiență sporită pe distanțe lungi. Pe teren accidentat sau în zone de camping mai dificile, tracțiunea integrală asigură aderență optimă. În plus, atât Multivan eHybrid 4MOTION, cât și California eHybrid 4MOTION dispun de aer condiționat staționar electric, care poate răci, ventila sau încălzi habitaclul. Sistemul este alimentat fie de bateria de înaltă tensiune, fie direct de la rețeaua electrică în timpul încărcării, menținând un confort optim înainte de fiecare călătorie.

Cu aceste inovații, Volkswagen Commercial Vehicles continuă să redefinească segmentul vehiculelor comerciale și al autorulotelor, combinând tehnologia modernă cu versatilitatea caracteristică modelelor sale.

ID. Buzz și ID. Buzz Cargo – din 2022

Pe 9 martie 2022, Volkswagen a dezvăluit oficial versiunea de serie a modelului electric ID. Buzz, marcând o nouă etapă în evoluția legendarului VW Bus. De la început, vehiculul a fost disponibil în două versiuni: ID. Buzz Pro, destinat familiilor, activităților de agrement și business-ului, și ID. Buzz Cargo, dedicat transportului comercial și logistic.

De atunci, gama ID. Buzz a fost extinsă și îmbunătățită semnificativ. În 2024, Volkswagen a introdus un nou sistem de propulsie de înaltă eficiență, cu 210 kW (286 CP) și o baterie netă de 79 kWh. Tot în acest an, a fost lansată și versiunea ID. Buzz cu ampatament extins, care oferă un spațiu interior maximizat și o baterie de 86 kWh. Toate versiunile de 210 kW sunt echipate cu tracțiune pe puntea spate.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Cea mai puternică versiune de până acum, ID. Buzz GTX, a fost și ea prezentată în 2024. Cu o putere de 250 kW (340 CP), acest model redefinește performanța în segmentul său, beneficiind de tracțiune integrală și o capacitate ridicată de tractare. ID. Buzz GTX este disponibil atât cu ampatament standard, unde folosește bateria de 79 kWh, cât și cu ampatament lung, echipat cu bateria mai mare, de 86 kWh. Acest sistem de propulsie este disponibil și pentru versiunea comercială ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION.

La baza gamei, Volkswagen a introdus noile versiuni de bază Freestyle și Pure, echipate cu un motor de 125 kW (170 CP) și o baterie de 59 kWh, oferind astfel o opțiune accesibilă pentru cei care caută un vehicul electric de transport eficient și versatil.

Noul Transporter și Caravelle – din 2024

Volkswagen Commercial Vehicles a lansat noile generații Transporter și Caravelle, două modele esențiale din gama sa de vehicule comerciale. Transporter-ul este disponibil în multiple configurații: furgon panelat pentru transport de marfă, versiune Kombi pentru transport combinat de echipă și echipamente, precum și platformă cu cabină dublă. În funcție de versiune, acesta poate fi configurat cu două variante de ampatament și două înălțimi de plafon.

În paralel, Caravelle rămâne soluția ideală pentru transportul profesional de pasageri, fiind oferită în variante ce acoperă nevoile de la taxiuri de capacitate mare (opt sau nouă locuri) până la shuttle-uri VIP exclusiviste. Și acest model este disponibil cu două versiuni de ampatament, adaptându-se perfect cerințelor diverselor industrii.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Noua generație a ambelor modele vine cu îmbunătățiri semnificative în toate aspectele: mai mult spațiu interior, mai multe variante de caroserie, o capacitate de încărcare mai mare și o eficiență optimizată, atât din punct de vedere al consumului, cât și al costurilor de exploatare. De asemenea, sistemele de asistență și infotainment au fost actualizate la cele mai noi standarde tehnologice.

Un alt avantaj major pentru clienți este rețeaua de service extinsă și profesionistă, una dintre cele mai mari din Europa, asigurând un timp de intervenție rapid și eficient – un aspect esențial pentru vehiculele utilizate în scop comercial.

Volkswagen Transporter împlinește 75 de ani

Pe piața germană, Volkswagen Commercial Vehicles oferă noile Transporter și Caravelle cu o garanție standard de 5 ani, subliniind încrederea în fiabilitatea noii game. Din punct de vedere al propulsiei, modelele beneficiază de motorizări de ultimă generație: diesel turbo eficiente, variante plug-in hybrid și versiuni 100% electrice.

Transporter și Caravelle fac parte din cea mai extinsă gamă de modele VW Bus din istorie, alături de Multivan, California, ID. Buzz și ID. Buzz Cargo. Diversitatea acestor modele demonstrează că VW Bus va rămâne în continuare referința absolută în segmentul său – un vehicul iconic, versatil, pregătit pentru orice tip de utilizare, fie că vorbim de muncă, familie, timp liber sau aventură.

Din aceeași categorie...

Back to top button