Volvo F10 și F12: Două decenii de succes

Volvo F10 și F12

Modelele Volvo F10 și F12, introduse pe piață în 1977, s-au impus tip de două decenii ca cele mai de succes modele ale producătorul suedez.

Până la mijlocul anilor ‘90, peste 200.000 de unități din această gamă au fost produse în total, astfel că, evidenta conducere pe piață care fusese obținută de modelele F10 și F12 a trebuit să fie apărată prin îmbunătățirea și modernizarea continuă.

[pullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Fără doar și poate, Volvo Trucks este unul din cei mai activi producători din 2015, lucru demonstrat de numeroasele noutăți introduse pe piață până în prezent.[/pullquote]

Volvo F10 și F12: Două decenii de succes

Un concept șasiu ultra-modern
Când modelele Volvo F10 și F12 au fost introduse, o mare parte a componentelor acestora, inclusiv șasiul, au fost moștenite de la Seria N de camioane produse în 1973. În 1983, compania suedeză a decis să completeze cabina unică și noua filozofie a modelelor F10 și F12 cu un ultra conceptul de șasiu. Rareori se menționează cât de mari erau diferențele între cele trei generații de Volvo F10 și F12 produse în 1977, 1983 și 1987, care au format trei modele distincte ale lui F10 și F12 (inclusiv F16 din 1987). Îmbunătățirile și caracteristicile modelului din 1983 au fost aproape la fel de importante în crearea unui concept de gamă de camioane în 1977.

Economie de transport mai bună
Exteriorul noilor camioane a fost total diferit datorită parbriz mai mare și a acoperișul înălțat, prezent atât pe cabina de zi cât și pe cabină de dormit, inclusiv Globetrotter, care a fost oferită de Volvo Trucks încă din 1983. Cu o noua formă a cabinei, camionul afișa un aspect modern, comparativ cu cea a primei generați de F10 și F12 care era ca o „cutie” cu acoperiș plat. Deși a fost schimbată, nu cabina a fost inovația majoră adusă modelelor Volvo F10 și F12 din 1983. Principala noutate a reprezentat-o ușurarea componentelor șasiului, care în combinație rezervoare de combustibil au contribuit la o eficiență de transport crescută.

[pullquote align=”left” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Centrul Volvo Group din Euskirchen a oganizat Volvo Innovation Days 2015, pentru a informa șoferii profesioniști despre noua legislație europeană privind sistemele de siguranță obligatorii începând cu 1 noiembrie 2015.[/pullquote]

Îmbunătățiri suplimentare
Eforturile de dezvoltare particulare au fost îndreptate spre spuspensie, unde arcurile parabolice au adugat un confort suplimentar șoferului și o protecție mai mare a mărfurilor odată cu ușurarea șasiului. Ca o paranteză, la o diferență de 35 de ani, Volvo Trucks a devenit primul producător din lume care a introdus suspensia independentă pe axa față la camion. Alte îmbunătățiri au fost intrducerea noii generații de motoare de 10 și 12 litri. De altfel, cele două versiui de motoare au dat numele celor două modele, Volvo F10 respectiv Volvo F12. Confor producătorului suedez, performanța motoarelor, a fost mai mult sau mai puțin îmbunătățită, la fel cutiile de viteze, în timp ce reductoarele axelor, introduse cu un an în urmă, au fost mult mai eficiente ca generația anterioară de reductoare ale axei spate.

Control electric al temperaturii
În ceea ce privește siguranța și confortul șoferului, aceste caracteristici au fost mai mult sau mai puțin schimbate, cu o singură excepție. Sistemului de aer condiționat integrat a s-a atașat o unitate de control electronică automată a temperaturii, ceea ce însemna că șoferii puteau conduce din nordul Suediei până în sudul Europei, fătă să mai oprească încălzitorului, aceștia trebuind doar să ajusteze temperatura la gradele dorite în cabină pentru a conduce într-un climat relaxant. Pentru un plus de confort, în timpul orelor de odihnă, șoferul avea opțiunea de încălzire staționară a cabinei pentru un climat perfect de odihnă, un aspect important al siguranței rutiere.

Mai multe informatii despre camioanele Volvo Trucks puteti citi pe site-ul producătorului din Romania – https://www.volvotrucks.com/trucks/romanian-market/ro-ro/Page/Home.aspx

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker