
Volvo FH Electric este primul camion electric Volvo aprobat pentru utilizarea în combinații de vehicule mai lungi și mai grele.
Furnizorul de servicii logistice Simon Loos a testat recent un Volvo FH Electric, cu o greutate totală maximă admisă de 50 de tone, într-o combinație de vehicule de 25,25 de metri. Timp de două zile, Simon Loos a testat Volvo FH Electric pentru a determina posibilitățile de utilizare a acestuia în combinații de vehicule de 25,25 de metri pentru curse naveta între fabrica Pepsi din Broek op Langedijk și depozitul Kuehne+Nagel din Utrecht.
Testul a demonstrat că implementarea unui cap tractor electric în comninațiile de vehicule mai lungi este posibilă. Astfel, compania olandeză face următorul pas pentru a fi pregătită pentru noi provocări în viitor.
VEZI ȘI: Volvo Trucks Germania a lansat ediția limitată Volvo FH Swedish Metal
“În dimineața primei zile am încărcat complet ambele remorci cu o marfă relativ ușoară în Broek op Langedijk și am descărcat-o în Utrecht, pentru a ne întoarce pe gol. După-amiază, am făcut aceeași călătorie, dar cu ambele remorci încărcate cu același tip de marfă. În a doua zi am făcut același lucru, pentru a asigura de corectitudinea datelor și pentru a măsura orice efect al vremii”, spune Wim Roks, manager de flotă la Simon Loos.
Infrastructura de încărcare este un punct cheie de învățare
“Totul a decurs conform planului”, spune Roks. “Volvo FH Electric face ceea ce trebuie să facă, este silențios, fiabil și are o capacitate de tractare suficientă. Principalul punct de învățare este că infrastructura publică de încărcare mai are încă un drum de parcurs. Am experimentat faptul că stațiile de încărcare publice se defectează în mod regulat și pot oferi o rată de încărcare mai mică decât cea așteptată. De asemenea, în unele cazuri, camionul trebuie să fie deconectat pentru a ajunge la stația de încărcare”, a mai completat Roks.
Omologat pentru utilizarea în combinații de 25,25 m
Capul tractor Volvo FH Electric 4×2 este primul camion electric Volvo aprobat pentru utilizarea în combinații de vehicule de 25,25 metri, cu o greutate maximă combinată de 50 de tone. Cele șase pachete de baterii de 90 kWh fiecare dau o capacitate totală de 540 kWh. În practică, acest lucru este suficient pentru a efectua curse navetă cu ansamblu de 25,25 de metri în condiții care nu sunt de iarnă.
Flota electrică formată din aproximativ 40 de camioane
Cu toate acestea, flota electrică a lui Simon Loos este în plină dezvoltre. Compania operează camioane electrice încă din 2013, punând bazele unei flote de transport fără emisii. În prezent, flota electrică este formată din aproximativ 40 de camioane, în principal pentru distribuția cu amănuntul și catering. În lunile următoare, acest număr va crește la 50.
În prima jumătate a acestui an, au fost adăugate la flotă capete tractor Volvo FM Electric, care vor fi utilizate în transportul de distribuție pentru Albert Heijn. Acestea permit livrări fără emisii pentru magazinele din centrul orașelor.
În plus, primul cap tractor Volvo FH Electric din Europa a fost pus oficial în funcțiune de Simon Loos la sfârșitul lui 2022, în colaborare cu Unilever și Kuehne+Nagel. Acesta este utilizat pentru transportul greu între centrele de distribuție. Transportul electric al companiei va continua să ia amploare și anul viitor, iar flota electrică va fi extinsă în continuare.