Volvo FH16 Aero este noul rege: 780 CP și 3.800 Nm

La prezentarea de astăzi, Volvo a anunțat și modelul FH16 Aero de 780 CP, care devine cel mai puternic camion din Europa, depășind Scania V8 770.
Deși modelul se numește tot FH16, el se bazează pe un motor diesel D17 complet nou, de 17,3 litri. În versiunea sa de top, noul motor D17 va dezvolta 780 CP (la 1.700 rpm) și un cuplu maxim de 3.800 Nm. Astfel, noul Volvo FH16 Aero 780 devine cel mai puternic camion de serie din Europa, cu 10 CP și 100 Nm peste performanțele actuale ale modelului Scania V8 770.
Versiuni Volvo FH16 Aero
- D17 600 CP: 600 CP la 1.500-1.700 rpm (3.000 Nm la 900-1.400 rpm)
- D17 700 CP: 700 CP la 1.600-1.700 rpm (3.400 Nm la 950-1.400 rpm)
- D17 780 CP: 780 CP la 1.700 rpm (3.800 Nm la 1.000-1.200 rpm)
”Sunt mândru să vă prezint noul nostru motor. Este, fără îndoială, o capodoperă și rezultatul unei inginerii de talie mondială. Versiunea 780 este cel mai puternic motor din industrie. Când parcurgeți trasee abrupte cu încărcături maxime, nu doriți să rămâneți blocat cu un nivel prea mic de cuplu și putere. De aceea, ne-am concentrat toate eforturile pentru a face motorul D17 foarte puternic, fiabil și receptiv. Pentru clienții noștri, acest lucru se traduce în îndeplinirea mai rapidă a sarcinilor, cu o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil”, spune Marcos Weingaertner, manager de produs la Volvo Trucks.
VEZI ȘI: Noul Volvo FH Aero: fotografii și informații oficiale
Motorul D17 este echipat cu un singur turbocompresor eficient, care mărește capacitatea de răspuns a motorului și îmbunătățește experiența de rulare. Designul inovator brevetat al pistonului ondulat Volvo optimizează arderea și reduce emisiile, în timp ce noul sistem de injecție asigură cea mai bună economie de combustibil, iar presiunea de comprimare crescută din cilindru asigură un nivel ridicat de putere.
Puterea de frânare a motorului pe întreaga gamă de turații a fost îmbunătățită mult, rezultând un răspuns remarcabil al motorului. Acest lucru permite schimbarea ultra rapidă a treptelor de viteză și are ca rezultat o uzură mai mică a plăcuțelor de frână și a frânelor cu disc, conducând la creșterea eficienței la coborârea pantei.
Certificat pentru biocombustibili
Noul motor D17 este certificat pentru compatibilitate cu HVO (ulei vegetal hidrotratat) în toate variantele de putere. Versiunea de 700 CP este, de asemenea, certificată pentru a funcționa cu biodiesel 100% (B100). Cutia de viteze a fost actualizată pentru a face față cuplului de până la 3.800 Nm, iar eficiența cutiei de viteze a fost îmbunătățită și mai mult pentru versiunile de 3.000 Nm și 3.400 Nm.
”Sunt încrezător că șoferii și clienții vor aprecia puterea mai mare de frânare a motorului, precum și capacitatea de a funcționa cu HVO și biodiesel. D17 este un motor fabulos pentru un camion fabulos, iar toți clienții noștri care se bazează pe Volvo FH16 în munca lor zilnică vor avea acum un instrument și mai puternic care să îi ajute”, a mai spus Marcos Weingaertner.
Noul motor este disponibil pentru noul Volvo FH16 Aero și pentru cea mai recentă versiune Volvo FH16. Vânzările pentru Volvo FH16 cu noul motor încep la jumătatea anului 2024. Începerea producției este programată în a doua jumătate a anului 2024.