Volvo FH16 este noul Hulk al transporturilor grele

Volvo FH16 este Hulk al transporturilor grele

În cel mai recent clip „Volvo Trucks vs 750 Tonnes”, un camion Volvo FH16, echipat cu transmisia I-Shift cu trepte de forță, s-a confruntat cu o provocare extremă.

Avându-i în cabina șoferului pe cel mai puternic om din lume, Magnus Samuelsson și pe jurnalistul specializat în camioane, Brian Weatherley, un Volvo FH16 reuşeşte să urnească de pe loc o încărcătură de 750 de tone.

În portul Göteborg din Suedia, 40 de containere pline cu piese de schimb Volvo au fost așezate pe 20 de remorci, formând un autotren cu o lungime de 300 de metri. Împreună cu camionul, acestea cântăresc nu mai puțin de 750 de tone.

Volvo FH16 este noul Hulk al transporturilor grele

Provocarea a fost una cu adevărat impresionantă: un Volvo FH16, a tractat sacină totală de 750 de tone, acesta trebuind să pornească de pe loc și să parcurgă o distanță de 100 de metri.

Camionul Volvo FH16 utilizat în test este echipat cu transmisia I-Shift cu trepte de forță și cu cele mai puternice punți din gama normală de produse Volvo. Camionul suedezilor a fost condus de către Magnus Samuelsson, fostul deținător al titlului „Cel mai puternic om din lume”.

VEZI ȘI: Bridgestone VHS2 ridică ștacheta pentru toate tipurile de teren

Transmisia I-Shift cu trepte de forță oferă o tracțiune de pornire care nu se poate compara cu a niciunui alt camion de pe piață, produs în serie. Noile rapoarte ale treptelor de forță fac posibil transportul unor încărcături extrem de mari, pornirea pe terenuri dificile și rularea la viteze reduse, de până la 0,5 km/h.

În mod normal, pentru încărcături extrem de grele, sunt folosite camioane construite special, dar acum Volvo Trucks propune pe piață Volvo FH16 cu un lanț cinematic venit direct din fabrică.

[pullquote align=”full” cite=”Magnus Samuelsson” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Există puține lucruri care oferă senzația de a înfrunta și a câștiga o provocare la adresa propriilor tale limitări fizice. De-a lungul anilor, m-am confruntat cu mai multe provocări dure, dar aceasta este cea mai mare greutate cu care am avut de-a face în toată viața mea.[/pullquote]

Alături de el, se află experimentatul jurnalist specializat în camioane, Brian Weatherley.

[pullquote align=”full” cite=”Brian Weatherley” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Este impresionant faptul că Volvo Trucks a dezvoltat o transmisie automatizată care poate transporta o sarcină maximă în combinație de 325 de tone. Dar a gestiona peste 700 de tone GCW* cu ajutorul unui singur autocamion obișnuit este de-a dreptul uluitor. În cei 30 de ani de jurnalism, nu am văzut niciodată ceva asemănător.[/pullquote]

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker