Acțiune de informare a șoferilor despre noile sisteme de siguranță
De curând, centrul Volvo Group din Euskirchen a oganizat Volvo Innovation Days 2015, pentru a informa șoferii profesioniști despre noua legislație europeană privind sistemele de siguranță obligatorii începând cu 1 noiembrie 2015.
Şoferii profesionişti parcurg în medie pe an aproximativ 100.000 de kilometri, pe autostrăzi și șosele aglomerate. Fiecare kilometru parcurs, acumulează stres și oboseală, factori ce diminuează capacitatea de concentrarea și cresc riscul apariției accidentelor grave în care factorul uman joacă un rol decisiv.
Producătorii de vehicule comerciale au recunoscut demult acest lucru echipând tot mai mult vehiculele cu tehnologii de securitate, ce le ușurează viața la volan șoferilor profesioniști și îi avertizează la timp în situaţiile limită.
Intrarea în vigoare a noilor obligații europene valabile pentru toate tipurile de camioanele noi de peste 3.5 tone, ce prevăd echiparea acestora cu sisteme de avertizare la trecerea involuntară peste liniile de separare a benzilor de circulaţie (LDWS – Lane Departure Warning System) și sisteme de frânare automate AEBS (Advanced Emergency Braking Systems), a fost motivul acțiunii Volvo Trucks Germania. Experţii au dat sfaturi şi sugestii precum şi răspunsuri relaţionate cu această temă.
Noile reglementări europene sunt valabile şi pentru camioanele cu greutatea de peste 8 tone cu sistem de frânare și suspensie cu aer, şi pentru autobuze. Utilizarea pe scară mai largă a unor sisteme de frânare de urgenţă în aceste vehicule ar putea duce la evitarea a mai mult de 30% din totalul de accidente de camioane şi autobuze.
În ultimii ani am făcut un salt mare în tehnologia de siguranţa rutieră, a declarat în cadrul Volvo Innovation Days 2015, Rico Kleinpeter, directorul de vânzări de la Volvo Trucks.
Însă, nu toţi realizează progresul rapid al tehnicii, de aceea soferiilor prezenți li s-au explicat în cadrul unui workshop modul de funcționare a noilor caracteristici.
Astfel, Volvo FH, modelul pentru transport internaţional pe distanțe lungi, oferă șoferului o vizibilitate inteligentă la 360 grade, grație sensor anticoliziune al sistemul de avertizare la trecerea involuntară peste liniile de separare a benzilor ce recunoaşte vehiculele din unghiul mort și îl atenţionează la timp. Sistemul declanşează automat frânarea de urgenţă în cazul în care şoferul este pe cale de a intra în vehiculul din față, de exemplu.
Cu un avertisment anticoliziune cu funcţia de frânare de urgenţă integrată se pot evita accidente grave, mai adaugă Rico Kleinpeter.
Din dotarea standard face parte şi dispozitivul de avertizare la trecerea involuntară peste liniile de separare a benzilor de circulaţie, care ţine vehiculul pe banda sa în trafic. În momentul în care camionul părăseşte banda involuntar este avertizat şoferul, înainte de a se ajunge la un accident. De asemenea, la fel ca în cazul vehiculelor produse de Mercedes-Benz, sistemul sugerează șoferi epuizaţi să facă o pauză, sistemul interpretând mişcarea de părăsire a benzii de mers involuntar ca un gest de oboseală.
Pe lângă cele mai noi sisteme Volvo Trucks ce vor intra în standard începând 1 noiembrie 2015, în cadrul Volvo Innovation Days 2015, producătorul suedez și-a prezentat și restul inovațiilor în materie de vehicule comercale grele, precum direcția dinamică Volvo, suspensia independentă față, puntea tandem cu axă liftantă.
Cine vrea să își mențină parcul auto la cele mai noi standarde tehnice îşi va proteja şi angajaţii, spune Rico Kleinpeter. Din păcate, nu sunt cunoscute toate criteriile de siguranţă
Volvo Innovation Days 2015 a avut drept scop prezentarea noilor sisteme de siguranță precum și momentele când acestea acționează. Acțiunea de implicare în mod direct a șoferilor de camion este platforma ideală pentru informarea exactă și simplă.
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube