
Volvo Trucks lansează o versiune mai puternică, de 500 CP, a motorului său alimentat cu biogaz lichefiat, potrivită pentru transporturi pe distanțe lungi.
În urmă cu 5 ani, Volvo a lansat primele sale camioane cu gaz, ce pot fi alimentate și cu biogaz (bio-LNG), un carburant regenerabil ce poate fi produs din multe tipuri de deșeuri organice, inclusiv resturi de alimente. Biogazul poate reduce emisiile de CO2 ale motoarelor cu ardere internă cu până la 100%.
Modelele Volvo FH LNG și FM LNG, ce pot fi alimentate și cu biogaz, primesc acum o versiune de putere de 500 CP (2.500 Nm), pe lângă cele deja existente de 420 și 460 CP. Motoarele alimentate cu gaz au primit și o actualizare tehnică majoră, fiind acum cu până la 4% mai eficiente. De asemenea, un nou rezervor mai mare cu 10% contribuie la creșterea autonomiei.
Noile motoare păstrează arhitectura diesel, o cantitate mică de motorină sau HVO fiind necesară pentru aprinderea gazului. Ele dispun de noi injectoare, pistoane cu frecare redusă, o nouă turbină, pompă de ulei cu debit variabil și carter ventilat care gestionează uleiul nefiltrat.
”Camioanele noastre cu gaz au performanțe comparabile cu modelele echivalente diesel. Alimentarea este de asemenea aproape la fel de rapidă ca la motorină, iar rețeaua în creștere de peste 600 de stații de alimentare cu LNG și bio-LNG din Europa le face potrivite pentru transporturile pe distanțe lungi”, explică Daniel Bergstrand, manager de produs pentru camioanele cu gaz la Volvo Trucks.
VEZI ȘI: Camioanele cu gaz disponibile pe piața din România în 2023
Noile motoare alimentate cu gaz consolidează strategia Volvo Trucks de a reduce emisiile pe trei căi: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu celulă de combustie și motoare cu ardere alimentate cu carburanți regenerabili (precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde).
Producția europeană de bio-LNG este așteptată să crească rapid în următorii ani, pentru a înlocui gazul natural provenit din surse fosile. Planul REPower EU al Comisiei Europene prevede creșterea de 10 ori a producției de biogaz până în 2030.
Despre camioanele Volvo alimentate cu gaz
- modele disponibile: FH, FM și FMX (la cerere)
- niveluri de putere: 420, 460 și 500 CP
- carburant: bio-LNG (biogaz lichefiat) sau LNG (gaz natural lichefiat)
- autonomie: până la 1.000 km
- noile motoare cu gaz Euro 6E sunt cu până la 4% mai eficiente decât cele Euro 6D.