CamioaneStiai ca

Volvo Super Truck 2, camionul care vrea să revoluționeze piața americană

Volvo Trucks a prezentat prototipul Super Truck 2, un cap tractor care cântărește împreună cu remorca doar 12,2 tone și consumă 14 litri de motorină la 100 km.

Programul SuperTruck 2 este un parteneriat public-privat prin care Departamentul de Energie din SUA a însărcinat producătorii de camioane să obțină o îmbunătățirea a eficienței modelelor lor de 100% în comparație cu referința din 2009. Volvo a depășit acest obiectiv, obținând o creștere a eficienței de 134% față de modelul VNL 670 din 2009.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Pentru a atinge acest obiectiv, Volvo a apelat la tehnologii de ultimă oră, unele dintre ele nemaiîntâlnite pe continentul american. Baza a fost tot un camion diesel, iar creșterea eficienței s-a obținut printr-o aerodinamică excelentă, reducerea greutății proprii și alte artificii tehnice.

VEZI ȘI: Test Volvo FH 500 I-Save: Puternic și economic

De exemplu, pentru a scădea greutatea proprie, Volvo a apelat la un cap tractor 4×2, o soluție foarte des folosită în Europa, dar aproape deloc în SUA, unde sunt preferate arhitecturile 6×4. Cabina este și ea relativ scurtă, cu un dormitor mai mic, iar capota scurtă este și foarte înclinată.

Volvo Super Truck 2: Puțin peste 12 tone în combinație cu o semiremorcă

Pentru a se reduce și mai mult greutatea s-au folosit un șasiu din aluminiu, un cardan foarte ușor fabricat din materiale compozite și jante pe diametru de 19,5 inchi. Împreună cu o semiremorcă foarte ușoară Wabash, combinația cântărește doar 12,25 tone. Spre comparație, noul cap tractor electric eActros 600 cântărește aproape 12 tone înainte de a-i atașa o semiremorcă.

Aerodinamica superioară este combinată cu un sistem care reduce garda la sol la sub 8 cm, la viteze mari. Astfel, Super Truck 2 are un coeficient aerodinamic redus cu 50% față de modelul american Volvo VNL.

Volvo Super Truck 2, camionul care vrea să revoluționeze piața americană

Pentru propulsie s-a optat pentru un motor diesel de 11 litri, combinat cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta acționează ca un generator la încetiniri și energia astfel obținută este utilizată pentru alimentarea sistemelor auxiliare. Sistemul de climatizare a fost și el electrificat, bazându-se pe o pompă de căldură.

Toate aceste inovații fac ca Volvo Super Truck 2 să obțină o eficiență de 134% față de modelul VNL din 2009, la tonă/kilometru.

Consumul a scăzut de la 32,7 l/100 km la doar 14 l/100 km, în condiții reale (la o viteză de croazieră de 104 km/h și cu 14 tone de marfă). Nici nu îndrăznim să ne gândim ce consumuri ar obține Girteka cu acest camion.

Din aceeași categorie...

Back to top button