Volvo Trucks a lansat noul Volvo VNL în America de Nord

Noul Volvo VNL este disponibil în patru niveluri de echipare exterioară și interioară – Core, Edge, Edge Black și Ultimate – cu șase configurații de cabină, fiecare dintre ele fiind concepută pentru a se potrivi preferințelor clienților, identității mărcii și utilizării operaționale.
Noul Volvo VNL este conceput pentru a răspunde provocărilor și cerințelor pieței nord-americane de transport rutier de mărfuri pe distanțe lungi și pentru a transforma experiența de condus. Noul camion de clasa 8 de la Volvo Trucks vine cu îmbunătățiri de ultimă generație care cresc valoarea totală pentru client, productivitatea șoferului, siguranța și durabilitatea.
“Noul Volvo VNL a fost conceput pentru a schimba totul. Cu toate acestea, schimbarea nu vine doar cu un autocamion reproiectat – această lansare de produs este începutul unei noi ere pentru Volvo Trucks, clienții noștri și șoferii lor – un salt uriaș înainte”, a declarat Peter Voorhoeve, președinte, Volvo Trucks North America.
Noul camion va fi platforma pentru toate tehnologiile viitoare, inclusiv pentru viitoarele soluții de transport cu baterii electrice, pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, inclusiv hidrogen.
De asemenea, noul camion destinat transportului pe distanțe lungi vine cu instalație electrică de 24 de volți, o premieră pentru industria nord-americană a camioanelor și caracteristici noi de siguranță activă.
Noua instalație electrică de 24 de volți ajută la minimizarea defecțiunilor bateriei și ale instalației electrice și îmbunătățește capacitatea de service atunci când vine vorba de localizarea și repararea problemelor electrice.
Aerodinamică redefinită și transmisiei îmbunătățită
Rezistența aerodinamică are un impact major asupra eficienței consumului de combustibil al unui camion. Designul aerodinamic și mai unghiular, în formă de pană, al cabinei noului Volvo VNL, cu un parbriz reproiectat, sunt factori cheie în obținerea unei îmbunătățiri de până la 10% a eficienței combustibilului.
Câștigurile aerodinamice suplimentare au fost create de integrarea parbrizului curbat și lipit, de spațiile libere mai strânse în jurul zonelor de turbulență a aerului, precum și de un spațiu mai strâns între capul tractor și semiremorcă.
Noul Volvo VNL este propulsat de motorul D13 de ultimă generație, disponibil în patru variante de putere, de la 405 la 500 CP și trei variante de cuplu, de la 2.370 la 2.640 Nm.
Siguranță îmbunătățită
Siguranța face parte din ADN-ul Volvo Trucks, iar inginerii s-au concentrat asupra unor caracteristici de siguranță active și pasive brevetate, noi și îmbunătățite, pentru a continua călătoria companiei către zero accidente.
Noul Volvo VNL oferă o varietate de sisteme de siguranță activă de top în clasa sa, inclusiv Volvo Active Driver Assist Plus cu Pilot Assist, care asigură centrarea activă pe banda de rulare. Volvo Active Driver Assist Plus este alimentat de Volvo Dynamic Steering, care îmbunătățește manevrele la toate vitezele, inclusiv mersul cu spatele mai controlat, sporește stabilitatea la toate vitezele de deplasare și se adaptează și corectează în cazul vânturilor laterale, al coronamentului autostrăzii, al acostamentelor moi sau al situațiilor de urgență, cum ar fi defectarea anvelopelor.
VEZI ȘI: Camioanele LNG revin la modă în 2024
Noua funcție de detectare a pietonilor avertizează șoferul atunci când un pieton sau un biciclist se poate afla în calea sa sau în unghiul mort și va activa frânarea automată de urgență frontală pentru obiectele aflate direct în calea de deplasare.
Sistemele de siguranță pasivă includ, parbrizul lipit și curbat care oferă o vedere panoramică. Acest lucru nu numai că îmbunătățește aerodinamica pentru Volvo VNL, dar îmbunătățește și vizibilitatea pentru șoferi, sporind siguranța și reducând zgomotul produs de vânt în cabină.
Cabina noului Volvo VNL este proiectată în conformitate cu standardele Volvo Trucks în materie de teste de impact și oferă un airbag lateral tip cortină, cu opțiuni pentru airbag-uri doar pentru șofer sau pentru șofer și pasager, o premieră în industria nord-americană.
Cabinele sunt construite din oțel de înaltă rezistență pentru a disipa energia unui accident și pentru a reduce șansele de rănire.
În plus, construcția cadrului Volvo Trucks permit ca, în cazul unui impact frontal, motorul să coboare sub cabină pentru a proteja șoferul. E-Call, o nouă caracteristică de siguranță inovatoare, conectează șoferul la serviciile de urgență acolo unde este disponibilă conectivitatea celulară și oferă detalii precise despre locație. Acest lucru se produce automat în cazul unui accident cu răsturnare sau al declanșării airbag-urilor.
Redefinirea confortului și eficienței
Noul Volvo VNL este proiectat având șoferul în prim-plan pentru a optimiza confortul, eficiența și siguranța în timpul lucrului, vieții și odihnei.
Un nou sistem opțional de suspensie pneumatică, GRAS (Global Rear Air Suspension), utilizează bielete duble de stabilizare pentru a reduce unghiurile de ruliu și de tangaj, pentru a îmbunătăți stabilitatea laterală și pentru a minimiza șocurile de pe șosea, menținând o înălțime constantă a drumului.
Sistemul GRAS oferă o calitate superioară de rulare, stabilitate și manevrabilitate pentru noul Volvo VNL. Sistemul GRAS și software-ul de susținere Volvo Smart Suspension funcționează perfect cu sistemul Volvo Dynamic Steering pentru a oferi un control precis al direcției și pentru a reduce oboseala șoferului, indiferent de încărcătură, teren, starea drumului și nivelurile variabile ale cuplului motorului.
GRAS cu Volvo Smart Suspension este conceput pentru a facilita livrările, deoarece șoferii au la dispoziție trei setări diferite pentru a regla suspensia în funcție de diferitele condiții de încărcare și descărcare.
Noul Volvo VNL dispune de cel mai eficient instrument de gestionare a motorului de la Volvo Trucks pentru a ajuta la reducerea sau eliminarea mersului în gol al acestuia atunci când vehiculul este oprit sau parcat.
Noul Volvo Parking Cooler ultra-silențios, patentat și integrat, este o opțiune de control a climatizării care utilizează sistemul de baterii de 24 de volți de la bord pentru a alimenta sistemul HVAC al cabinei atunci când camionul este parcat, reducând emisiile, uzura motorului și costurile de combustibil.
Pentru șoferii parcați în zone în care mersul la ralanti este interzis, sistemul Volvo Parking Cooler integrat menține un climat confortabil pentru a maximiza sănătatea, siguranța și bunăstarea șoferului.
Volvo Trucks a evaluat fiecare detaliu al experienței șoferului, de la selectarea materialelor care oferă un aspect și o senzație de calitate superioară, la redefinirea iluminării cabinei și optimizarea depozitării pentru a crea o experiență de “acasă departe de casă” pentru șoferi.
Noul Volvo VNL dispune de dotări nou introduse sau îmbunătățite în mod dramatic, inclusiv un pat rabatabil opțional pentru a permite accesul ușor la spațiul dinette, un panou de control multifuncțional singular în partea din spate a cabinei, izolație îmbunătățită pentru controlul climatizării și reducerea zgomotului, un frigider mai mare și suficiente opțiuni de alimentare pentru a susține orice dispozitiv.
Primul pachet opțional introdus în America de Nord
Volvo Trucks a transformat procesul de specificații pentru noua serie Volvo VNL prin introducerea opțiunilor de pachete pentru grupul motopropulsor și siguranță, care simplifică și optimizează procesul de configurare și comandă, respectiv eficientizează operațiunile de asamblare.
Clienții pot alege pachetul optim pentru grupul motopropulsor în funcție de ciclul de funcționare al aplicației lor și de obiectivele de eficiență a consumului de combustibil, selectând din trei pachete pentru grupul motopropulsor care dispun de motorul Volvo D13 cu cinci puteri și cupluri diferite disponibile.
În plus, clienții pot selecta din mai multe pachete de siguranță pentru a se asigura că vehiculul este echipat cu tehnologia adecvată pentru pentru protecția șoferilor, persoanele din jurul autocamioanelor și bunurile pe care le transportă. Reunirea caracteristicilor de siguranță adecvate promovează obiectivul Volvo de zero accidente.
Vânzările noului Volvo VNL vor începe în lunile următoare, producția urmând să aibă loc la uzina Volvo Trucks New River Valley din Dublin, Virginia.