Debutul succesului Volvo Trucks

Debutul succesului Volvo Trucks

Compania Volvo a fost fondată în 1915, ca subsidiară a SKF, companie specializată în producía de rulmenţi.

Totuşi, producătorul auto consideră că adevarata sa dată de înfiinţare este 14 aprilie 1927, atunci când de pe porţile fabricii din Hisingen, Gothenburg a ieşit primul autovehicul, modelul OV 4, o maşină proiectată să facă faţă drumurilor accidentate şi a temperaturilor scăzute din Suedia. În tot acest timp, Volvo pregătea lansarea şi primului său camion, intitulat Seria 1. Proiectarea sa a început în decembrie 1926, iar în februarie 1928, acesta era finalizat. La acea vreme, Volvo fabrica atât maşinile, cât şi camioanele, pe aceeaşi linie de producţie.

Cabina, opţională
Seria 1 a fost un camion uşor, ce împrumuta multe dintre componentele sale de la modelul OV 4. Motorul era unul mic, cu 4 cilindri, capabil să dezvolte doar 28 de cai putere, îndeajuns pentru a atinge o viteză de până la 50 km/h. Oficial, acesta putea transporta doar 1.500 de kilograme de marfă, însă, datorită cadrului său solid, cei care le foloseau obişnuiau să-l încarce cu o greutate dublă. Cu toate că majoritatea pieselor erau fabricate de către Volvo, inclusiv motorul şi cutia de viteze în trei trepte, camionului îi lipsea un element esenţial… cabina şoferului. Seria 1 era livrat către clienţi fără cabină sau, la cerere, Volvo instala una produsă de o firmă locală. La fel ca şi în cazul tuturor camioanelor din acea vreme, încălzirea se făcea doar prin intermediul motorului. Căldura acestuia din urmă ajungea până în cabină prin foaia de metal ce despărţea cabina de motor.

Debutul succesului Volvo Trucks

Vânzări peste așteptări
Primul model de mașină fabricat de Volvo nu s-a bucurat de un prea mare succes la public. Astfel, producătorul suedez preconiza că cele 500 de camioane din Seria 1 pe care le-a construit se vor vinde în aproximativ doi ani. Totuşi, camioanele lor s-au dovedit a fi mai populare decât maşinile, iar stocul a fost epuizat în doar şase luni.

Seria 2, lansată la scurt timp
Datorită cererii foarte mari, Volvo a trebuit să înceapă producția altor 500 de camioane, și astfel Seria 2 a luat naștere. Cu toate că în acea perioadă camioanele aveau din ce în ce mai multă putere, datorită perioadei scurte de timp, Volvo nu a avut timpul necesar să producă un motor mai puternic pentru noul camion. Totuși, au existat o serie de îmbunătățiri. La acea vreme, drumurile nu erau asfaltate, și erau pline de șanțurile lăsate de căruțe. În cazul acestora, ecartamentul era de 1,5 metri, în timp ce distanța dintre roți a primelor camioane Volvo era de doar 1,3 metri. Astfel, pentru Seria 2, Volvo a crescut ecartamentul la 1,46 metri, astfel încât camioanele puteau circula mai bine pe acele drumuri. Seria 2 s-a dovedit și mai popular decât primul camion produs de Volvo. Acesta a fost achiziționat și de către companiile de transport de persoane, care l-au modificat, transformându-l în autobuz.

Follow #infotrucker