Volvo Trucks este primul producator care ofera tractiune integrala

Volvo Trucks este primul producator care ofera tractiune integrala

Noul Sistem de Control Automat al Tractiunii de la Volvo Trucks actioneaza in timpul miscarii camionului, activand automat puntea motoare fata, daca apare riscul impotmolirii. Soferul se bucura de manevrabilitatea imbunatatita, iar proprietarul de economia de combustibil si de o uzura mai redusa a camionului.

Volvo Trucks este si primul producator de autocamioane din lume care ofera cuplare automata pentru transmisia integrala la camioanele de constructii. Noul Sistem de Control Automat al Tractiunii activeaza tractiunea rotilor de pe puntea din fata daca rotile din spate pierd aderenta pe teren alunecos sau afanat.

Volvo Trucks este primul producator care ofera tractiune integrala

„Multi soferi cupleaza tractiunea fata sau blocheaza diferentialul cu mult timp inainte de a ajunge pe teren dificil, pentru a evita riscul de a se impotmoli. Sistemul de control automat al tractiunii de la Volvo cupleaza tractiunea pe rotile din fata cand autocamionul este in miscare, doar pentru intervalul scurt de timp in care este necesar”, spune Jonas Odermalm, managerul Volvo Trucks pentru segmentul de constructii.

Dezvoltat pentru conditii industriale dure
Sistemul de Control Automat al Tractiunii de la Volvo, echipament standard de acum pentru modelul Volvo FMX cu tractiune fata, este deja folosit de Volvo Construction Equipment la transportatoarele articulate.

Solutia consta intr-un software conectat la senzorii de viteza din roata, care detecteaza si controleaza tractiunea. Cand o roata din spate incepe sa alunece, puterea este transferata automat catre rotile din fata, fara sa se piarda din puterea sau viteza camionului. Un ambreiaj cu interferenta activeaza tractiunea pe rotile din fata in numai o jumatate de secunda. Ambreiajul este mai usor si are mai putine piese in miscare decat solutia folosita la tractiunea integrala permanenta. Daca soferul intalneste un teren deosebit de dur, atunci pot fi blocate manual diferentialele puntilor fata si spate.

Manevrabilitate imbunatatita si economie de combustibil
Tractiunea pe puntea din fata previne opririle pe terenuri dificile, insa functia este de multe ori necesara doar pe o mica parte a traseului. Prin sistemul de control automat al tractiunii, aderenta pneurilor din fata este concentrata pe mentinerea directiei pana la aparitia oricarei situatii critice. Asadar, soferul se bucura de o manevrabilitate superioara mai mult timp.

Soferul evita astfel un consum excesiv de combustibil si uzura lantului cinematic si a anvelopelor, consecintele firesti ale utilizarii tractiunii rotilor din fata. Datorita sistemului de Control Automat al Tractiunii putem fi siguri ca intotdeauna este activat  modul optim de tractiune , preluand aceasta decizie din grija soferului.
„Sistemul de Control Automat al Tractiunii este un alt exemplu de tehnologie inovatoare care face ca lucrurile sa fie mai simple si mai inteligente decat inainte. Asa cum Volvo I-Shift a revolutionat cutia de viteze, suntem increzatori ca aceasta noua realizare va face acelasi lucru pentru tractiunea pe puntea fata”, spune Ricard Fritz, Vicepresedinte la Volvo Trucks.

Dotare standard pentru modelul Volvo FMX cu punte fata motoare
Sistemul de Control Automat al Tractiunii este echipament standard pe modelul Volvo FMX in versiunile 4×4, 6×6, precum si 8×6, si este oferita impreuna cu gama completa de motorizari pentru standardele Euro 3, 4, 5 si 6.

Follow #infotrucker