Volvo Trucks începe să vândă camioane electrice în Coreea de Sud

Volvo Trucks a început vânzările de camioane electrice cu baterii grele în Coreea de Sud, fiind primul producător global care face acest lucru.
Trei modele electrice diferite (FH Electric, FM Electric și FMX Electric) sunt acum disponibile companiilor de transport din Coreea de Sud, care are un plan național de reducere a emisiilor de CO2 și urmărește neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.
”Credem că este momentul potrivit pentru a începe vânzarea camioanelor electrice grele în Coreea de Sud. Cu o cotă de piață de 22% pentru camioanele grele din Coreea de Sud, avem un rol important de jucat pentru a reduce emisiile de CO2 din sectorul transporturilor”, spune Per-Erik Lindström, SVP Volvo Trucks International.
Obiectivul Volvo Trucks este ca, până în 2030, 50% din camioanele noi pe care le vinde la nivel global să fie electrice. De când a început producția de camioane complet electrice în 2019, compania a vândut peste 4.300 de camioane electrice în peste 38 de țări din întreaga lume.
VEZI ȘI: Volvo livrează primul cap tractor electric din România
Volvo Trucks a fost primul producător global care a început producția în serie de camioane electrice grele și are o gamă de șase modele electrice grele. Compania crede că multe tipuri de aplicații de transport pot fi electrificate în Coreea de Sud, de la distribuția urbană și colectarea deșeurilor până la transportul regional și traficul de construcții.
Spre comparație, statisticile din Europa arată că aproape jumătate din toate mărfurile sunt transportate pe mai puțin de 300 km. Aceasta înseamnă că o mare parte a transporturilor pot fi efectuate cu camioanele electrice, care pot fi încărcate la sediul transportatorilor.
”Situația este similară în majoritatea țărilor. Fluxuri mari de mărfuri sunt transportate pe distanțe scurte, unde camioanele electrice funcționează foarte bine. Atunci când rețeaua publică de stații de încărcare se va extinde, tot mai multe transporturi pot fi electrificate”, explică Per-Erik Lindström.