Camioane

Volvo Trucks la IAA 2016. Totul la superlativ!

La IAA Hanovra, Volvo Trucks nu a fost la el acasă precum Mercedes-Benz sau MAN, motiv pentru care suedezii nici n-au făcut mare tămbălău în jurul standului lor.

Dar tot ce era expus a fost la superlativ – un tur de forţă greu de egalat chiar şi de către gazde. Cel mai puţin spectaculos, dar cu implicaţii imediate pentru transportatori, a fost rezultatul obţinut de către firma de transport  Fehrenkötter, care pe parcursul ultimilor doi ani, a testat în paralel şapte camioane de la cei şapte mari producători europeni. Volvo FH a avut cele mai mici cheltuieli cu motorina şi de întreţinere în general.

Volvo Trucks la IAA 2016. Totul la superlativ!

Vizitatorii au putut vedea pe viu o serie de noutăţi anunţate în ultimul an de către suedezii. Strategia şi, totodată şi performanţa, de a produce în casă toate componentele majore, motoarele, cutiile de viteze şi punţile spate, are rezultate dintre cele mai bune.

Transmisia I-Shift, a împlinit 15 ani. La vremea introducerii sale, deopotrivă şoferii şi transportatorii  o priveau cu neîncredere, astăzi 95% din noile camioane Volvo înmatriculate în Europa sunt echipate astfel. Au apărut versiuni noi şi completări care nu există la concurenţi precum ambreiajul dublu şi treptele suplimentare de târât. O transmisie de acest tip poate urni pe o rampă de 3% un ansamblu de 325 tone.

Pentru transporturi normale, I-Shift inseriată cu o punte cu un raport de demultiplicare foarte mic, conduce la economii de motorină. În stand, vizitatorii au găsit şi un camion cu tandem cu ultima punte decuplabilă şi liftabilă. Poate fi considerat o chestie complicată, dar câţi dintre dvs. nu v-aţi chinuit să porniţi din loc cu basculanta descărcată pe drumuri alunecoase?

VEZI ȘI: MAN TGX EfficientLine 3 lansat oficial în cadrul #IAA2016

Vorbind de spectacol, cea mai fabuloasă performanţă a transmisiei I-Shift de serie a fost, cu puţine săptămâni în urmă, obţinerea a două recorduri de viteză cu The Iron Knight. În acest caz, transmisia a trebuit să facă faţă la 2.400 CP şi 2.600 rpm pentru ca autocamionul să atingă 270 km/h. De altfel, cu pilotul lui The Iron Knight, campionul Truck Racing, Boije Overbrink ne-a facut un #selfie, căci nu în fiecare zi ai ocazia să te întâlnești cu șoferi de camion asa rapizi, nu? Despre The Iron Knight noi am scris aici – https://bit.ly/TheIronKnight

Mulţumit pe bună dreptate de colegii săi, preşedintele companiei Claes Nilsson nu a uitat să se laude cu cele câteva Volvo FMX care muncesc de capul lor, fără şofer, într-o mină din Suedia. Despre acest subiect am scris recent aici – https://bit.ly/VolvoFMXautonom. Se pare că în anumite aplicaţii acesta este viitorul, şoferii pot pleca acasă sau reprofila. Iar asta nu înseamnă neapărat o dramă, ci dimpotrivă, un câștig al omenirii care nu mai trebuie să se expună celor mai periculoase medii.

Pentru cei care vor rămâne în branşă, Volvo le pregăteşte un camion care va fi mai eficient cu 30 de procente faţă de cele actuale. Primele informaţii intermediare au fost deja făcute publice. Volvo Concept Truck circulă deja pe autostrăzi, iar noi aşteptăm să fim uimiţi în anii următori de viitoarele inovaţii promise.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

 

Din aceeași categorie...

Back to top button