Volvo Trucks lansează transmisia I-Shift cu trepte de forță

Volvo Trucks lansează transmisia I-Shift cu trepte de forță
Volvo Trucks face un nou pas tehnologic important lansând o nouă versiune de transmisie I-Shift cu trepte de forță ce permite pornirea de pe loc a camioanelor care transportă sarcini grele în condiții dificile.

Transmisia I-Shift cu trepte de forță reprezintă un nou pas în dezvoltarea continuă a transmsiei I-Shift de la Volvo Truck, acest sistem reprezintă o noutate absolută în segmentul camioanelor de mare tonaj produse în serie.

Volvo Trucks lansează transmisia I-Shift cu trepte de forță

Noua versiune face posibilă adăugarea a două noi trepte de forță, permițându-i camionului să poată porni de pe loc și să transporte o sarcină maximă autorizată de până la 325 de tone.

Cu noile trepte de forță, camionul se poate deplasa şi la viteze reduse, de 0.5 până la 2 km/h. Acest lucru este extrem de util în timpul manevrelor de precizie, precum cele din segmentul de construcții ori pentru diverse întervenţii.

Pentru companiile ca desfășoară operațiuni de transport de mare tonaj pe suprafețe dificile, cum ar fi șantierele sau carierele, dar și pentru condusul în condiții normale, pe autostradă, treptele de forță oferă o flexibilitate considerabilă și posibilitatea unor economii mai mari de combustibil.

Prin adăugarea noilor trepte de forță, Volvo Trucks a îmbunătățit considerabil dinamica și capacitatea de pornire de pe loc, ușurând mult sarcina șoferului atunci când lucrează cu încărcături grele pe teren dificil sau pe suprafețe alunecoase, precum în șantierele de construcții, în mine sau în păduri.

Volvo Trucks lansează transmisia I-Shift cu trepte de forță

Volvo Trucks lansează transmisia I-Shift cu trepte de forță

„Sistemul I-Shift cu trepte de forță aduce o aplicabilitate mai largă pentru camioanele de mare tonaj cu transmisie automată care, acum îşi pot controla mai bine viteza atunci când înaintează lent sau se deplasează în marșarier. Șoferul poate transporta o încărcătură grea fără a-și mai face probleme că poate ajunge în situații care să ducă la imobilizări costisitoare”, Peter Hardin, Manager de produs pentru Volvo FM și FMX.

Cu cât aplicaţia de transport presupune încărcături mai grele și cu cât terenul sau suprafața este mai dificilă, cu atât șoferul are mai mult de câștigat cu un camion ce dispune de trepte de forță.

VEZI ȘI: La Bauma 2016, Volvo Trucks se va prezenta cu tot ce are mai bun

În combinație cu un raport adecvat al punții spate, care să optimizeze regimul de turaţii al motorului la viteze ridicate, rezultă un consum redus de combustibil pe autostradă. Acest lucru înseamnă un beneficiu semnificativ pentru firmele de transport care execută astfel de activităţi.

În funcție de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibilă cu una sau două trepte de forță pentru mersul înainte și cu sau fără două trepte de forță pentru deplasarea în marșarier. Treptele de forță pentru deplasarea în marșarier fac posibil mersul înapoi cu o viteză extrem de redusă, ceea ce reprezintă un avantaj major atunci când manevrele în marșarier necesită o precizie foarte mare.

Date cheie I-Shift cu trepte de forţă
Noua versiune a transmisiei I-Shift a fost proiectată special pentru o pornire de pe loc excelentă și pentru condusul la viteze foarte mici. Treptele de forță pentru viteze reduse sunt integrate în transmisia I-Shift. Pentru a gestiona încărcăturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lungă decât o transmisie convențională I-Shift. Transmisia I-Shift cu trepte de forță este disponibilă pentru modelele Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16 cu propulsoare de 13 și de 16 litri.

Rapoarte I-Shift cu trepte de forţă
Într-o cutie de viteze cu o singură treaptă de forță, raportul este de 19:1 pentru o cutie de viteze cu priză directă şi de 17:1 pentru o cutie de viteze cu supraviteză (raportul celei mai mici trepte de viteză la o cutie de viteze I-Shift obișnuită cu priză directă este de 15:1). Când sunt comandate 2 trepte de forţă, cea mai mică treaptă are raportul de 32:1, atât pentru cutiile de viteze cu priză directă cât şi pentru cele cu supraviteză. Raportul celei mai mici trepte de viteză în marșarier, la o cutie de viteze cu priză directă este de 37:1.

Anunțul lansării noii transmisii I-Shift cu trepte de forță vine cu fix o lună înaintea celei mai importante expoziții comerciale din lume, Bauma 2016. Cel mai probabil, Volvo Trucks va prezenta noua transmisie la Munchen în aprilie, iar infotrucker.ro va fi acolo pentru a v-o prezenta în detaliu, chiar de la fața locului.

Follow #infotrucker