Volvo Trucks lansează un program de siguranță pentru bicicliști
Volvo Trucks vine cu încă o inițiativă de îmbunătățire a gradului de conștientizare a siguranței rutiere în rândul celor mai expuși participanți la trafic.
În fiecare an, mai mult de 1.2 milioane de oameni își pierd viața în accidentele rutiere, iar în prea multe din acestea sunt implicate camioane și autobuze. În plus, conform unui studiu al World Health Organization (WHO) se pare că lucrurile nu merg deloc în direcția bună, doarece până în 2030 este estimată o creștere a mortalității cu 45%.
Încă din 1927, una din prioritățile de top ale Volvo Trucks a fost siguranța rutieră. De altfel, compania chiar are o viziune cel puțin întrăzneață dacă nu utopică, aceea că niciun camion Volvo Trucks să mai fie implicat în accidente rutiere.
În plus, față de numeroasele inovații în ceea ce privește siguranța produselor sale, compania lucrează la toate celelalte aspecte legate de siguranță, deoarece și-a propus să îndrepte statisticile în bine. În proporție de 90%, principala cauză a accidentelor rutiere este eroarea umană, favorizată de slaba pregătire, neatenția sau luarea unor decizii de moment greșite.
Chiar dacă oglinzile îi ajută să vadă în toate direcțiile, șoferii de camion au vizibilitate limitată, deoarece nu se pot informa simultan în toate.
Astfel, cu un nou pachet global de pregătire denumit “See and Be Seen” (“A vedea și a Fi văzut”), acest program se adresează bicicliștilor de la 12 ani în sus. “See and Be Seen” este o continuare a programului de siguranță rutieră inițiat Volvo Trucks pentru copii mici, “Stop Look Wave”, care este folosit în prezent în întreaga lume.
La fel ca și programul “Stop Look Wave”, programul “See and Be Seen” are ca scop îmbunătățirea modului în care cei mai vulnerabili utilizatorii ai drumurilor și camioanele pot interacționa în trafic. De această dată, Volvo Trucks se concentrează în mod special pe bicicliști atât copii cât și adulți. Odată cu ritmul rapid al traficului de astăzi, este vital să-i faci să înțeleagă pe cât mai mulți participanți cu privire la riscurile ce pot apărea pentru a evita accidentele și incidentele.
VEZI ȘI: Primul Volvo FMX 10×4 TAG XL din lume a fost vândut în Olanda
Așa cum numele o spune, “See and Be Seen” are drept focus importanța de a observa împrejurimile din trafic și de a te face cât mai vizibil șoferilor de camion, ca de exemplu, prin menținerea permanentă a contactului vizual și prin a nu pedala prea aproape de camioane.
Pentru a reduce riscurile accidentelor din trafic, Volvo Trucks a echipat camioanele sale cu sisteme inteligente de siguranță. În plus, prin intermediul programelor sale de pregătire profesională a șoferilor, îi introduce pe aceștia în arta condusului defensiv.
Însă, chiar și așa, factorul uman este de o importanță crucială în cele mai multe accidente de circulație, astfel că, este important să crești gradul de conștientizare în rândul tuturor participanților la trafic.
Programa “See and Be Seen” a fost gândită să poată fi predată și elevilor cu vârsta mai mare de 12 ani, dar și adulților.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube