
După primul trimestru al anului 2023, Volvo Trucks rămâne lider al pieței de camioane electrice atât în Europa, cât și în America de Nord.
În primele trei luni din acest an, în Europa au fost înmatriculate 600 de camioane electrice de 16 tone și peste, de peste patru ori mai mult decât în aceeași perioadă din 2022 (134). Volvo Trucks a avut o cotă de piață de 50%, chiar mai mare decât cea din 2022 (32%).
Volvo este lider și în America de Nord, cu o cotă de piață de aproape 50%. Piețele cu cele mai multe camioane electrice înmatriculate (toate mărcile) în primul trimestru al anului 2023 au fost Germania, Franța, Olanda și SUA.
Volvo Trucks a văzut și o creștere a comenzilor în primele trei luni din 2023. În total au fost comandate în această perioadă 486 de camioane electrice Volvo, o creștere cu 141% față de aceeași perioadă din 2022. Cele mai multe comenzi au venit din Olanda, Germania, Norvegia și Suedia.
VEZI ȘI: Test cu Volvo FM și FH Electric: Amintiri din era diesel
De la lansarea primelor modele electrice, în 2019, Volvo Trucks a vândut aproape 5.000 de camioane electrice în aproximativ 40 de țări, în principal în Europa și America de Nord, dar și țări precum Australia și Maroc. În 2023, compania va începe să vândă camioane electrice și în Africa de Sud, Coreea de Sud, India și America de Sud.
Anul trecut, Volvo a adăugat în gama de camioane electrice cele mai populare modele, pentru combinații de până la 44 de tone: FH, FM și FMX Electric. Compania are acum în producție 6 modele electrice, 5 în Europa și unul în America de Nord.
În prezent, Volvo produce camioane electrice în trei fabrici: Goteborg (Suedia), Blainville (Franța) și New River Valley (SUA). În trimestrul trei al acestui an va începe producția de serie și la cea mai mare fabrică Volvo, din Gent (Belgia). Obiectivul Volvo Trucks este ca 50% din camioanele vândute la nivel global în 2030 să fie electrice și emisii nete de CO2 zero până în 2040.