EconomicTop News

Volvo Trucks România a livrat aproape 900 de camioane noi în 2021

Volvo Trucks a livrat în 2021 în țara noastră aproape 900 de camioane noi, ne-a declarat într-un interviu Per Forsberg, Managing Director al Volvo Group Trucks România.

  • termen de așteptare de peste 9 luni la livrarea camioanelor noi
  • criza de semiconductori nu se va finaliza mai devreme de 2023
  • doar 4 camioane rulate aflate în prezent în stoc

Cum a fost anul 2021 pentru Volvo Trucks România?

Volvo Trucks România a livrat aproape 900 de camioane noi în 2021

Având în vedere circumstanțele, a fost un an foarte bun. Principala provocare pentru noi, ca și pentru ceilalți producători de camioane, a fost capacitatea de producție. Lipsa componentelor a influențat mult livrările de camioane. Dar sunt mândru de echipa mea și de rezultatele obținute în aceste circumstanțe, atât în ce privește livrările, cât și soluțiile găsite pentru clienți în cazul întârzierii livrărilor.

Per Forsberg, Managing Director al Volvo Group Trucks Romania

Câte camioane noi ați vândut anul trecut?

În 2021 am vândut aproape 900 de camioane noi. Ne-am fi dorit o cotă de piață mai mare, ceea ce ar fi fost posibil dacă nu aveam limitarea în capacitatea de producție, din cauza lipsei semiconductorilor.

Cât durează în prezent livrarea unui camion nou?

Dacă vine cineva la noi acum și comandă un camion nou, livrarea va fi undeva în trimestrul patru. Am luat mai multe comenzi decât de obicei, pentru această perioadă a anului, ceea ce este un lucru bun. Dar pe de altă parte, aceste întârzieri crează probleme de planificare pentru clienți. De aceea, voi profita de această ocazie pentru a le mulțumi clienților pentru răbdare și înțelegere.

În 2022, capacitatea de producție rezervată României este mai mare decât în 2021?

Da, este mai mare. Nu voi spune cifre, dar este mai mare și insistăm pentru suplimentări. Cu toate că, având în vedere că Volvo Trucks este prezentă în peste 130 de piețe, distribuția producției trebuie făcută într-un mod echitabil.

VEZI ȘI: Test Volvo FH 500 I-Save: Economistul cu mușchi

Având în vedere comenzile deja primite, cum estimați va arăta anul 2022 pentru Volvo Trucks în România?

În ce privește livrările, anul 2022 va fi similar cu 2021. Sper că va fi mai bun, dar încă vedem și prevedem întârzieri în aprovizionarea cu semiconductori, care vor afecta timpii de livrare. Criza de semiconductori nu se va finaliza mai devreme de 2023.

Ce ne puteți spune despre extinderea rețelei de service? Va continua aceasta și în 2022?

Anul trecut am deschis două locații noi, în Arad și Suceava. În 2022 vom continua extinderea rețelei în punctele neacoperite de pe hartă în care clienții au mai mare nevoie de noi. Avem un plan stabilit, dar nu voi da mai multe detalii în acest moment. De asemenea, avem un plan de a monta panouri solare la sediile noastre, pentru a alimenta toate operațiunile cu electricitate ”verde”.

Volvo Trucks România a livrat aproape 900 de camioane noi în 2021

Care dintre serviciile Volvo Trucks sunt mai cerute de clienți la achiziționarea unui camion nou?

Telematica este o soluție foarte cerută, suntem mândri că avem un portofoliu mare de camioane cu acest serviciu activat. De asemenea, anul trecut am lansat în România portalul Volvo Connect, o platformă prin care clienții pot accesa toate serviciile Volvo și care va înlocui în viitor Dynafleet. De asemenea, avem un portofoliu foarte mare de contracte de service, aproape la fiecare comandă de camioane ni se solicită și un contract de service.

Ați vorbit mai devreme despre soluții pentru clienți în cazul întârzierilor livrărilor. Care au fost acele soluții?

Am rezolvat unele întârzieri din producție cu ajutorul camioanelor rulate. De asemenea, am împrumutat camioane din flota noastră demo pentru a rezolva unele nevoi urgente.

Ce ne puteți spune despre operațiunile cu camioane rulate de anul trecut?

O altă problemă în 2021 a fost aprovizionarea cu camioane rulate. Anul trecut am livrat peste 300 de unități. În prezent avem doar 4 unități în stoc. Dar în primul și al treilea trimestru vom avea niște intrări importante de camioane rulate, în urma operațiunilor de buy-back.

Din aceeași categorie...

Back to top button