Volvo Trucks testează camioane autonome în mină

După cum vă anunțam cu ceva timp în urmă, Volvo Trucks lucrează intens în ceea ce privește dezvoltarea de camioane autonome pentru medii ostile, iar cel mai bun exemplu este proiectul recent pe care suedezii îl vor derula cu mina Boliden.
Pe parcursul următorului an și jumătate, mai multe camioane autonome Volvo FMX vor fi testate în operațiuni regulate în mina Boliden din Kristineberg, Suedia. Scopul este de a examina modul în care această tehnologie poate crește siguranța transportului și productivitatea în industrii limitate geografic.
În momentul în care Volvo Trucks a dezvăluit FMX-ul autonom la începutul acestui an, acesta a atras un interes considerabil din partea industriei de profil. Proiectul de cercetare și dezvoltare din care acest camion face parte arată că vehiculele grele autonome pot aduce o contribuție semnificativă la creșterea eficienței transportului și a productivității. În special în mine, porturi și alte zone limitate geografic sau medii bine controlate, cu o proporție mare de conducere repetitivă.
[perfectpullquote align=”right” cite=”Claes Nilsson, președinte Volvo Trucks” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Prin colaborarea noastră cu mina Boliden, dezvoltarea vehiculelor autonome intră într-o fază nouă și captivantă. Este pentru prima dată când camioanele autonome sunt testate în operațiuni regulate în subteran, iar rezultatele vor oferi o contribuție valoroasă pentru misiunea noastră în curs de desfășurare pentru a transforma descoperirile tehnice în beneficii practice pentru clienți.[/perfectpullquote]Teste la 1000 de metri sub pământ
Volvo s-a decis să testeze modul în care funcționează tehnologia în situații din viață reală. Astfel, terenul de test ales de suedezi este mina Boliden din Kristineberg, situată undeva în nordul Suediei. În toamna acestui an, aici, va deveni operațional primul Volvo FMX autonom, urmând ca pe parcursul anului viitor alte trei astfel de camioane să fie incluse în proiect.
Sistem bazat pe componente standard
Vehiculele utilizate în cadrul acestui proiect sunt Volvo FMX de serie echipate cu noi funcții. Printre altele, acestea includ un sistem care încorporează senzori radar cu laser. Acest sistem este utilizat inițial pentru a monitoriza geometria minei și de a genera o hartă a traseului pe care vehiculul trebuie să meargă. Informațiile colectate sunt apoi utilizate pentru reglarea direcției, schimbărilor de trepte și a vitezei. La fiecare drum nou parcurs, senzorii sunt utilizați pentru a scana în mod continuu zona de jur împrejurul camionului și a optimiza în continuare funcționarea și ruta.
Logistică optimizată pentru o mai bună productivitate
Tehnologia utilizată pe camioanele autonome Volvo Trucks face posibilă optimizarea logisticii în mină într-un mod cu totul diferit decât în prezent. Camioanele pot funcționa în mod continuu, și datorită planificării precise a traseului și a vitezei constante nu vor există congestii, reducăndu-se astfel timpii de încărcare și descărcare. În timpul exploziilor din mină, șoferii camioanelor trebuie să aștepte, de obicei, până când galeria este ventilată, însă prin folosirea camioane autonome aceste restricții nu vor mai exista.
VEZI ȘI: Mercedes-Benz revoluționează operațiunile de service pentru camioane
Toate acestea înseamnă că fiecare camion poate fi utilizat mai eficient și poate efectua mai multe misiuni de transport pe schimb. Astfel, vehiculele devin o parte integrantă a sistemului de producție al minei. De asemenea, camioanele autonome permit un flux de transport la viteze constante precum și un consum redus de combustibil și mai puțină uzură.
Securitate devine primordială
Un camion autonom trebuie să fie cel puțin la fel de sigur și de încredere precum un camion clasic. Din acest motiv, FMX-ul autonom este dotat cu sisteme care, atunci când detectează un obstacol în vecinătate se oprește automat iar centrul de management al transportului este alertat. Acest sistem de siguranță include șase senzori care monitorizează în pereche de câte doi aceeași parte a camionului. În cazul în care camionul se confruntă cu o defecțiune, acesta poate fi operat de la distanță din centrul de management al transportului.
Camioanele autonome – mai mult decât un condus automat
În prezent, cele mai multe proiecte de cercetare și dezvoltare Volvo Trucks au ca focus vehiculele autonome și cum pot fi ele îmbunătățite. Mai multe dintre sistemele regăsite pe camioanele Volvo de azi, cum ar fi ACC (Adaptive Cruise Control), funcționează în același scop. Grație ritmului rapid de dezvoltare tehnologică, pe piață se vor vedea tot mai multe soluții care oferă grade tot mai mari de ajutor pentru șoferi.
Camioanele autonome pot fi o alternativă sustenabilă în industrii unde riscul și hazardul este mai mare, ca de exemplu cel minier, însă pentru operațiuni de transport pe distanțe lungi, șoferul va continua să joace un rol major.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube