Camioane

Volvo Trucks testează un camion autonom pentru colectarea gunoiului

Volvo Trucks testează un camion autonom pentru colectarea gunoiului menajer alături de o companie suedeză de management al deșeurilor.

Alături de compania suedeză Renova, Volvo Trucks testează și cercetează modului în care camioanele autonome pot contribui la manipularea mai sigură a deșeurilor și la crearea unui mediu de lucru mai bun pentru șoferi.

Volvo Trucks testează un camion autonom pentru colectarea gunoiului

Modelul Volvo FM autonom pentru colectarea deșeurilor utilizează în principiu aceeași sistem autonom folosit pe Volvo FMX testat în mina Kristineberg din nordul Sweden în toamna anului trecut.

Prima dată când camionul autonom pentru colectarea gunoiului accesează o zonă nouă, acesta este condus manual, în timp ce sistemul de bord monitorizează și cartografiază în mod constant traseul cu ajutorul senzorilor și tehnologiei GPS. La următoarea trecere prin aceeași zonă, camionul va rula autonom, știind exact ce cale să urmeze și unde trebuie să se oprească.

La prima oprire cu sistemul autonom activat, șoferul coboară din cabină, merge în spatele camionului, scoate pubela de gunoi și o golește exact așa cum procedează în mod obișnuit, operând comenzile relevante. Când operațiunea este finalizată, după primirea comenzii șoferului, camionul merge autonom cu spatele către următorul punct de colectare. Șoferul merge pe aceeași cale pe care merge camionul și, astfel, are întotdeauna o vedere completă a ceea ce se întâmplă în direcția călătoriei.

O să vă întrebați, așa cum am facut-o și noi, de ce merge cu spatele și nu merge în față atunci când are sistemul autonom pornit? Evident, răspunsul vine de la Volvo Trucks.

Mersul cu spatele este în esență o manevră destul de dificilă și riscantă, deoarece șoferul poate întâmpina dificultăți în a vedea cine sau ce se mișcă în spatele vehiculului, chiar dacă este dotat cu o cameră foto.

[URIS id=16538]

În anumite zone nu este permis mersul cu spatele cu un camion din motive de siguranță, în altele este necesar ca o a doua persoană să stea în spatele camionului, pentru a se asigura că drumul este liber, iar această manevră poate fi făcută.

Volvo Trucks spune că soluția testată de ei este concepută pentru a elimina aceste probleme, deoarece senzorii monitorizează constant perimetrul camionului, astfel că, indiferent de direcția în care se deplasează vehiculul, conducerea este sigură.

VEZI ȘI: Scania a vândut în Franța primul camion alimentat cu etanol

Și dacă, de exemplu, strada este blocată de o mașină parcată, camionul de gunoi poate trece în mod autonom pe lângă obstacolul, cu condiția să existe spațiu suficient. Deoarece sistemele autonome optimizează schimbarea treptelor de viteză, direcția și viteza de deplasare, consumul de combustibil și emisiile pot fi, de asemenea, reduse.

Chiar dacă există deja domeniu de aplicare tehnică, o mulțime de alte cercetări și teste trebuiesc efectuate pentru ca gunoiera autonomă să devină realitate.

Proiect comun al celor de la Volvo Trucks și Renova va continua până la sfârșitul lui 2017 și va fi urmat de o evaluare extrem de aprofundată a funcționalității, siguranței și, nu în ultimul rând, cât de bine este acceptat acest tip de vehicul de către șoferi, participanți la trafic și rezidenți locali.

Vehiculele cu nivele diferite de conducere autonomă vor fi probabil introduse mai devreme în alte aplicații, acolo unde misiunile de transport se desfășoară în zone strict limitate, cum ar fi industria extractivă și terminalele cargo.

Din aceeași categorie...

Back to top button