Camioane

Volvo Trucks testează un lanț cinematic hibrid pentru transportul internațional

Volvo Concept Truck este primul vehicul hibrid creat de compania suedeză, care este destinat aplicațiilor de transport internațional.

În combinație cu celelalte îmbunătățiri ale lui Volvo Concept Truck, reducerea totală a consumului de combustibil și a emisiilor de dioxid de carbon este de aproximativ 30%.

Volvo Trucks testează un lanț cinematic hibrid pentru transportul internațional

Volvo Concept Truck a fost prezentat pentru prima dată în mai 2016, iar acum a dezvoltat și a îmbunătățit și mai mult acest vehicul. Pe lângă îmbunătățirile aerodinamice, a rezistenței la rulare și reducerea greutății, noua versiune este echipată cu un lanț cinematic hibrid – unul dintre primele de acest tip pentru camioane de mare tonaj pentru aplicațiile de transport internațional.

Volvo Trucks a dezvoltat acest nou lanț cinematic pentru a îmbunătăți eficiența transportului și de a ajuta industria să continue progresul către un transport sustenabil. De altfel, prin intemediul acestui camion concept, sudezii vom să obțină cunoștințe notabile, care să-i ajute în dezvoltarea acestei tehnologii.

Lanțul cinematic hibrid funcționează prin recuperarea energiei în timpul coborârii pantelor cu înclinare mai mare de 1% sau în timpul frânării. Energia recuperată este stocată în acumulatorii vehiculului și este utilizată pentru a alimenta autocamionul în modul electric, pe terenuri plane sau cu înclinare mică.

VEZI ȘI: Un eveniment în premieră produs de infotrucker.ro alături Volvo Trucks România

Pentru lanțul cinematic hibrid a fost creată special o versiune îmbunătățită a sistemului Volvo Trucks de asistență pentru șofer, denumit I-See care analizează topografia terenului pentru a calcula cea mai economică și eficientă alegere între motorul diesel și motorul electric, precum și momentul optim pentru utilizarea energiei recuperate.

În domeniul transporturilor de cursă lungă, se estimează că lanțul cinematic hibrid va permite oprirea motorului cu combustie pentru aproximativ 30% din timpul de condus. Astfel, se economisește 5 – 10% din consumul de combustibil, în funcție de specificația tehnică sau tipul vehiculului și de ciclul său de condus.

De asemenea, oferă posibilitatea de a fi condus numai în modul electric pentru până la 10 km, permițând vehiculului să funcționeze cu zero emisii și zgomot redus.

Volvo Concept Truck se bazează, de asemenea, pe multe dintre beneficiile obținute de predecesorul său, și anume, aerodinamicitate îmbunătățită, rezistență la rulare și greutate redusă a vehiculului.

Volvo Concept Truck este rezultatul obținut de partea suedeză, în cadrul proiectului bilateral de cercetare, care a implicat atât Autoritatea suedeză pentru energie, Energimyndigheten, cât și Agenția pentru energie din Statele Unite ale Americii.

Același proiect a fost dezvoltat și în SUA de Volvo Trucks alături de Agenția pentru energie din Statele Unite ale Americii, însă, sub numele de SuperTruck.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button