La Bauma 2016, Volvo Trucks se va prezenta cu tot ce are mai bun

Volvo Trucks vine la Bauma 2016 cu tot ce are mai bun in materie de camioane pentru construcții

La Bauma 2016, cea mai mare expoziție de tehnică pentru sectorul construcții din lume, Volvo Trucks va prezenta ultimele sale inovații tehnologice în materie de camioane pentru construcții.

Alături de Volvo Construction Equipment și Volvo Penta, divizia de camioane a grupului suedez va prezenta celor prezenți ultimele inovații aduse gamei de camioane pentru construcții printre care amintim de o nouă bară de protecție pentru modelul Volvo FH, noua funcție de control automat al tracțiunii, noul tandem cu punte liftabilă, direcția dinamică Volvo pentru axă fașă dublă, o nouă punte față cu sarcină crescută, o nouă suspensie spate pe aer pentru Volvo FMX și noul sistem electronic de frânare pe tamburi. Dar să le luam pe rând.

Astfel, o primă inovație ce va fi prezentată în cadrul Bauma este noua bară de protecție a modelului Volvo FH care se bazează pe același concept de design ca și cea a lui Volvo FMX. Dezvoltată pentru aplicațiile dure din construcții, noua bară are colțurile și scutul de protecție central fabricate din oțel de 3 mm grosime. De asemenea, design-ul noii bare de protecție inglobează o treaptă fixă deasupra protecției antiîmpănare.

La Bauma 2016, Volvo Trucks se va prezenta cu tot ce are mai bun

Poziția ridicată a barei de protecție contribuie la obținerea unui unghiul de atac excelent, de peste 20 de grade pentru modelele cu șasiu de construcții supraînălțat, disponibil pentru gama Volvo FH din 2014. Opțional modelul FH pentru construcții poate fi echipat cu un cui de remorcare din oțel turnat rezistent la forțe de până la 36 de tone.

Pentru a se asigura că noua bară protejează eficient componentele esențiale, cum ar fi blocurile optice, în cazul unui posibil impact cu un obiect dur din șantier, inginerii Volvo Trucks au poziționat noua bară cu 132 mm mai în față față de bara standard.

Controlul automat al tracțiunii
Volvo Trucks este primul producător de camioane din lume care oferă tracțiune integrală automată pentru camioanele de construcții. Funcția ATC (controlul automat al tracțiunii) cuplează automat axa față atunci când roțile din spate pierd aderența. Sistemul Volvo Trucks de control automat al tracțiunii (ATC), care acum vine în standard pe modelul Volvo FMX cu punte față motoare, este deja folosit de Volvo Construction Equipment pe camioanele articulate.

Soluția este formată dintr-un sistem software conectat la senzorii de viteză ai roților care detectează și controlează acționarea acesteia. Atunci când o roată din spate începe să alunece, puntea față motoare se cuplează automat, fără ca vehiculul să pierdă din putere sau viteză. Un ambreiaj activează tracțiune față în doar o jumătate de secundă. Ambreiajul este mai ușor și are mai puține piese în mișcare decât o soluție convențională cu tracțiune integrală permanentă. În cazul în care șoferul se confruntă dificultăți în teren accidentat, acesta poate bloca manual diferențiale față și spate.

VEZI ȘI: Manevrabilitate superioară cu direcția dinamică Volvo Trucks și suspensie independentă

Axa față motoare previne blocarea camionului în cazul unor condiți extreme în șantier. Cu toate acestea, funcția este adesea necesară doar pentru o foarte mică parte din distanța totală parcursă de un camion pentru construcții. Cu funcția de control automat al tracțiunii, aderența rpților față este dedicată direcției până în momentul în care puntea față este acționată. Acest lucru le asigură șoferilor cea mai bună manevrabilitate posibilă și o tracțiune în orice situație.

De asemenea, această nouă caracteristică evită consumul suplimentar de combustibil precum și uzura prematură a transmisiei și anvelopelor. Funcția ATC se asigură că este întotdeauna selectată combinația ideală de antrenare. Controlul automat al tracțiunii vine ca dotare standard pentru variantele 4×4, 6×6 și 8×6 ale lui Volvo FMX și este disponibil pe o gamă largă de motoare Euro III, Euro IV, Euro V și Euro VI.

Noul tandem cu punte liftabilă
Această nouă funcție este proiectată pentru operațiuni unde camioanele transportă sarcini grele, atunci când transportul se face cu încărcătură la dus și fără încărcătură la întoarcere, ca de exemplu, transportul de cherestea, materiale de construcții sau mărfuri vrac. Atunci când puntea tandem este ridicată, consumul de combustibil poate fi redus cu până la 4%. De asemenea, condusul cu cea de-a doua punte motoare ridicată reduce și raza de bracaj cu un metru și uzează mai puțin anvelopele și sistemele de suspensie.

Înlocuind diferențialul din prima punte motoare cu unul special conceput, cea de-a doua punte motoare poate să fie dezactivată și ridicată. Astfel, șoferul are acces atât la puterea, cât și la capacitatea a două punți motoare (6×4), dar și la manevrabilitatea mai bună a unei singure punți motoare (4×2).

VEZI ȘI: Volvo Trucks a lansat o nouă punte tandem cu a doua axă liftabilă

Noul tandem cu o punte liftabilă este ideal pentru transporturile în care condițiile de drum sau greutatea maximă admisă a vehiculului necesită un camion cu punte în tandem, dar în care acesta se întoarce fără încărcătură sau cu încărcătură cu greutate mică. Pe suprafețe alunecoase șoferul poate crește presiunea pe prima punte ridicând cea de-a doua punte motoare, ceea ce duce la o aderență mai bună și reduce riscul de împotmolire.

Tandemul cu o punte liftabilă oferă, de asemenea, șoferului un confort mai mare atunci când autocamionul este condus fără încărcătură, ceea ce de multe ori înseamnă 50% din timpul de funcționare. Nivelul de zgomot din cabină este redus, iar în volan se resimt mai puține vibrații când numai anvelopele unei punți motoare sunt în contact cu drumul. Tandemul cu o axă liftabilă este disponibil pentru Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16.

Direcție dinamică pentru axă față dublă
Introdusă pe piață în 2013, direcția dinamică Volvo este una din cele mai apreciate inovații din segmentul camioanelor, alături de suspensia independentă pe puntea față. Iar de acum, direcția dinamică Volvo este disponibilă și pe camioane cu punte față dublă, care au de cele mai multe ori o configurație specifică pentru sectorul construcțiilor.

Deoarece aceste camioane transporta de cele mai multe ori sarcini foarte grele, beneficiile pentru șofer sunt în mod clar vizibile. În plus, față de rezistența scăzută a direcției la viteze mici, volanul revine automat în poziția zero după ce a fost bracat maxim. Acest lucru îi permite șoferului să facă manevre mai ușoare, economisind timp și efort. Sistemul este alcătuit dintr-un motor electric care compensează vibrațiile și efectele negative cauzate de suprafața drumului minimizând astfel forța necesară pentru manevrarea camionului.

Punte față cu sarcină utilă crescută
Sarcina tehnică maximă pe punte pentru camioane grele Volvo a fost crescută de la 18 la 20 tone grație noii punți față cu sarcină utilă crescută. Acest lucru oferă clienților beneficii îmbunătățite de productivitate iar operatorilor de utilaje o flexibilitate mai mare la distribuția încărcăturii.

De asemenea, capacitatea suplimentară de încarcare a axei față duce la creștere a profiturilor, în special pentru companiile de construcții care transportă încărcături grele. Camioane cu patru axe, cu o greutate brută de 32 de tone, au o suprafață de încărcare mai lungă. Acest lucru permite o mai mare flexibilitate la poziționarea unei sarcini, precum pietrisul, într-o basculantă.

Drept urmare, sarcina maximă este atinsă mai rapid în timpul operațiunilor de încărcare iar șoferii pot fi siguri că acestea au respectat restricțiile de greutate. O capacitate de încarcare mai mare a punții față face posibilă instalarea unei game mai largi de macarale dar și folosirea în cadrul unor aplicații care implică o greutate mare pe puntea față.

Suspensie pneumatică pe puntea spate în combinație cu axă față motoare
Cea mai nouă opțiune de a combina suspensia pneumatică pe puntea din spate cu puntea față motoare permite un nivel ridicat de confort, chiar și la camioanele cu tracțiune integrală. În timp ce arcuri foi sunt, în general, concepute pentru transportul sarcinilor grele, suspensia pneumatică are flexibilitatea de a se adapta la greutatea reală a sarcinii.

Acest lucru duce la o manevrabilitate mai bună, mai puțin efort pentru șofer și reducere uzurii vehiculului și suprafața drumului. În acestă combinație, nivelurile de vibrații sunt scăzute, mai ales atunci când vehiculul este gol, permițând șoferului să mențină o viteză medie mai mare pe drumurile denivelate din șantier, și prin urmare, să poată face un număr mai mare de livrări în timpul fiecărei ture.

Față de plusul de confort, sistemul de suspensie pneumatică Volvo Trucks oferă și o garda la sol de cel puțin 300 mm și oferă o protecție eficientă pentru toate componentele vulnerabile.

Sistem electronic de frânare pentru tamburi (EBS)
Majoritatea clienților din sectorul construcțiilor preferă frânarea pe tamburi deoarece permit utilizarea camionului în condiții speciale de umiditate și praf. De acum, aceștia se pot bucura de avantajele sistemului electronic de frânare (EBS) dezvoltat de Volvo Trucks și pentru sistemul cu tamburi.

VEZI ȘI: Cinci noi caracteristici pentru camioanele Volvo Trucks de constructii

Componentele electronice ale sistemului oferă o serie de funcții inteligente, inclusiv Hill Start Aid pentru un control mai bun la abordarea pantelor. De asemenea, siguranța este îmbunătățită, ca rezultat al integrării frânei de motor și funcția de încetinire, care este cunoscut sub numele de Brake Blending. În plus, față de funcția de frânare îmbunătățită, sistemul EBS combinat cu tamburi permite utilizarea direcției dinamice Volvo (nu și în combinația cu punte față motoare) și permite schimbarea vitezelor mai eficient, deoarece I-Shift obține o parte din informațiile prin intermediul sistemul electronic de frânare.

Lista camioanelor expuse în cadrul Bauma 2016
– Volvo FH16, 750 CP, autotractor 6×4, cabină de dormit standard, echipat cu noua bară de protecție și axă tandem liftabilă
– Volvo FH16, 750 CP, autotractor 8×4, cabină de dormit Globetrotter XL, pentru transport greu, echipat cu direcția dinamică Volvo
– Volvo FMX, 500 CP, basculantă 8×6, echipat cu control automat al tracțiunii (ATC), punte față cu sarcină crescută și suspensie pe aer
– Volvo FL, 280 CP, basculantă cu macara 4×4, cabina de zi
– Volvo FH, 460 CP, basculantă 8×4, cabină de dormit standard, axă tandem liftabilă (acest camion este parte al show-lui din standull exterior)

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker