Volvo va dezvolta camioane electrice pentru construcții și transport regional

Volvo va dezvolta camioane electrice pentru construcții și transport regional

Volvo a prezentat două concepte de camioane electrice pentru construcții și transport regional, considerând electrificare o alternativă competitivă pentru camioanele grele.

Cum poate fi redus impactul transportului greu de mărfuri asupra mediului și climatului în timp ce cererea de transport continuă să crească?

După ce în noiembrie a început vânzarea de camioane electrice pentru transport urban, Volvo Trucks consideră că electrificarea poate deveni o alternativă competitivă și pentru gama de camioane grele.

Astfel, pentru a explora și demonstra diferite soluții pentru viitor, evaluând nivelul de interes pe piață și în societate, producătorul din Goteborg va dezvoltat două camioane electrice pentru construcții și transport regional.

Suedezii spun că, electrificarea camioanelor grele poate ajuta la îmbunătățirea mediului de lucru pentru șoferii și muncitorii din construcții, grație nivelului scăzut de zgomot și emisiilor zero din timpul funcționării. De asemenea, camioanele electrice vor avea un efect semnificativ și pozitiv asupra calității aerului din orașe aflate în dezvoltare, care au multe șantiere de construcții.

Datorită zgomotului redus, aceste camioane vor putea efectua operațiuni de transport mai multe ore pe zi, ceea ce deschide noi posibilități de eficientizare a operațiunilor, ca de exemplu, în cadrul proiectelor de construcții mari, transport în orașe și în jurul acestora.

Volvo va dezvolta camioane electrice pentru construcții și transport regional

O reducere a impactului climatic general al sectorului de transport poate fi obținut prin utilizarea camioanelor electrice în transportul regional, majoritar la nivelul Uniunii Europene.

”În Europa există un număr însemnat de camioane utilizate pentru transportul regional de mărfuri care efectuează în medie 80.000 km pe an. Acest lucru înseamnă că utilizarea susținută a camioanelor electrice pentru transport regional ar avea ca rezultat câștiguri semnificative pentru mediu, condiția fiind ca energia electrică să fie din surse regenerabile”, spune Lars Mårtensson, director de mediu și inovație la Volvo Trucks.

VEZI ȘI: În 2020, modelele Renault Trucks T și T High devin mai economice

Planul Volvo Trucks de electrificare a camioanelor grele pentru construcții și transport regional va începe prin selectarea cu atenție a unor clienți europeni care să testeze în condiții reale de exploatare aceste modele. Cât despre vânzarea unor astfel de camioane, Volvo Trucks spune că acesta va urma la un moment dat, fără a oferi o dată exactă.

Volvo va dezvolta camioane electrice pentru construcții și transport regional

Viteza de electrificare a camioanelor grele depinde de un număr de factori, spun cei de la Volvo Trucks.

Pe de o parte, este necesară o extindere a infrastructurii de încărcare, iar pe de altă parte este necesar să se asigure că rețelele regionale de energie pot asigura o capacitate de transfer suficientă pe termen lung.

De asemenea, transportatorii au nevoie de stimulente financiare care să încurajeze achiziția unor astfel de camioane, iar beneficiarii transportului ar trebui să fie dispuși să plătească pentru transport durabil. Mulți operatori de transport au marje foarte mici, astfel încât fiecare nouă investiție trebuie să fie profitabilă.

În paralel cu electrificarea sporită a sectorului de transport, îmbunătățirea continuă a eficienței motoarelor cu ardere internă (ICE) va continua să joace un rol esențial în transportul pe distanțe lungi în anii următori.

”Motoarele camioanelor de astăzi sunt convertoare de energie eficiente care pot funcționa cu motorină sau mulți alți combustibili sintetici, cum ar fi gazul lichefiat sau HVO, iar tehnologia are încă potențial de dezvoltare”, spune Lars Mårtensson.

În prezent, gama de camioane Volvo cu propulsie altenativă sau electrică cuprinde modelele Volvo FL Electric, Volvo FE Electric, Volvo FH LNG, Volvo FM LNG și Volvo FE CNG.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.