Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi…

Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi...

Evoluția vieții în cabina camioanelor a fost foarte lentă. Modificările s-au datorat motivelor economice și mai puțin de dragul celor care stau cu volanul în mână.

După mai mulți ani de discuții, aproape după ce ne pierdusem orice speranță, din septembrie anul viitor, pe drumurile europene vor putea circula camioane ale căror cabine vor fi mai lungi cu 80-90 cm.

Inclusiv exprimarea aceasta este destul de vagă, dovadă că încă nu s-au pus la punct toate detaliile tehnice ale noilor condiții.

Argumentul principal în luarea acestei decizii de către miniștrii transporturilor Uniunii Europene, nu a fost cel al îmbunătățirii vieții oamenilor care trăiesc zile și săptămâni în 10 metri cubi de spațiu, nici măcar a economiei de combustibil posibile, ci reducerea victimelor accidentelor cauzate de lipsa vizibilității.

Oricum, modificarea într-o direcție, atrage după sine perfecționarea celorlalte două. ”Să fie bine la toată lumea!”

În domeniul aerodinamicii, a se citi consumul de combustibil destinat învingerii rezistenței aerului, constructorii europeni ajunseseră cam la maximul posibil. Remarcabil este că MAN a previzionat perfect viitorul cabinelor prin 2010, atunci când a prezentat MAN Concept S.

VEZI ȘI: 600.000 de vehicule comerciale vor utiliza gaz natural lichefiat în 2030

Foarte puține detalii ar mai putea fi modificate pentru un efect sesizabil. Printre aceste detalii sunt oglinzile exterioare, la care Mercedes-Benz și-a anunțat deja intenția de a renunța.

Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi...

Mercedes-Benz Actros cu sistem MirrorCam

Eliminarea uriașelor oglinzi laterale vor îmbunătății considerabil vizibilitatea directă a șoferului spre față și lateral. Astăzi, cele mai bune cabine la acest capitol sunt cele ale camioanelor de gunoi.

Să nu ne mirăm dacă, după 2024, când toate noile generații de camioane se vor supune noilor cerințe, cabinele vor fi împinse mult spre față, vor avea forme rotunjite, uși cu multă sticlă și niște ample parașocuri din plastic pentru protecția bicicliștilor și pietonilor.

Regulile vor deveni obligatorii pentru toate noile camioane după 2027.

Încă ne vine greu să credem că șoferii de camion vor avea la dispoziție mai mult spațiu în cabine, înainte de a fi înlocuiți complet de roboți.

Privind în urmă cu doar 45 de ani, găsim aceleași probleme legate de spațiul interior. Deoarece, regulile de siguranță erau la început, constructorii de camioane, ofereau ca opționale adevărate bucătării. DAF avea bucătăria sub patul de jos, de fapt singurul pat.

Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi...

DAF Supercontinental F2800

Volvo eliminase scaunul pasagerului și în locul său monta la cerere frigiderul și aragazul – credem că era un mare lux la vremea aceea, deși cabina lui F89 era printre cele mai strâmte. IVECO propunea, fără succes, un acoperiș înalt și extensibil pe perioada staționării, pentru a face loc bucătăriei și dormitorului.

Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi...

IVECO Trans Saharian

Incredibil cât de multe se puteau îngrămădi în cabinele camioanelor de cursă lungă, doar că oamenii nu prea mai aveau loc decât așezați. Volvo a spart tiparele și, în 1979, lansează cabinele înalte F12 Globetrotter, care au devenit un standard pentru toată industria.

Ironia a fost că acestea nu erau destinate șoferilor celor mai bine plătiți, ci ”șoferilor din Europa de Est, fără bani de hotel”! Am găsit această formulare în mai multe cărți despre istoria Volvo.

Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi...

Volvo F89 Middle East Cab

Mult mai târziu, în 1990, a venit și Renault Magnum, încheind astfel evoluția garsonierelor șoferilor profesioniști. Dar Mercedes schimbă direcția, propunându-i șoferului să mucească mai puțin, să nu-și mai facă singur nici măcar o cafea. Rezervarea locului de parcare, a camerei de hotel și comanda ”a la carte” a cinei, le face de pe tabletă în timp ce Actros rulează singur.

Vom circula în camioane ale căror cabine vor fi mai lungi...

Mercedes-Benz Actros Automat

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.