Vor fi intensificate controalele asupra vehiculelor comerciale de 3.5 tone în Germania

Vor fi intensificate controalele asupra vehiculelor comerciale de 3.5 tone în Germania
Transportul de mărfuri efectuat cu vehicule comerciale de 3.5 tone, așa numitele “Polensprinter”, are o creștere constantă în Germania, motiv pentru care poliția germană va intensifica controalele asupra acestora.

Fără o legislație unitară în Uniunea Europeană, companiile de transport germane mici și mijlocii văd în transportul de mărfuri efectuat cu vehiculele comerciale de 3.5 tone o concurență neloială.

Vor fi intensificate controalele asupra vehiculelor comerciale de 3.5 tone în Germania

Acest tip de vehicule comerciale sunt utilizate cu precădere de companiile din Europa de Est, în special din Polonia, de unde și numele “Polensprinter”, pentru a efectua transport de marfă, însă fără a plăti taxe de drum și fără ca șoferii să fie nevoiți să respecte timpii de condus și odihnă.

Din acest motiv, poliția germană a intensificat controalele asupra acestui tip de transport de mărfuri.

În cadrul controlului care a avut loc în parcarea Oberlausitz Nord, de pe autostrada A 4, s-a constatat că cele mai multe vehicule comerciale de 3.5 tone, depășesc constant masa maximă autorizată.

Primul vehicul oprit a fost condus de un șofer din Polonia, iar după cântărire s-a constatat o abatere de 350 de kilograme. În aceste condiții, șoferul a fost nevoit să descarce surplusul de marfă și să plătească o amendă de 50 de euro.

Al doilea vehicul oprit la control era înmatriculat tot în Polonia, însă condus de un șofer ucrainean. Și aici s-a constatat un surplus de marfă de peste 300 de kilograme.

Autoritățile germane spun că șoferii ucraineni sunt plătiți și mai prost decât cei polonezi, iar faptul că aceste vehicule comerciale sunt scutite de taxe și șoferii nu trebuie să respecte regulamentele europene de transport, reprezintă un pericol real pentru siguranța rutieră.

VEZI ȘI: A fost extinsă lista mărfurilor ce nu mai pot fi transportate rutier între Kufstein și Ampass

În Germania există prevederi în legislație prin care și cei care conduc vehicule comerciale de până la 3.5 tone trebuie să respecte perioadele de repaus și odihnă, dar acest lucru este foarte greu de verificat, mai ales că aceste vehicule nu au tahograf, iar în cazul transportul de mărfuri cu astfel de vehicule nu este necesară prezentarea unui număr atăt de mare de documente ca în cazul transporturilor comerciale efectuate cu vehicule grele.

Astfel, polițiștii germani nu pot aplica legislația națională în cazurile în care aceste vehicule sunt în tranzit, ci pot aplica doar amenzi nesemnificative șoferilor și companiilor de transport.

Spre exemplu, companiile din Polonia au început să folosească astfel de vehicule comerciale pentru a transporta marfa mai rapid și mai ieftin prin Germania, după care o încarcă din nou în camioane mai mari. Iar situația este din ce în ce mai frecventă și în cazul companiilor din alte țări din Europ de Est. est europene.

Tocmai de aceea, Germania a insistat ca în cadrul Pachetului de Mobilitate să existe prevederi care să reglementeze la nivelul întregii Uniuni Europene transportul cu acest tip de vehicule, dar implementarea la nivelul tuturor țărilor membre va dura foarte mult.

Autoritățile din Germania iau în calcul acum să mărească amenzile din legislația națională pentru a putea amenda cu sume mai mari șoferii prinși pe autostrăzile sale, aceasta fiind singura soluție pentru moment.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.