Waberer’s încearcă să-și reducă costurile operaționale prin restructurarea flotei

Waberer’s încearcă să-și reducă costurile operaționale prin restructurarea flotei

Waberer’s, viitoare Nexways Cargo încearcă, prin restructurarea flotei, să-și reducă costurile operaționale și să revină pe profit până la final de 2019.

Waberer’s a anunțat că în ultimele luni a scos din circulație 360 de camioane și că până la finalul lui 2019 va mai trage pe dreapta încă aproximativ 300 de camioane.

Flota actuală folosită pentru transport internațional are acum 3.540 de vehicule. Din cauza rezultatelor slabe din punct de vedere financiar, Waberer’s a redus personalul și la sediul central din Budapesta cu 160 de persoane.

Compania spune că motivele pentru problemele în care se află și pentru cererea în scădere pe segmentul internațional sunt amânarea în permanență a Brexit-ului, dar și implementarea unui nou sistem de management al transporturilor în cadrul companie.

Transporturile în și din Marea Britanie înseamna 10% din business, iar Germania, care este cea mai importantă piață externă Waberer’s, reprezintă 14% din cifra de afaceri.

În viitor, pentru a putea fi o companie mai flexibilă și pentru a reacționa mai rapid la fluctuațiile pieței, compania și-a propus să lucreze cu mai mulțu subcontractori. Până acum trei sferturi din transporturi se desfășura în regie proprie, restul cu parteneri.

VEZI ȘI: Adina Vălean, acceptată în funcția de comisar european pentru Transport

Planurile de viitor pentru a reveni pe profit prevăd lucrarea cu subcontractori, eficientizarea costurilor de transport și exploatarea componentei de logistică. În Ungaria compania deține peste 200.000 de metri pătrați ca spațiu logistic care nu a fost niciodată exploatat la capacitate maximă.

Pentru cel de-al doilea trimestru din 2019, Waberer’s a anunțat că este tot pe pierdere.

Profitul brut (EBIT) este de minus 5.9 milioane de euro, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut unde s-a raportat un plus de 3,3 milioane. În această perioadă încasările companiei au scăzut cu 6.4% la 173 de milioane de euro.

Responsabil de revenirea pe profit a companiei sunt fostul manager de la DHL Robert Ziegler, care l-a înlocuit din luna aprilie pe Ferenc Lajko, și directorul finaciar Gerard van Kesteren, venit de la Kühne+Nagel.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.