Waberer’s nevoită să mai oprească 1.200 de camioane și să facă restructurări

Waberer's nevoită să mai oprească 1.200 de camioane și să facă restructurări
După ce la final de martie a tras pe dreapta 40% din flotă, Waberer’s este nevoită să mai oprească încă 1.200 de camioane și să opereze restructurări de personal.

Cu o cifră de afaceri de 696.2 milioane de euro, în scădere cu 5% față de anul precedent, pierderea netă a companiei maghiare de transport a fost de 23.4 milioane de euro, asta după ce în 2018 pierderea a fost 13.9 milioane. În prezent, numărul camioanelor Waberer’s care mai circulă pe drumurile din Europa s-a înjumătățit, comparativ cu finalul lui 2018.

Waberer's nevoită să mai oprească 1.200 de camioane și să facă restructurări

Criza declanșată de pandemia COVID-19 a lovit puternic compania maghiară. După ce la finalul lunii martie a fost trasă pe dreapta 40% din flotă, acum conducerea Waberer’s a fost nevoită să mai oprească încă 1.200 de camioane și să concedieze din personal.

Conducerea companiei spune că factorii care au dus la aceste probleme au fost: situația comercială din Europa, presiunea pusă pe salarii și combustibil, dar și incertitudinile legate de Brexit.

Compania maghiară a început încă din 2019 restructurarea flotei, dar acum pe drumurile din Europa mai circulă doar aproximativ 1.600 de camioane. La asta se adaugă aproximativ 1.000 de vehicule care sunt utilizate regional pentru transportul de alimente, singurul segment pe care Waberer’s a înregistrat o creștere a cererilor.

VEZI ȘI: DKV lansează Corona Help Desk, o platformă de informare pe perioada COVID-19

Waberer’s a fost inclusă de guvernul maghiar pe lista celor 140 de companii strategice ale țării, iar asta poate însemna un impact pozitiv asupra fluxul de numerar al companiei, mai ales că cei din conducere au început discuțiile cu creditorii și acționarii majoritari pentru găsirea unor soluții din criză. Printre acționarii se numără fondul britanic Mid Europa Partners.

Management interimar
În prezent, la conducerea interimară Waberer’s este, cel puțin pentru următoarea perioadă, Barna Erdélyi. Primele măsuri ale acestuia au fost scăderea costurilor cu personalul și scoaterea din circulație a tuturor camioanelor de pe rutele neprofitabile.

După discuțiile cu sindicatele, asta se traduce în renegocieri ale salariilor, programe de concediu neplătit și tăierea costurilor, dar și acordarea unor bonusuri salariale managerilor.

Barna Erdélyi l-a înlocuit pe Robert Ziegler, care în februarie 2019 l-a înlocuit Ferenc Lajkó. Ziegler venise de la DHL Freight și ar fi trebuit să redreseze compania, dar la finalul anului pierderile au fost și mai mari decât în 2018.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.