Sinexcel, în parteneriat cu Windrose, o companie emergentă de camioane electrice, au testat cu succes încărcarea cu un megawatt în China.
Testul realizat de Windrose și Sinexcel cu încărcarea unui camion electric Windrose R700 la un megawatt reprezintă un progres semnificativ în domeniul infrastructurii de încărcare rapidă pentru vehicule electrice de mare tonaj.
Testul a început cu bateria camionului aflată la un nivel de încărcare (SOC) de 51% și a ajuns la 97% în doar 38,6 minute. Un aspect impresionant al testului este viteza de încărcare: doar 19,4 minute au fost necesare pentru a crește SOC de la 51% la 80%, ceea ce înseamnă o creștere de aproximativ 200 km de autonomie.
Curentul maxim de 968,9A atins în timpul testului și încărcarea susținută la peste 900A pentru aproape 20 de minute demonstrează performanțele sistemului de încărcare de mare putere MCS, crucial pentru încărcarea ultra-rapidă a camioanelor electrice. Acest progres tehnologic este esențial pentru a reduce semnificativ timpul de nefuncționare al camioanelor electrice, o problemă importantă pentru operatorii de flote care se confruntă cu necesitatea de a menține productivitatea pe distanțe lungi.
Aceste teste subliniază importanța dezvoltării unor soluții de încărcare rapide și eficiente, care vor sprijini adoptarea pe scară largă a camioanelor electrice în transportul de marfă pe distanțe mari.
Creșterea fluxului de curent și durata încărcării cu curent mare subliniază nu doar capabilitățile impresionante ale încărcătoarelor ultra-rapide, dar și complexitatea tehnologică a acestora. Designul robust al încărcătorului trebuie să reziste disipării intense de căldură și cerințelor de putere, esențiale pentru a susține astfel de ieșiri de mare putere. Această realizare reprezintă un pas înainte important în infrastructura de încărcare pentru camioanele electrice și se aliniază cu tendința de îmbunătățire continuă a soluțiilor de încărcare, un factor vital pentru decarbonizarea transportului.
VEZI ȘI: DFDS testează camionul electric eActros 600
Pe măsură ce transportul se îndreaptă către electrificare, dezvoltarea încărcătoarelor ultra-rapide va face posibilă reducerea diferenței de performanță între camioanele electrice și cele cu motoare pe bază de combustibili fosili. În mod similar, încărcarea rapidă va contribui la creșterea eficienței operaționale a flotelor, reducând timpul de nefuncționare și îmbunătățind flexibilitatea programelor de operare. Aceste progrese vor permite camioanelor electrice să devină o alegere mai viabilă pentru transportul de marfă pe distanțe lungi, contribuind la reducerea emisiilor de carbon și sprijinind tranziția spre un sistem de transport mai sustenabil.
Totuși, pentru a maximiza impactul acestor soluții de încărcare rapidă, este crucial ca tehnologiile conexe, cum ar fi sistemele de management al bateriilor și soluțiile de răcire, să fie continuu îmbunătățite. De asemenea, integrarea acestora într-o rețea de infrastructură de încărcare globală va fi esențială pentru a sprijini implementarea la scară largă a camioanelor electrice. În acest sens, evoluțiile tehnologice viitoare vor juca un rol esențial în optimizarea și scalabilitatea acestor soluții, asigurând o tranziție eficientă și durabilă către un transport pe bază de electricitate.