InfoTechȘtiriTehnologie

Zece ani de MAN HydroDrive

Zece ani au trecut de cand producatorul bavarez de camioane a introdus pe piata MAN HydroDrive, sistemul de tractiune suplimentara pe care-l poti activa „cu o simpla apasare de buton“.

In 2005, MAN a fost primul producator care a introdus pe piata acest sistem de tractiune pe segmentul camioane destinate transportului pe distante lungi, clientii avand posibilitatea sa achizitioneze un camion cu tractiune mai buna, fara a fi nevoiti sa apeleze la achizitia unui vehicule cu tractiune integrala. Cei zece ani de HydroDrive, i-a ajutat pe bavarezi sa acumuleze o experienta vasta in acest domeniu, furniza clientilor maximum.

Eficienta si avantajele sistemului MAN HydroDrive a convins de la lansare peste 11.000 de clienti din intreaga lume. Sistemul MAN HydroDrive este disponibil pe modelele TGS si TGX, in sase variante de echipare – de la doua la patru axe, si doua variante de inaltime. Cei mai multi clienti care au in exploatare camioane echipate cu acest sistem de tractiune sunt in Austria, Elvetia, Germania si tarile scandinave. MAN HydroDrive este disponibil in mai multe variante de axe: 4x4H, 6X4H-2, 6x6H, 6x4H-4, 8x4H-6, 8x6H.

Zece ani de MAN HydroDrive

Datorita caracteristicilor si performantelor lor, camioanele echipate cu acest sistem de tractiune suplimentara nepermanent pot fi folosite la aplicatii multiple de la stingerea incendiilor, salubritate, constructii si transportul de lichide pana la domeniul forestier, acestea avand capacitatea de a infrunta fara probleme terenurile accidentate si drumurile forestiere neamenajate.

Un exemplu este de situatie in care MAN HydroDrive poate fi determinant este atunci cand un autovehicul de transport materiale de constructii sau ciment intra pe un drum de santier neasfaltat sau neamenajat. O alta situatie este aceea in care ploaia face drumurile forestiere alunecoase iar tractiunea spate nu face fata de una singura, mai ales in situatii cand vehiculul nu este incarcat. Pe suprafete alunecoase, directia unui autovehicul incarcat este ingreunata atunci cand nu beneficiaza de tractiune fata. In aceste situatii s-ar impune tractiune clasica integrala.

V-ati intrebat vreodata daca intr-adevar necesar ca vehiculele sa fie astfel echipate, avand in vedere faptul ca majoritatea parcursului se realizeaza pe asfalt? Noi da, la fel si inginerii MAN! Cu siguranta la aceasta intrebare raspunde cel mai bine sistemul HydroDrive. Acesta ofera un plus la siguranta si tractiune, fara a avea o cutie de transfer, diferential fata si arbore cardanic. Toate acestea economisesc combustibil, reduc costrurile de intretinere si emisiile de CO2.

In comparatie cu un autovehicul cu tractiune integrala clasica, un vehicul echipat cu HydroDrive cantareste cu 400 de kilograme mai putin, ceea ce inseamna ca autovehiculele cu HydroDrive au o sarcina utila mai mare.

Mai multe informatii despre intrega gama de camioane MAN, inclusiv despre sistemul HydroDrive puteti afla de la un reprezentant MHS Truck & Bus, unic importator al camioanelor MAN in Romania, accesand https://www.man.ro.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button