Bus

ZF a echipat un autobuz Alexander Dennis cu sistem de propulsie de tip Fuel Cell

Producătorul britanic de autobuze Alexander Dennis își extinde gama de produse cu un model de tip double-decker echipat cu un sistem de propulsie de tip Fuel Cell (pilă de combustie pe bază de hidrogen).

Sistemul electric de propulsie a fost integrat de specialiștii din cadrul ZF. Tot aceștia au venit și cu soluții hardware și software pentru ca autobuzul să ofere performanțe optime.

Așa cum era normal, Alexander Dennis împreună cu ZF au venit cu un prototip care s-a dovedit extrem de eficient în timpul testelor.

„Suntem încântați că producătorul Alexander Dennis a avut încredere în soluția electric AxTrax AVE. ZF a simiplificat procesul de electrificare a platformelor vehiculelor, venind astfel cu o contribuție importantă la menținerea soluțiilor de mobilitate cu emisii zero în centrele orașelor”, a declarat unul dintre oficialii ZF.

Sistemul electric de propulsie a fost montat pe un sistem cu pile de combustie care are la bază modelul Enviro400. Configurația este una simplă: energia electrică este produsă pe baza pilelor de combustie, iar în urma procesului rămâne doar apă.

VEZI ȘI: Vehiculele comerciale sub 7.5 tone rămân scutite de la plata taxei de drum în Germania

Energia produsă este transmisă către cele două motoare integrate la nivelul axului oferit de ZF.

ADL și ZF au petrecut doi ani pentru dezvoltarea și testarea prototipului. Rutele urmate au fost cele clasice pe anumite trasee din Marea Britanie. Alături de sistemul de propulsie electric, ZF a dezvoltat și un sistem electronic de control EST 54. Software-ul pregătit de aceștia oferă un consum redus de energie concomitent cu performanțe bune.

Producătorul britanic de autocare a prezentat deja prototipul unor operatori de flote, dar și publicului larg. Cel mai probabil, în perioada imediat următoare am putea vedea o versiune de serie pe străzile din Marea Britanie.

Din aceeași categorie...

Back to top button