ZF eWorX, gamă de prize de putere electrice pentru vehicule fără emisii

ZF a prezentat familia de produse eWorX, prize de putere fără emisii locale destinate vehiculelor electrice. Noua gamă se adresează atât producătorilor de vehicule comerciale, cât și carosierilor.
Când vine vorba de electrificarea vehiculelor comerciale, miza nu este în întregime pe sistemul de propulsie. În acest segment, aproximativ 50% dintre vehicule vin cu echipamente pentru construcții, aplicații municipale și alte suprastructuri specializate.
Macaralele, benele basculabile sau mixerele de beton au nevoie de prize de putere potrivite, cuplate la motor sau la cutia de viteze. Totuși, deoarece arhitectura vehiculelor convenționale diferă fundamental de a celor electrice, interfețele familiare nu mai pot fi folosite, iar prizele de putere ale viitorului trebuie reproiectate.
”ZF, cu expertiza sa ca furnizor de sisteme, poate susține industria în drumul său spre electrificare. Ce eWorX am simplificat integrarea echipamentelor pe vehiculele electrice, cu o nouă interfață standard pentru operarea suprastructurilor”, a declarat Kleber Vinhas, responsabil ZF pentru modulele sistemului de propulsie.
Noua familie de produse oferă o soluție universală de electrificare a echipamentelor folosite, indiferent de arhitectura folosită pentru propulsie. Avantajele majore sunt operarea fără emisii locale și o reducere semnificativă a zgomotului. Aceste calități sunt ideale pentru folosirea în orașe și mai ales în zonele rezidențiale.
VEZI ȘI: ZF OnGuardMAX, cel mai avansat sistem de frânare automată pentru vehicule comerciale
În centrul sistemului se află ZF eCubE, legătura dintre bateria vehiculului și priza de putere electrică ZF ePTO, care antrenează echipamentele specializate. Sunt posibile și noi sisteme de siguranță și asistență, precum opțiunea de a controla echipamentele cu ajutorul unui telefon sau al unei tablete, din afara cabinei.
ZF a construit un prototip experimental de basculantă controlabilă de la distanță, care poate opera și independent de capul tractor. Prototipul se află în prezent într-o fază de teste extinse în condiții realiste la poligonul ZF din Schweinfurt.
Alte vehicule care folosesc această soluție sunt deja în faza de construcție, în cooperare cu diverși producători de suprastructuri. Apoi, vehiculele vor fi testate de producătorii implicați. ZF a mai anunțat că primii clienți și-au arătat deja interesul pentru sistemul eWorX.