ZF OnTraX Lane Keeping Assist pentru camioanele Kenworth și Peterbilt

ZF a anunțat astăzi că va livra tehnologia OnTraX Lane Keeping Assist pentru camioanele grupului PACCAR din America de Nord, Kenworth și Peterbilt.
OnTraX , completat de sistemul de direcție adaptivă ReAX, este primul sistem de menținere pe banda de rulare al ZF integrat pe o platformă de vehicule comerciale. Sistemul își propune să elimine aproximativ 32% dintre accidente, cauzate de ieșirile neintenționate de pe banda de rulare.
”Suntem încântați să devenim parteneri cu un lider global precum PACCAR pentru a integra această tehnologie de siguranță pe cele mai noi platforme de camioane”, a declarat Julien Plenchette, Senior Vice President al diviziei ZF Commercial Vehicle Solutions America.
ZF OnTraX Lane Keeping Assist se activează odată ce determină că vehiculul se află între liniile de demarcare ale benzii și circulă la viteze de peste 40 de mile pe oră (aproximativ 65 km/h). Camerele îndreptate spre față recunosc marginile benzilor de delimitare și fac posibilă tehnologia de menținere pe bandă.
VEZI ȘI: Totul despre semiremorca eTrailer de la Trailer Dynamics
În cazul în care capul tractor deviază de la traiectorie fără să se activeze indicatorul de direcție, ReAX adaptează cuplul de direcție și readuce camionul pe bandă în cel mai lin mod cu putință. În același timp, volanul vibrează pentru a atenționa șoferul.
Dacă indicatorul de direcție este folosit, șoferul poate traversa benzile fără nicio intervenție din partea sistemului. Acesta este proiectat și pentru a recunoaște manevrele bruște, datorită impusului indus de mâna șoferului în volan, moment în care renunță să facă vreo corecție în timpul evitării obstacolelor.