
Accidentele cu impact lateral se numără printre cele mai periculoare, iar anual, 700 de persoane din Germania își pierd viața din cauza acestor tipuri de incidente.
Altfel spus, o treime dintre cei implicați în accidente rutiere mor ca urmare a impactului lateral.
Compania ZF a proiectat un nou sistem de siguranță pre-colziune. Vorbim despre un airbag lateral care se activează cu câteva milisecunde înainte de impact. Acesta oferă o zonă suplimentare pentru disiparea energiei, iar astfel cei implicați în accidentele cu impact lateral vor supraviețui.
Pentru a face acest lucru posibil, ZF a conectat airbagurile la sistemele de senzori ale vehiculului și a dezvoltat algoritmi care sunt capabili să determine dacă este iminent un accident și să decidă dacă sau nu să folosească airbagul.
ZF a făcut o demonstrație live a acestui prototip în Memmingen.
“Am subliniat faptul că acest sistem de siguranță are potențialul de a reduce semnificativ severitatea vătămării ocupanților în caz de coliziuni cu impact lateral”, a declarat Uwe Class, șeful departamentului de sigurață a sistemelor de mobilitate din cadrul ZF.
În prezent, ZF este singura companie care oferă întregul spectru de tehnologie integrată de siguranță a vehiculelor: de la sisteme de senzori, algoritmi și unități de comandă la dispozitive de acționare active și pasive.
VEZI ȘI: Restricții privind traficul de tranzit pe drumurile naționale din Tirorul austriac
Cea mai mare provocare în dezvoltarea acestui sistem a fost recunoașterea unei coliziuni inevitabile și deschiderea airbagului lateral exterior chiar înainte ca impactul să aibă loc. Sistemul are aproximativ 150 de milisecunde pentru a lua decizia de a activa sau nu airbagul, ceea ce se traduce prin timpul necesar unei persoane să clipească.
Pentru identificarea impactului iminent, software-ul folosește camere conectate, un radar și un lidar. Algoritmii decid dacă va avea loc un impact și dacă deschiderea airbagului va avea efect sau nu.
Dacă toate răspunsurile sunt pozitive, atunci airbagul va fi umflat cu până la 400 de litri de aer, în funcție de vehicul. Astfel, airbagul se extinde până în apropierea plafonului și va forma o zonă suplimentară de eliminare a energiei între montanții A și C.