Tehnologie

ZF prezintă tehnologii de siguranță și eficiență pentru întreaga combinație

Divizia Commercial Vehicle Solutions (CVS) a ZF a prezentat viitorul transportului rutier de marfă cu două vehicule demonstrative, care combină tehnologii de ultimă generație pentru camioane cu cele pentru remorci.

Cu Safety Innovation Truck și Efficiency Innovation Truck, ZF setează un nou standard pentru siguranța și eficiența combinațiilor camion-remorcă (cap tractor – semiremorcă).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Safety Innovation Truck vine cu soluția completă Highway Assist, permisă de OnGuardMAX, cel mai avansat sistem ZF de frânare de urgență autonomă pentru vehicule comerciale. Highway Assist combină Adaptive Cruise Control (ACC) cu funcția Continuous Lane Keeping Assist (CLKA), pentru control automatizat longitudinal și lateral și condus autonom de Nivelul 2.

În plus, el dispune de următoarea generație a sistemului modular și scalabil de frânare mBSP XBS, care completează sistemul OnHand Electro-Pneumatic Handbrake (EPH), permițând controlul automat al frânei de parcare. Sistemul Hands-on-Detection Steering Wheel al ZF a fost de asemenea integrat.

Safety Innovation Truck poate iniția automat frânarea de urgență pentru a evita coliziuni cu obstacole mobile și staționare, de la viteze de până la 80 km/h și până la oprirea completă. În colaborare cu sistemul de frânare lucrează noul sistem Active Seatbelt al ZF, care asigură o tensiune corectă a centurii de siguranță în timpul manevrelor de urgență.

ZF a făcut o demonstrație și cu sistemul activ Moving Off Assistant, care ajută la evitarea coliziunilor cu pietonii și bicicliștii din fața vehiculului la plecarea de pe loc. Sistemul este completat cu două versiuni Advanced Reversing Assist (ARA), una montată pe capul tractor și una pe remorcă, ce ajută la reducerea accidentelor din timpul manevrelor de mers cu spatele.

VEZI ȘI: Până în 2035, camioanele electrice le vor depăși pe cele diesel la toate capitolele

Cele două dispozitive ARA sunt conectate cu tehnologia TT-Link, remorca devenind, pentru prima dată, parte integrantă din sistemul de monitorizare a împrejurimilor combinației. Camera de mers cu spatele pentru remorcă este așteptată să devină o cerință obligatorie de siguranță în viitor. Un alt sistem ZF integrat este Blind Spot Information System (BSIS), ce ajută la evitarea coliziunilor cu bicicliștii care circulă pe partea pasagerului.

Conceptul ZF conține și senzorul CargoCam (foto mai jos), care detectează mișcările neintenționate ale mărfii și le semnalizează în sistemul de orchestrare a flotei, prin intermediul unității telematice de la bord. Unitatea telematică poate fi conectată și la sistemele ADAS ale vehiculului, pentru a putea captura datele înregistrate în timpul frânărilor de urgență, inclusiv imagini și clipuri video.ZF CargoCam

Pentru Efficiency Innovation Truck, ZF a combinat un cap tractor cu o semiremorcă electrificată eTrailer și o suită de sisteme aerodinamice, precum OptiFlow TrailerSkirt și OptiFlow Tail. Optimizarea aerodinamicii și capacitatea de a recupera și refolosi energia de frânare aduce economii semnificative de consum, de până la 18% (în ciclul VECTO).

Funcționalitățile avansate de tracțiune ale eTrailer, precum Drive-Off Help și Highway Acceleration Support, cresc siguranța și confortul șoferilor. Ele permit și manevre precise și silențioase de mers cu spatele la rampă, în combinație cu camera video de pe remorcă.

În plus, șoferul este asistat în timpul manevrelor de cuplare a semiremorcii de următoarea generație OptiRide Electronically Controlled Air Suspension (ECAS). De asemenea, senzorul CargoCam oferă și informații despre spațiul de marfă disponibil, permițând optimizarea încărcăturilor. CargoCam oferă și informații despre starea ușilor și accesul persoanelor neautorizate.

Clipuri video ale demonstrațiilor cu noile tehnologii pot fi urmărite aici și aici.

ZF prezintă tehnologii pentru eficiența combinație

Din aceeași categorie...

Back to top button