Zgomotul și impactul acestuia asupra operatorilor din sectorul de transport

Zgomotul și impact acestuia asupra operatorilor din sectorul de transport
Zgomotul provocat în timpul muncii nu reprezintă una dintre prioritățile companiilor din transport, dar în ultima perioadă încep să apară din ce în ce mai multe restricții.

Traficul rămâne unul dintre cele mai mari probleme în materie de zgomot, iar conform unui studiu recent, peste 100 de milioane de oameni sunt expuși la sunetul enervant al traficului. Conform aceluiași studiu, zgomotul și poluare aerului din Europa ajung să coste până la un miliard de miliarde de euro.

Zgomotul și impactul acestuia asupra operatorilor din sectorul de transport

Iar pentru reducerea zgomotului și, bineînțeles, a costurilor, firmele de transport sunt cele vizate pentru a diminua această problemă.

Zgomotul din cabină afectează direct șoferul: siguranță, confort și productivitate.

Mai mult, odată cu timpul pot apărea și probleme mai grave de sănătate precum hipertensiunea. Conform unor studii, șoferii profesioniști au presiunea sistolică și pulsul asociate cu zgomotul din cabină.

Iar pentru reducerea acestor probleme, producătorii încearcă din ce în ce mai mult să scadă zgomotul din cabină. Și lucrurile chiar s-au îmbunătățit. Astăzi, camioanele sunt mult mai puțin zgomotoase ca în trecut.

Spre exemplu, în acest moment este nevoie de 10 camioane moderne pentru a atinge același nivel de zgomot produs de un camion din anii ’70.

Regulile se schimbă și mai multe, iar mare parte dintre orașele Uniunii Europene au pregătit o serie de norme care trebuie respectate în materie de zgomot, astfel încât viața cetățenilor să se îmbunătățească.

VEZI ȘI: Zeci de camioane ale VOS Logistics sechestrate de autoritățile belgiene

Spre exemplu, în multe dintre orașele europene, livrările nu sunt permise într-un anumit interval orar, iar astfel, cetățenii sunt mai liniștiți, dar și siguranța acestora se îmbunătățește.

În același timp, în Stockholm a fost realizat un studiu care spune așa: un camion de dimensiuni mari, dar mai puțin zgomotos, care să livreze în intervalul 22:00 – 06:00 poate suplini trei camioane care livrează în timp serii. În același timp, creșterea vitezei legale pe timpul nopții duce la îmbunătățirea logisticii, în condițiile în care dimineața apar blocajele în trafic.

În prezent, anumite orașe lucrează din greu pentru a găsi o schemă perfectă, astfel încât livrările să fie realizate eficient, iar nivelul de zgomot să scadă.

Specialișii din cadrul Volvo lucrează într-o serie de proiecte naționale și internaționale pentru reducerea nivelului de zgomot.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.