Zvonuri: MAN și Scania pregătesc o cabină mai lungă

Informații neoficiale indică faptul că prima cabină dezvoltată în comun de MAN și Scania va fi una mai lungă, după modelul DAF XG.
DAF a fost primul producător care a profitat de noile reguli privind dimensiunile camioanelor, dar oferta XG/XG+ nu va mai fi mult timp unică pe piață. Volvo va lansa o cabină mai lungă în 2024, iar MAN și Scania se pare că testează deja o astfel de opțiune.
Aceasta ar urma să fie prima cabină dezvoltată și folosită în comun de MAN și Scania, care până în 2030 trebuie să folosească tot mai multe elemente comune, conform sistemului modular Traton. Cele două mărci ale Grupului TRATON au împărțit deja de câțiva ani cutii de viteze, din 2024 vor folosi același motor, iar în viitor și șasiurile. Fabricile vor fi folosite de asemenea la comun, pentru reducerea costurilor.
Referitor la viitoarea cabină, se pare că ea va avea o aerodinamică și mai pronunțată decât a lui XG, consola față fiind alungită cu mai mult decât cei 16 cm suplimentari ai modelului DAF. De asemenea, interiorul cabinei ar urma să fie mai lung cu aproximativ 20 cm.
VEZI ȘI: Prim contact cu MAN TGX OptiView: Cu ochii în patru
Structura cabinei va fi comună la MAN și Scania, dar cei doi producători vor avea panouri de caroserie și elemente de design individuale. Se așteaptă ca noua cabină să fie lansată în 2026.
În imaginea din deschidere apare în scop ilustrativ un concept aerodinamic prezentat de MAN în 2012, care nu are legătură cu viitoarea cabină.