Mecanicul Anului, concursul dedicat profesioniștilor din atelierele auto

Mecanicul Anului reunește anual mii de participanți din întreaga țară, de la mecanici și diagnosticieni cu experiență, până la tineri pasionați care trăiesc pentru motoare.
Au mai rămas doar câteva zile până la închiderea înscrierilor pentru cea mai importantă competiție dedicată profesioniștilor din atelierele auto din România, Mecanicul Anului 2025.
Înscrierile sunt deschise până pe 6 noiembrie, inclusiv, pe www.mecaniculanului.ro, premiul cel mare fiind un Citroën C3, dar și premii în bani și numeroase surprize.
În fiecare etapă, concurenții trec prin probe contra-cronometru, dueluri live pe scenă și teste de diagnosticare în timp real, sub privirile unui juriu format din experți ai industriei.
Cum se desfășoară? Competiția Mecanicul Anului 2025 are trei mari secțiuni: mecanică, diagnoză și vopsitorie.
Câștigătorul categoriei diagnoză pleacă acasă cu un Citroën C3, pe care trebuie să-l repare contracronometru, live, pe scenă, un moment devenit deja semnătura concursului. Laureații celorlalte două secțiuni sunt recompensați cu premii consistente în bani.
După ce-am câștigat concursul, lucrurile s-au schimbat mult la noi în service. Au început să apară din ce în ce mai multe lucrări complexe, mai ales pe partea de electrică, senzori și diagnoză. Sunt situații în care testerul nu indică direct problema, iar soluția necesită analiză aprofundată. Practic, n-am mai avut perioade în care service-ul să fie gol, clienții mă căutau în mod special pentru astfel de intervenții. Cele mai complicate cazuri sunt mașinile unde marca e una, iar motorul e de altă marcă, acolo sistemele nu sunt întotdeauna bine integrate, spune Andrei Uricaru, câștigătorul ediției din 2024.
Totul începe cu un test online eliminatoriu (pe care-l vor parcurge în maxim 60 de minute) care-i propulsează pe cei mai buni 50 de mecanici, 50 de diagnosticieni și 5 vopsitori în semifinale.
Pe 22 noiembrie, la Brașov, concurenții intră pe scenă în fața unei săli pline cu colegi din industrie, cu probe contra-cronometru și tensiune maximă.
De 15 ani organizăm această competiție și fiecare ediție scoate la lumină povești incredibile. România are meseriași adevărați. Poate nu-i vedem la televizor, dar îi vedem aici, în cea mai mare confruntare din țară creata special pentru ei: Mecanicul Anului 2025. Înscrierile sunt acum deschise, premiile sunt pe măsură, iar legenda merge mai departe. De-a lungul anilor, cei mai mulți participanți au venit din inima Transilvaniei, iar mulți dintre câștigători nu s-au oprit la prima încercare, ci au revenit cu ambiție până au urcat pe podium, spune Gabriel Zane, Director Marketing Auto Total.
Îmbucurător este că sunt tot mai mulți tineri înscriși, semn că meseria are viitor, chiar dacă industria se schimbă. Din 2011, aproape 20.000 de participanți au intrat în competiție.
Sprijinit de cei mai mari producători de piese și accesorii auto, mărci internaționale, Mecanicul Anului a depășit granițele unei competiții profesionale și-a devenit un fenomen deschis tuturor pasionaților de mecanică.
În fiecare an, ne-am făcut un obiectiv de onoare din a sprijini o școală tehnică cu dotări consistente, pentru că știm că viitorul acestei meserii începe în atelierele școlare. Credem că învățământul tehnic nu mai trebuie să fie „Cenușăreasa” educației. Dimpotrivă, aici se formează generații de profesioniști care pun România în mișcare. În fața voastră, pe scenă la Brașov, îi veți vedea pe cei mai buni dintre ei: oameni valoroși, crescuți din școli tehnice și formați prin pasiune și perseverență. Investiția în aceste școli este, de fapt, investiția în campionii de mâine ai industriei auto, mai spune Zane.
La mecanică auto, cei mai buni 2 concurenți rămași în cursă trebuie să execute succesiv o operațiune pe motor având la dispoziție maximum 20 de minute pentru a-și demonstra precizia și îndemânarea. La vopsitorie, cei mai buni 5 intră în „Proba pupitrelor”, o probă tip „Știi și Câștigi” și care decide campionul secțiunii.
La diagnoză, intră la „Proba Pupitrelor” 10 semifinaliști, doar 2 rămân în picioare în arenă. Ultimul lor duel e și mai spectaculos: doi maeștri, două mașini identice pe scenă, aceeași defecțiune și numai 30 de minute pentru a reporni motorul sub privirile unei săli întregi care fierbe.
E greu să găsești ceva comparabil cu ceea ce facem noi aici. Vorbim deja de o altă ligă. La Academia Auto am construit ani de zile programe de formare și demonstrații practice care să ne ridice expertiza la cel mai înalt nivel. La Mecanicul Anului nu doar jurizăm probele, concepem și scriem provocările de la zero. Este azi un spectacol național al excelenței tehnice, unde pasiunea se întâlnește cu precizia, și adrenalina cu presiunea probelor live, pe mașini cu defecțiuni simulate special, declară Ionuț Ion, trainer Academia Auto și membru al juriului.
La final, cel care reușește pleaca cu mașina acasă și cu titlul suprem de Mecanicul Anului. Regulamentul integral este disponibil pe site-ul concursului.
















