Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
GreenZoneTop News

UE accelerează dezvoltarea coridoarelor de încărcare pentru camioane electrice grele

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

UE accelerează dezvoltarea coridoarelor de încărcare pentru camioane electrice grele prin inițiativa Clean Transport Corridor, cu obiectivul ca până în 2030 unul din trei camioane noi să fie cu zero emisii.

Uniunea Europeană face un nou pas decisiv în direcția electrificării transportului rutier greu. Nouă state membre – Belgia, Danemarca, Germania, Lituania, Malta, Olanda, Austria, Polonia și Suedia – au semnat o declarație comună prin care se angajează să trateze dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru camioane electrice grele drept o prioritate strategică în politicile naționale de transport.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Documentul a fost prezentat la Bruxelles de Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru Transport și Turism, în cadrul lansării inițiativei Clean Transport Corridor (CTCI).

Primele proiecte-pilot vor fi implementate pe coridorul de transport Scandinav – Mediteranean și pe coridorul Marea Nordului – Baltică, două dintre cele mai importante axe de transport de mărfuri din Europa.

Statele semnatare și-au propus să accelereze procesul de autorizare, să rezolve blocajele legate de accesul la rețelele de electricitate și să asigure o colaborare mai strânsă între operatorii de rețea, guverne și furnizorii de infrastructură.

Coridoare de încărcare pentru camioane electrice grele – obiectiv 2030

Declarația ministerială subliniază că până în 2030, unul din trei camioane noi vândute în Europa va fi cu emisii zero, ceea ce ar însemna peste 400.000 de vehicule pe șosele.

Obiectivele stabilite prin regulamentul AFIR reprezintă doar un minim, iar realitatea din teren ne arată că este nevoie de investiții suplimentare în infrastructura de încărcare de-a lungul celor mai aglomerate coridoare, se arată în document.

Un alt punct critic vizează capacitatea insuficientă a rețelelor de electricitate, care provoacă întârzieri și limitează posibilitatea instalării hub-urilor de încărcare pentru camioane.

Miniștrii au convenit că este nevoie de proceduri mai simple pentru acordarea permiselor și de o mai bună accesibilitate la finanțare, în special pentru întreprinderile mici și mijlocii implicate în proiecte de infrastructură.

Foaia de parcurs europeană pentru dezvoltarea rețelei de încărcare

Până în martie 2026, țările semnatare împreună cu Comisia Europeană vor elabora o roadmap europeană care va include un set de măsuri concrete. Printre acestea se numără schimbul de bune practici, conectarea platformelor naționale și implementarea unor mecanisme clare de monitorizare.

UE accelerează dezvoltarea coridoarelor de încărcare pentru camioane electrice grele

Proiectele sprijinite prin fonduri europene trebuie să fie realizate mai rapid, pentru a răspunde cererii în creștere și pentru a oferi investitorilor siguranța de care au nevoie, au subliniat oficialii prezenți la Bruxelles.

Prin această inițiativă, Uniunea Europeană transmite un semnal puternic industriei de transport și logistică: electrificarea coridoarelor principale de mărfuri nu mai este o opțiune, ci o direcție obligatorie pentru a atinge țintele climatice și a menține competitivitatea sectorului la nivel global.

Din aceeași categorie...

Back to top button